מתכון

פסטל בשר וחצילים בלקני

לא תמצאו כאן ביצים, לא קמח ולא עמילן: הפטנט הוא דווקא בטכניקה פשוטה מאוד

26,943 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
פסטל חצילים ובשר. צילום: דן לב, סגנון: אוריה גבע
פסטל חצילים ובשר. צילום: דן לב, סגנון: אוריה גבע

אל תחפשו את המרכיב ש”יקשור” את המלית – הפטנט הוא בחישה נמרצת של התערובת, שגורמת לחציל הקלוי לכרוך את שאר המרכיבים למלית יציבה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשימון התבנית

למלית:

לבצק:

להברשה:

לרידוד:

אופן ההכנה

מכינים את המלית:

1

מחממים תנור ל-180 מעלות. משמנים תבנית ומפזרים פירורי לחם בתחתיתה.

2

מחממים שמן במחבת גדולה על להבה בינונית ומטגנים בצל כ-5 דקות עד שמתחיל להשחים. מוסיפים בשר ומטגנים כ-10 דקות תוך כדי ערבוב עד שמתקבלים פירורים שחומים ללא נוזלים. מוסיפים צנוברים ומטגנים עוד 3-2 דקות. מסירים מהכיריים.

3

מעבירים את תכולת המחבת לקערה גדולה, מוסיפים חצילים ומערבבים היטב 4-3 דקות. טועמים ומתבלים במלח ופלפל שחור.

מרכיבים ואופים:

4

חותכים מהבצק 2 מלבנים באורך 30 ס”מ ומרדדים אותם על נייר אפייה מקומח ל-2 עלים בקוטר 30 ס”מ כל אחד. באחד מרפדים את תחתית ודפנות התבנית עם שוליים עודפים של כ-1½ ס”מ.

5

משטחים את המלית על הבצק שבתבנית בצורה אחידה ומקפלים את שולי הבצק העודפים מעל המלית. מרטיבים בזהירות את שולי הבצק (אצבע רטובה תספיק) ומכסים בעלה הבצק השני. לחילופין אפשר לא לקפל את שולי הבצק פנימה אלא לגלגל אותם עם שולי הכיסוי בצורה מעגלית.

6

מברישים בביצה טרופה ויוצרים בעדינות כמה חריצים בבצק לשחרור אדים.

7

אופים במדף נמוך בתנור (כדי שתחתית הפאי תיאפה עד הסוף) כ-45 דקות להשחמה יפה. מגישים חם או בטמפ’ החדר. אפשר לשמור במקרר עטוף ברדיד אלומיניום עד 4 ימים ולחמם מכוסה בתנור.

גיוון:

אפשר להשתמש בחציל קנוי, אך חשוב לטעום לפני התיבול.

אפשר להשתמש בבצק עלים מרודד מהקפאה, מופשר.

לא אוהבים חצילים? באותה שיטה מכינים:

פאי בשר טחון עם תרד ופרמזן: מחליפים את החצילים והצנוברים בחצי קילו תרד מבושל, קצוץ וסחוט, כמה עלי בזיליקום ו-100 גרם גבינת פרמזן מגוררת.

פאי בשר טחון בסגנון הונגרי: מחליפים את החצילים והצנוברים ב-2 פלפלים אדומים חתוכים ומטוגנים קלות, פפריקה מתוקה וכף רסק עגבניות.

פאי בשר טחון עם בצל וערמונים: משמיטים את החצילים ומטגנים בצל נוסף ו-2 כרישות קצוצות יחד עם הבצל שבמתכון. מחליפים את הצנוברים ב-2 חפיסות ערמונים שלמים.

פאי בשר טחון עם יין אדום, ירקות שורש ותימין: מחליפים את החצילים והצנוברים ב-2 גזרים ושורש פטרוזיליה ושורש סלרי קלופים וחתוכים. אחרי טיגון הבשר מוסיפים כוס (240 מ”ל) יין אדום ותימין טרי ומבשלים עד לצמצום היין.