מתכון

פילה דג בשאלוט וזעפרן עם תחתית סיר של אורז

את המנה הזאת הכנתי לארוחת נשות דיפלומטים - הדג הגיע לשולחן כשהוא אינו עשוי דיו וזה היה שיעור חשוב בענווה עבורי

מרץ 2019
פילה דג בשאלוט וזעפרן עם תחתית סיר של אורז של שפית איילת לטוביץ'. צילום: שרית גופן. סטיילינג: ענת לבל; כלים: עדי ניסיני
פילה דג בשאלוט וזעפרן עם תחתית סיר של אורז של שפית איילת לטוביץ'. צילום: שרית גופן. סטיילינג: ענת לבל; כלים: עדי ניסיני

העבודה הראשונה שלי בתחום הייתה בישול בבית השגריר הבריטי בארץ. במבט לאחור אפשר להגיד שהייתה לי חוצפה! אשת השגריר הציעה תמיד שאכין מנות קלאסיות, ואני פניתי למגזינים ולספרים שהגיעו כל שבוע בדואר מחו"ל והכנתי בדיוק את ההפך. את המנה הזאת הכנתי לארוחת נשות דיפלומטים – הדג הגיע לשולחן כשהוא אינו עשוי דיו וזה היה שיעור חשוב בענווה עבורי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתוספת אורז פריך

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־220 מעלות.

2

מחממים שמן זית במחבת כבדה ומטגנים את הבצלים על אש קטנה כ־10 דקות. מוסיפים חומץ, סוכר וזעפרן, מערבבים ומטגנים עוד כ־3 דקות.

3

מתבלים את נתחי הדגים במלח ופלפל ומושחים במעט שמן זית. מכינים 4 מעטפות נייר אפייה, מניחים חתיכת דג בכל אחת ומחלקים את הבצלים המטוגנים ביניהן. סוגרים את המעטפות וצולים בתנור 17־21 דקות עד שהדג מוכן (נועצים סכין בבשר ובודקים אם הדג הלבין מבפנים).

לתוספת

4

מערבבים בקערה אורז, מים רותחים, קמח, בצל ירוק ומלח עד לקבלת תערובת אחידה. מחממים מחבת רחבה וכבדה, מצפים את קרקעיתה בשמן זית בנדיבות, מעבירים למחבת את תערובת האורז, כל פעם קצת, ומשטחים לשכבה אחידה שתכסה את שטח פני המחבת ולא תעלה בעובייה על 1/2 ס"מ. מטגנים על אש גבוהה כמה דקות ואחר כך מקטינים לבינונית וממשיכים לטגן עד שהתחתית פריכה וזהובה. הופכים בזהירות ומטגנים כך גם את הצד השני.

5

מגישים את הדג עם האורז הפריך.