מתכון

עוף ביין לבן

בצרפת מקובל לבשל את העוף ביין אדום, אבל אפשר להשתמש ביין לבן ולשדך אותו לקוניאק (או ברנדי), שמחזק את הטעמים

16,597 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2017
צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-160 מעלות. מכינים צלחת עמוקה עם 4 כפות קמח.

2

מתבלים את נתחי העוף במלח אטלנטי ופלפל משני הצדדים, טובלים בקמח לציפוי ומנערים היטב. מחממים סיר רחב עם 4-3 כפות שמן זית ומשחימים את העוף על להבה בינונית 4-3 דקות מכל צד. נזהרים לא לחרוך. מוציאים מהסיר ומניחים בצד.

3

מוסיפים לסיר בצלצלים או שאלוטס ומטגנים 5 דקות עד הזהבה עמוקה. מוסיפים קוביות חזה אווז ומטגנים דקה-שתיים עד השחמה. מוסיפים גזר, סלרי, שום וחצי מכמות הפטריות ומטגנים 5 דקות עד שהירקות מתקרמלים. אם צריך, מוסיפים מעט שמן. מוסיפים את יתרת הקמח ומערבבים דקה ליצירת רביכה.

4

מחזירים את העוף לסיר, יוצקים יין, קוניאק וציר עוף ומביאים לרתיחה (הנוזלים צריכים לכסות את העוף כולו). מקפים את הקצף שנוצר על פני הסיר ומנמיכים להבה. מניחים בעדינות את הבוקה גרני בסיר (או קושרים אותו לידית הסיר), מתבלים בפלפל שחור, מכסים ומבשלים על להבה נמוכה במשך שעה. לחילופין מכניסים לתנור שחומם ל-165 מעלות למשך שעה או עד שהעוף רך. מדי פעם בודקים אם מפלס הנוזלים מכסה את העוף לפחות עד חצי גובהו, ואם צריך מוסיפים עד כוס ציר.

5

 30 דקות לפני תום הבישול מוסיפים את יתרת הפטריות. לפני ההגשה מסלקים את הבוקה גרני, טועמים וממליחים לפי הצורך. מגישים עם פירה.

6

שומרים במקרר עד 3 ימים או במקפיא עד חודש.