מתכון

עוגת שמרים משמש עם שטרויזל

קוראים לו פרנשיפן - בצק מרציפן - ועליו מבוססת העוגה הנפלאה הזו

3,714 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
עוגת שמרים משמש עם שטרויזל. צילום: דניאל לילה
עוגת שמרים משמש עם שטרויזל. צילום: דניאל לילה

ממלאים בצק שמרים בשכבה יפה של פרנשיפן, מסדרים מעל משמשים, ועל הכל מפזרים שטרויזל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

למלית פרנשיפן:

לשטרויזל:

זיגוג:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

שמים קמח, שמרים, חלב, סוכר, ביצים, וניל וחמאה בקערת מיקסר עם וו לישה ומערבלים כדקה. מוסיפים מלח וקליפת לימון מגוררת ומערבלים 5 דקות נוספות במהירות בינונית.

2

מקמחים מעט את הבצק, שמים אותו בקערה ומכסים בניילון. מתפיחים כ-40 דקות.

3

תופחים על הבצק בחוזקה, עד שנפחו יורד. יוצרים ממנו כדור ומכסים בניילון נצמד. מעבירים למקרר לשעה.

מכינים את המלית

4

מערבלים מרציפן וסוכר במיקסר עם וו גיטרה. מוסיפים חמאה בהדרגה ותוך כדי ערבול עד לקבלת מסה אחידה. מוסיפים תמצית וניל, מלח וקליפת לימון וממשיכים לערבל. מוסיפים בהדרגה ולסירוגין ביצים וקמח, עד שהם נטמעים בתערובת. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.

מכינים שטרויזל

5

מערבלים חמאה, סוכר, מלח ותמצית וניל במעבד מזון . מוסיפים קמח ומערבלים רק עד שנוצרים פירורים אחידים. שומרים במקרר עד השימוש.

מרכיבים את העוגה ואופים

6

מחלקים את הבצק ל-4 חלקים, ומרדדים כל חלק על משטח מקומח למלבן בגודל 15×32 ס”מ. מרפדים תחתית ושוליים של תבניות אפייה (אינגליש קייק) משומנות, מהדקים מעט ונותנים לקצוות לבלוט כלפי מעלה. מחוררים את הבצק בעזרת מזלג.

7

מורחים על הבצק פרנשיפן (בעזרת פלטה) ומסדרים משמשים בצורה צפופה, כך שה"שפיץ" של כל פרוסה מופנה כלפי מעלה. מכינים כך את כל העוגות. מניחים בצד להתפחה של 30 דק'. מחממים תנור ל-170 מעלות.

8

מכסים כל עוגה לאורכה ב-50 גרם שטרויזל ואופים כ-25-20 דקות, או עד שהעוגות מזהיבות. מצננים. מזגגים את המשמשים בריבה ומפזרים אבקת סוכר.

את "גאיה" של הנס וגלית ברטלה מכירים רוב חובבי האפייה. המקום נפתח לפני 10 שנים כקונדיטוריית איכות, המייצרת מאפים (מלוחים ומתוקים), עוגות ולחמים. עם השנים נוספו לה גם בית קפה, חנות וחלל סדנאות, הפועלים במרץ בכל ימות השבוע.