מתכון

מסקוצ'ה - עוגת תפוזים מרוקאית

במטבח המרוקאי יש המון סוגי עוגיות, אבל עוגה יש רק אחת והיא המלכה. קוראים לה מסקוצ'ה

96,317 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2020
מסקוצ'ה של יונית צוקרמן. צילום: אפיק גבאי
מסקוצ'ה של יונית צוקרמן. צילום: אפיק גבאי

מי שיודעת להכין מסקוצ'ה גבוהה ויפה היא מַצ'וּלַה, יעני מוכשרת ובָּלֶבּוּסְטֶה במטבח. זו העוגה שאבא אהב לפתוח איתה את הבוקר בשבת יחד עם כוס תה עם נענע שהוא היה מוזג מגבוה. כל השבוע העוגה הייתה מונחת בכלי על השיש, ובכל פעם שאורחים היו מגיעים אימא הייתה מגישה חתיכה של מסקוצ'ה עם בְּרַד (קנקן תה). זאת עוגת טורט גבוהה, במרקם של עננים ובטעם חלומי. תעקבו אחרי ההוראות וגם לכם תצא כזאת. מומלץ להצטייד בתבנית כמו שלי – גבוהה ועם רגליים שמסייעות לצינון העוגה כשהיא הפוכה, במקום להפוך על בקבוק כמו שהסבתות היו עושות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה (לא חובה)

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-160 מעלות. במקור אופים בחום תחתון ועליון, אבל אני אופה בטורבו.

2

מפרידים ביצים. כן, חובה להפריד ביצים אם רוצים עוגה גבוהה. במיקסר עם וו בלון להקצפה מקציפים את החלבונים עם כוס סוכר במשך 3 דקות או עד לקבלת קצף לבן ויציב.

3

את שאר המרכיבים מערבבים בקערה עם חצי כוס הסוכר שנשארה. באופן אישי אני אוהבת להקציף קודם את החלמונים עד קבלת תערובת תפוחה ובהירה, ואז להוסיף את שאר החומרים, אבל זה לא חובה.

4

לוקחים 2 כפות נדיבות מקצף החלבונים ומקפלים לתוך תערובת החלמונים כדי להקליל אותה. מוסיפים את התערובת לקצף בתנועת קיפול ומוודאים שהכול התערבב טוב ואין גושי קצף. הפעולה הזו היא שלמעשה תקבע את הספוגיות של העוגה. לא להילחץ! אחרי שמבינים ממה צריך להיזהר, אפשר לערבב במיקסר במהירות נמוכה, כדי להבטיח שלעוגה יהיו נפח וגובה.

5

בתבנית גבוהה עם חור מפזרים סוכר כדי שיהיה קל לחלץ את העוגה (לא משמנים). מעבירים את הבלילה לתבנית ומכניסים לתנור ומכוונים טיימר לשעה ועשרים דקות. כשמסתיים הזמן בודקים את המצב: מוודאים שקיסם שננעץ במרכז יוצא יבש. אם לא, מוסיפים עוד 5 דקות.

6

מוציאים מהתנור, עוטפים בניילון נצמד עבה ואיכותי (שלא נמס) והופכים אותה על הרגליים. אם אין לכם תבנית כמו שלי, הופכים על בקבוק או על רשת. מקררים אותה הפוכה שעתיים. זה חשוב למרקם האוורירי המבוקש. מעבירים סכין מסביב ומחלצים מהתבנית. אפשר לפזר אבקת סוכר מעל.

מתוך ספרה של יונית צוקרמן "מלכת המטבח". צילום: אפיק גבאי. הוצאת מודן. 118 שקלים. כשר