מתכון

פיתות ביתיות עם עגבניות מיובשות ועלי סלק

במקום לקנות את הגרסה התעשייתית, אפשר להכין בבית בקלות פיתות אווריריות ורכות. את התוספות אפשר לשלב ישר בבצק

1,797 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2019
פיתות ממולאות של ברי יוגב. צילום: ברי יוגב
פיתות ממולאות של ברי יוגב. צילום: ברי יוגב

העגבניות המיובשות, שזה דבר נפלא, יצבעו את הבצק באדום ויחד עם עלי הסלק הירוקים יצרו תמונה של פיקסו (תמונה שעברה 3 כביסות, אבל עדיין תהיה מרשימה). עם התוספות ניתן כמובן לשחק ואת הבצק ניתן לאפות גם בלעדיהן ולקבל פיתות ביתיות מצוינות.

פעם הן היו בכלל צלחות ועוד כמה עובדות על פיתות, הבלוג של ברי יוגב

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

לתוספות:

אופן ההכנה

1

מניחים שמרים בקערת מיקסר. מוסיפים מים וממסים את השמרים במים תוך ערבוב ידני. מוסיפים קמח ולשים במהירות איטית 4 דקות. מוסיפים את המלח ולשים במהירות גבוהה 7 דקות נוספות עד שמקבלים בצק נוקשה. מוסיפים את עלי הסלק, העגבניות המיובשות ו-5 כפות מהשמן של העגבניות ולשים במהירות איטית עד לפיזור אחיד של כל המרכיבים בבצק.

2

מוציאים את הבצק הרטוב מהמיקסר למשטח מקומח היטב. משטחים אותו מעט ואז מקפלים לחצי. משטחים שוב ושוב מקפלים לחצי אל הצד השני, חוזרים על הפעולה מספר פעמים עד שהבצק גמיש ורך. מעבירים את הבצק לקערה מקומחת, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים כשעה.

3

מעבירים את הבצק למשטח עבודה רחב ומקומח. ומרדדים במערוך לעלה בעובי של כ-1/2 ס"מ. בוחרים קערית בקוטר שבו תרצו שהפיתות שלכם יהיו וקורצים מהבצק עיגולים. את שאריות הבצק אפשר לאחד, לרדד בשנית ולעצב בכל צורה שרוצים - אני בחרתי בצורה הנקראת "פוגאס" הנראית בתמונה.

את שאריות הבצק של הפיתות מעצבים איך שרוצים, כאן כמו פוגאס. צילום: ברי יוגב

4

מכסים את עיגולי הבצק בניילון ומתפיחים חצי שעה. מחממים תנור ל-220 מעלות ומניחים בתוכו תבנית הפוכה (עליה יאפו הפיתות).

5

מכינים מגבת גדולה ונקייה בהיכון - לקבלת הפיתות הלוהטות מהתנור. מקרבים את הבצק לתנור ועובדים מהר: פותחים את דלת התנור, מניחים על התבנית ההפוכה 3-2 עיגולי בצק (או כל כמות של עיגולי בצק שנכנסים בצורה מרווחת) וסוגרים מהר את דלת התנור. אופים 3-4 דקות. הפיתות יתנפחו ויהיו מוכנות כאשר התחתית שלהן תשחים מעט. שולפים את הפיתות מהתנור ועוטפים במהירות במגבת, העיטוף יבטיח שהאדים ימשיכו לרכך אותן.