מתכון

פפדאם צ'יקן מסאלה

במקום פיתה, מגישים בתוך הלחם ההודי, פפדאם, עוף מתובל

1,294 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
פפדאם צ'יקן מסאלה ובירת סאז בלונד
פפדאם צ'יקן מסאלה ובירת סאז בלונד

בשנת 1847 הקים ג'יי סי ג'ייקובסן (Jacobsen) את מבשלת "קרלסברג" בדנמרק והציב לעצמו מטרה: ייצור הלאגר המושלם. 166 שנה מאוחר יותר, כמחווה לפועלו של ג'ייקובסן, מבשלת קרלסברג הקימה את ג'ייקובסן – מבשלת בוטיק לבירות פרימיום, שאחת המוצלחות שבהן היא Saaz Blond – בירה בהירה בסגנון Ale (תסיסה עילית) בהשראת הבירות הבלגיות. כשות ה-saaz, העומדת בבסיס הבירה, מעניקה לה ניחוחות אורנים, שמצטרפים לארומה העדינה של ציפורן, משמש ובננה. "זו בירה מאוד עדינה, קלילה ועם זאת מתובלת וארומטית," כך אומר משה בדישי ממסעדת "מינה טומיי מרקט" בתל אביב. "היא מייד התחברה לי למנה מהמטבח ההודי שמייצרת את אותה חוויה." בתוך פפדאם (מעין פיתה הודית דקיקה) השף מניח סלט עוף חם עם תיבול של גאראם מסאלה, צ'ילי יבש וקליפת לימון מגוררת, עגבניות, בצל סגול ועלי כוסברה, ומעל הכל הוא מזלף ראיטה נענע בשביל הטאץ' הרענן. "זו מנה שכיף לאכול בידיים, ושכמו ה- Saaz Blond, פותחת את התיאבון ומסקרנת את החך."

השוק של משה "כל ביקור שלי בחו"ל מתחיל בשוק," מספר בדישי. "אני סופג השראה מחומרי הגלם, משילובי הטעם ואפילו ממנהגי האכילה המקומיים ומביא אותם אל המטבח שלי."

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפפדאם:

למרינדה:

אופן ההכנה

1

מערבבים את כל חומרי המרינדה

2

משרים את העוף במרינדה למשך שעתיים.

3

מחממים תנור ל-220 מעלות.

4

מכניסים את הפפדאם לתנור למשך מספר שניות כאשר דלת התנור פתוחה, ברגע שמופיעות בועות על הפפדאם הופכים אותו לצד השני לעוד מספר שניות. לאחר מכן מוציאים מהתנור ומעצבים בזהירות את הפפדאם לצורת טאקו. חוזרים על הפעולה עם הפפדאם הנוספים.

5

מכניסים את העוף יחד עם המרינדה לתנור למשך 10 דקות או עד שהעוף מעט משחים.

מרכיבים את הפפדאם:

6

ממלאים את הפפדאם באורגולה, עגבניות שרי ובצל, מוסיפים את העוף המוכן ומקשטים עם עלי כוסברה.