מתכון

עוגת שמן זית והדרים

עוגה בחושה עסיסית מאוד שמשלבת בהצלחה שני טעמים מאוד מקומיים: שמן זית ופירות הדר

6,806 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
  • עוגת שמן זית והדרים של דניאל קיציס ואידית פדידה. צילום: טל סיון ציפורן. סטיילינג: דיאנה לינדר
    עוגת שמן זית והדרים של דניאל קיציס ואידית פדידה. צילום: טל סיון ציפורן. סטיילינג: דיאנה לינדר
  • עוגת שמן זית והדרים של דניאל קיציס ואידית פדידה. צילום: טל סיון ציפורן. סטיילינג: דיאנה לינדר
    עוגת שמן זית והדרים של דניאל קיציס ואידית פדידה. צילום: טל סיון ציפורן. סטיילינג: דיאנה לינדר

דניאל: "העוגה הזו היא בייבי של שתינו. אידית ממש אוהבת עוגות עם שמן זית ואני אוהבת את הטכניקה של הכנת עוגת הדרים מכל חלקי הפרי ולא רק מהמיץ. התוצאה היא עוגה לחה מאוד ומלאת טעמים. אני אוהבת להכין דברים מושקעים ממה שנראה לנו שאריות. כאן לקחתי קליפות של פומלה והפכתי אותן למעדן של ממש. זה דורש סבלנות והרבה השקעה, אבל התוצאה מרגשת".

*שימו לב: יומיים לייבוש הקליפות

תבנית אינגליש קייק

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לסירופ

לקצפת

לקליפות פומלה מסוכרות

אופן ההכנה

מכינים קליפות פומלה מסוכרות

1

מקלפים את הפומלה בסכין כך שעובי הפרוסה יהיה 2 ס״מ. חותכים את הקליפה לרצועות לאורכה ושוטפים היטב. מניחים בסיר ומרתיחים. מסננים ומחליפים את המים. חוזרים על הפעולה עוד פעמיים. מסננים את הקליפות ושוטפים היטב במים קרים. מחזירים לסיר נקי עם מים עד כיסוי וסוכר. מבשלים על להבה נמוכה עד שכל המים מצטמצמים. נזהרים מהיווצרות קרמל או מהישרפות. מעבירים את הפרוסות למגש מרופד בנייר אפייה ודואגים שהפרוסות לא ייגעו זו בזו. מפזרים על הקליפות סוכר ומפוררים עליהן את הוורדים המיובשים. מכסים היטב בניילון נצמד ומניחים במקום יבש. אחרי יומיים הפרוסות יהיו דביקות ויבשות. אם אינן יבשות מספיק מייבשים אותן בתנור ב־100 מעלות עד לייבוש מלא.

מכינים את העוגה

2

מחממים תנור ל־140 מעלות. מניחים את המנדרינה בשלמותה בסיר קטן עם מים קרים לכיסוי, מרתיחים ומנמיכים לאש בינונית לכחצי שעה עד שהמנדרינה רכה. מצננים בנוזלים, חוצים ומסירים גרעינים אם יש. טוחנים את המנדרינה בבלנדר עם מעט מנוזלי הבישול למחית חלקה.

3

מערבלים ביצים וסוכר במיקסר עם וו גיטרה, מערבבים את השמנים ומזלפים לאט לתערובת. מערבבים קמח עם אבקת אפייה ובכלי אחר שמנת חמוצה עם מיץ מנדרינה. מוסיפים לסירוגין את התערובת היבשה והרטובה תוך כדי ערבול עד לקבלת תערובת אחידה.

4

משמנים ומרפדים את התבנית בנייר אפייה, מעבירים את התערובת לתבנית ואופים כ־20 דקות. מסובבים את העוגה תוך כדי האפייה. העוגה מוכנה כשקיסם שננעץ בה יוצא יבש עם מעט פירורים. חשוב לא לייבש את העוגה כדי שתהיה עסיסית.

מכינים את הסירופ

5

מרתיחים מיץ מנדרינה, סוכר ודבש ומצמצמים 10־5 דקות עד שנוצר סירופ. מצננים ומזלפים את הסירופ על העוגה עד שהיא ספוגה.

6

מקציפים שמנת במיקסר לקצפת רכה.

7

מגישים את העוגה לצד הקצפת והקליפות המסוכרות.