מתכון

פשטידת דג ובאקצ'וי בקארי

דרך נהדרת להגיש דגים למספר גדול של אורחים בלי לזנוח את הסלון לטובת צלייה מדויקת של הדגים על המחבת

7,624 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
פשטידת דג ובאקצ'וי בקארי של אלה שיין (אורנה ואלה). צילום: עודד מרום. סטיילינג: עמית פרבר
פשטידת דג ובאקצ'וי בקארי של אלה שיין (אורנה ואלה). צילום: עודד מרום. סטיילינג: עמית פרבר

במסגרת החיפושים אחר פשטידות נזכרנו בקלאסיקה הבריטית — פשטידת דייגים (שדומה מאוד לפשטידת הרועים). היא נהדרת — עשירה בפירה של תפוחי אדמה, חלב ושמנת — אבל כבדה מדי לקיץ הישראלי. לכן פנינו לטעמים הקלילים והרעננים של המטבח האסיאתי ויצרנו בשאמל מחלב קוקוס וקארי, שעוטף את הדג (וגם שומר על העסיסיות שלו). אנחנו משתמשות בקארי תוצרת בית (ראו מתכון), אבל אפשר גם להשתמש במחית קארי קנויה.

למחית קארי ירוקה ביתית

תבנית ריבועית בגודל 20 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשכבת הבאקצ'וי

לבשאמל קוקוס לימוני

לפשטידה

אופן ההכנה

מאדים באקצ'וי:

1

מחממים שמן ושום במחבת רחבה על להבה בינונית. מוסיפים עלי באקצ'וי, מפזרים מלח ופלפל, מכסים ומאדים כ-3 דקות עד שהעלים מתרככים ומתכווצים. מדי פעם מערבבים. אם המחבת יבשה, מנמיכים להבה ומוסיפים כף מים.

מכינים בשאמל קוקוס

2

ממוססים קארי בסיר קטן עם חלב קוקוס. מניחים את הסיר על להבה בינונית, מוסיפים קורנפלור ומחממים 7-5 דקות תוך כדי ערבוב עם כף עץ עד שהרוטב מסמיך ומקבל ברק. מסירים מהכיריים ומתבלים במלח, פלפל ומיץ לימון.

מרכיבים את הפשטידה ואופים

3

מחממים תנור ל-200 מעלות ומשמנים תבנית במעט שמן זית.

4

מערבבים צנוברים, כוסברה, פלפל חריף וקליפת לימון ומתבלים במלח ופלפל. שמים בצד 2 כפות מתערובת הצנוברים ומפזרים מחצית הכמות שנותרה בתבנית.

5

מתבלים דג במעט שמן זית, מלח ופלפל ומניחים בתבנית, כשהחלקים העבים בחפיפה לחלקים הדקים, ליצירת שכבה צפופה בגובה אחיד על פני כל התבנית. מפזרים על הדג את המחצית השנייה של תערובת הצנוברים ומעליה מסדרים את עלי הבאקצ'וי בשכבה אחידה. יוצקים את הבשאמל. מערבבים את 2 כפות הצנוברים ששמנו בצד עם 2 כפות פירורי לחם ומפזרים מעל בשכבה אחידה.

6

אופים 25-20 דקות, בודקים בעזרת סכין וברגע שצבע הבשר במרכז הדג הופך לאטום — הפשטידה מוכנה. מגישים חם. מומלץ לאכול ביום ההכנה.