פיצות שרואים מכאן

פיצה עם בולונז טלה

הרוטב הצפון איטלקי מקבל פרשנות מקומית בזכות בשר הטלה ומגע של חריפות

2,028 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
פיצה עם בולונז טלה של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
פיצה עם בולונז טלה של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

בדומה ללחמעג’ון הערבי, התבשיל נאפה על בצק הפיצה. להבדיל ממנו, המאפה הזה עסיסי מאוד שכן הוא משופע ברוטב ובשומן הטלה.

לבצק פיצה בסיסי

שימו לב: זמן ההכנה לא כולל זמן הכנת הבצק.

4 פיצות בקוטר של כ־28 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבולונז טלה

להרכבת הפיצה

אופן ההכנה

מכינים בולונז טלה

1

מחממים סיר רחב עם תחתית עבה, מוסיפים בשר טלה ומטגנים כ־10 דקות מעל להבה בינונית תוך כדי שמערבבים־מפוררים את הבשר בעזרת מטרפה (עושה את העבודה טוב יותר מכף עץ) עד שהוא משחים ומפורק.

2

בעזרת כף עץ מזיזים את הבשר הצדה. לרוב בשר טלה מפריש הרבה שומן, בשמן הזה נטגן את הירקות. אם אין מספיק שומן מוסיפים מעט שמן זית. מוסיפים גזר, בצל, סלרי, שום ופלפלים חריפים ומטגנים 6־7 דקות מעל להבה בינונית עד שהירקות מתרככים מעט. מוסיפים מלח ומערבבים ירקות ובשר. יוצקים יין אדום ומקרצפים את המשקעים מתחתית הסיר בעזרת כף עץ ומבשלים 4־5 דקות מעל להבה גבוהה עד שהיין נספג בבשר ומצטמצם כליל.

3

מוסיפים פפריקה, עגבניות, רוזמרין, פטרוזיליה וכוסברה ומביאים לרתיחה. מנמיכים להבה ומבשלים 25־30 דקות או עד לקבלת רוטב סמיך כמעט ללא נוזלים. מוציאים את הרוזמרין, מתקנים תיבול ומקררים.

מרכיבים ואופים את הפיצה

4

מלהיטים תנור ואבן שמוט (אם יש) ומרדדים או מותחים את כדורי בצק הפיצה ל־4 עיגולים בקוטר של כ־28 ס”מ. מניחים עיגול בצק על נייר אפייה או מרדה מקומחים. מניחים במרכז כל עיגול בצק כ־1/4 מכמות הבולונז ומפזרים את הרוטב לכיוון השוליים - משאירים 3 ס”מ של שולי בצק חשופים ("כתר"). מעבירים את הפיצות לאבן הלוהטת שבתנור בעזרת נייר האפייה או המרדה ואופים כ־6 דקות עד שהשוליים החשופים תפוחים ושחומים. אם לא אופים את כל הפיצות בבת אחת, מותחים את הבצק לעיגולים ומניחים מעליהם את התבשיל רק רגע לפני שהם נכנסים לתנור. מוציאים מהתנור ומגישים.