מתכון

פיתוי אסור ושמו בצל

מה לבצל ולפיתויים? טוב ששאלתם. אבל האמת היא שכשתהיו שם, אחרי שתחסלו את הפינוק המושלם הזה, לא תהיה לכם כבר שאלה, רק תשובה

29,260 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2021
פיתוי אסור ושמו בצל | צילום: אסף רונן, עיצוב מזון: נעמה רן, סטיילינג אווירה: Hoekman Design
פיתוי אסור ושמו בצל | צילום: אסף רונן, עיצוב מזון: נעמה רן, סטיילינג אווירה: Hoekman Design

מדי פעם, כשאני צמא לגיוון, אני מאפס את מונה הפיתויים האסורים שלי ופונה אל הבצל המושחת הזה. התשובה, שבגוף השאלה, היא שבשל התהליך שהוא עובר במהלך ההכנה – חתיכת מסע, אין מה לומר – וכשהוא חם ומוגש עם הרוטב הנכון לטבילה – מדובר באחד הפינוקים הקולינריים המושלמים ביותר בעולם. עד כדי כך, שכבר ראיתי בחיי חבר או שניים שחששו מאקט סמי-אלים שאני עלול להפגין כלפי מי שמצפה ממני לחלוק את הבצל שלי איתו. 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

קולפים ופורסים את הבצל מתוך הבנה שזהו תהליך חשוב ועדין: ראשית, קולפים את הקליפה החיצונית, בלי לפגוע בבצל. שנית, מניחים את הבצל עם השורש כלפי מטה וחותכים חתכים במרכזו בסכין חדה, ליצירת דוגמה המזכירה עלי כותרת של פרח. בבצל גדול כדאי לחתוך בין 8 ל-12 חתכים. חשוב לחתוך עד לחלקו התחתון של הבצל, כדי שאכן ייפתח כמו פרח.

2

מניחים את הבצל הפוך (השורש כלפי מעלה) בקערת מי קרח למשך 20 עד 30 דקות. כך יהיה קל יותר להפריד בין השכבות כדי שהבלילה תחדור יותר בקלות לתוך הבצל. מוציאים את הבצל מהמים הקפואים ומניחים אותו בצד, להתייבש במשך 5 דקות.

3

טורפים בקערה את החלב, הביצים והמיונז.

4

מכניסים לקערה נפרדת את כל הרכיבים היבשים – קמח, מלח, פלפל קאיין, אבקת שום, פלפל שחור, אורגנו וטימין, ומערבבים.

5

מניחים את הבצל בקערת היבשים, ומצפים אותו בתערובת ככל האפשר, בעזרת כף או באמצעות הידיים.

6

מוציאים את הבצל מהתערובת היבשה וטופחים עליו בעדינות, להסרת עודפי קמח. מניחים את הבצל בתוך בלילת החלב והביצים, ונעזרים שוב בכף או בידיים כדי להחדיר את הבלילה לתוך הבצל.

7

מוציאים את הבצל מהבלילה ומניחים אותו בצד למשך 2 דקות, כדי שהבלילה תיספג בו היטב. חוזרים על שלבים 6 ו-7 פעם נוספת, ואפשר גם פעם שלישית, אם מתחשק.

8

מכניסים את השמן לסיר קטן אך עמוק (שעומקו מספיק לכיסוי הבצל כולו בשמן), ומחממים אות ל-190 מעלות (אם אין לכם מדחום לבדיקת הטמפרטורה – טפטפו טיפת מים אל השמן: השמן צריך לרחוש בקול רם, אך לא "לקפוץ"). חשוב לשמור על מידת החום הנכונה: אם השמן לא חם מספיק, תקבלו גרסה עצובה וספוגת שמן של המאכל המושלם הזה.

9

מכניסים אל השמן החם את הבצל, כשהשורש שלו מופנה כלפי מטה, ומטגנים במשך 10 עד 12 דקות, או עד שישחים.

10

מוציאים את הבצל בזהירות (זכרו, השמן חם מאוד!) ומניחים על רשת למשך 5 דקות, כדי לנקז את שאריות השמן.

11

מגישים מיד (חם) – עם המטבל שבחרתם.

למעוניינים בדרגת שחיתות גבוהה עוד יותר: מפזרים פיסות בייקון וגבינה מגורדת מעל.

המתכון מתוך ספרו של גלעד מאירי, "מאנצ'יז – בישול עם קנאביס ומתכונים למאנצ'יז", 263 עמ', לרכישה אונליין