מתכון

עוגת שמרים קוזונק של דודה שלי

הקוזונק היא לא עוגת שמרים רגילה - היא גבוהה ואוורירית, על התפר בין לחם לעוגה והיא שזורה בפסים דקיקים של קינמון

13,182 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2020
עוגת שמרים קוזונק של קרן אגם. צילום: דניאל שכטר. סטיילינג: גיא כהן.
עוגת שמרים קוזונק של קרן אגם. צילום: דניאל שכטר. סטיילינג: גיא כהן.

לאחות של אמי קוראים שלי והמתכון הזה הוא שלה ובלי שינויים. שלי למדה איך להכין קוזונק מסבתי הבולגרייה, ופחות או יותר מאז שסבתא העבירה לה את המתכון, הפכה שלי לאחראית הבלעדית על העוגה הזאת, שמכינים אצלנו לחגי תשרי. עם המלית שלה אפשר לשחק: להוסיף כף קקאו, לוותר על הקינמון ולהחליף אותו בקקאו, או בסוכר וניל וגרידת לימון.

המתכון מותאם לשתי תבניות אינגליש קייק.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לבצק

להברשה

אופן ההכנה

מכינים מלית

1

מערבבים סוכר, קינמון ואגוזים ומניחים בצד.

מכינים בצק

2

מערבבים 1/2 כוס סוכר עם חלב עד שהסוכר נמס ומניחים בצד.

3

מנפים קמח לבן אל תוך קערת המיקסר, מוסיפים שמרים ומערבבים. מחברים את וו הלישה, מערבלים במהירות נמוכה ומוסיפים את כוס הסוכר הנותרת, חמאה, ביצים ומלח תוך כדי ערבול לקבלת תערובת אחידה.

4

מוסיפים את תערובת החלב והסוכר בהדרגה וממשיכים ללוש כ־8 דקות עד שמתקבל בצק רך וגמיש.

5

מעבירים את הבצק לקערה משומנת והופכים אותו בקערה כך שיצופה בשמן מכל הצדדים. מכסים את הקערה בניילון נצמד ובמגבת ומתפיחים שעה וחצי.

6

מוציאים אוויר מהבצק בכמה תנועות לישה קצרות, מכסים שוב את הקערה ומתפיחים 1/2 שעה.

7

משמנים ומרפדים שתי תבניות אינגליש קייק בנייר אפייה. מוציאים את הבצק למשטח עבודה מקומח, מחלקים אותו לשני חלקים שווים ומרדדים כל חלק למלבן בעובי 1/2 ס”מ.

8

מפזרים מחצית מהמלית על כל מלבן בצק, מגלגלים את המלבן משני צדדיו (מהצלעות הקצרות), כלפי המרכז עד האמצע לנקודה שבה שניהם נפגשים, כך שמתקבלת צורה של ספר תורה. מעבירים בזהירות לתבנית, מכסים במגבת ומניחים ל־30־40 דקות התפחה עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו.

9

מחממים תנור ל־180 מעלות. מברישים את העוגות בביצה ומעבירים לתנור. אופים 25 ־ 30 דקות עד שפני העוגות שחומים. מצננים מעט על רשת צינון, פורסים ומגישים. העוגות נשמרות מכוסות בניילון מחוץ למקרר עד שלושה ימים.