מתכון

צלעות טלה ברוטב פלפלת

הסטייק הקלאסי ברוטב פלפלת ממשיך לככב גם כשמחליפים את הבשר לצלעות טלה

16,988 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
צלעות טלה ברוטב פלפלת של שף יאיר יוספי | צילום: דן פרץ | סגנון: עמית פרבר
צלעות טלה ברוטב פלפלת של שף יאיר יוספי | צילום: דן פרץ | סגנון: עמית פרבר

סטייק ברוטב פלפלת (Steak au Poivre) – עם גרגרי פלפל ירוק, יין או ברנדי ושמנת – היה ונשאר השילוב המועדף משנות החמישים ועד היום ולא רק בצרפת אלא גם בארה”ב. בפריז מתענגים על סטייק פילה, בניו יורק על פורטר האוס, ואילו אני מעדיף בשר מקומי עם יותר אופי כמו צלעות טלה. בדרך כלל משתמשים במשקעים של הצלייה ובציר בקר להכנת הרוטב. אני מעדיף להשתמש במקרה הזה בציר עוף עדין יותר, שנותן לצלעות ולא לרוטב להיות במרכז המנה.

מומלץ להוסיף – 2 כפות גרגרי פלפל ירוק משומרים במלח

גרגרי פלפל ירוק כבושים
גרגרי הפלפל הירוקים נמכרים בצנצנת צרה וגבוהה של מי מלח או חומץ ונמצאים ממש ליד הצלפים על מדף המעדנייה. אלה הם למעשה גרגרי הפלפל השחור שאנחנו מכירים, רק בגרסה הטרייה ולא המיובשת. טעמם מתון ועדין מזה של הגרגרים השחורים, אם כי מורכב ורענן יותר. הם אהובים בצרפת, בתאילנד ובמטבחים נוספים באירופה. מעבר לסגולות הקולינריות שלהם הגרגרים בריאים מאוד ומכילים נוגדי חמצון, עוזרים בשריפת שומנים ובתהליכי העיכול. לא מצאתם? אפשר להשתמש בצלפים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב פלפלת

אופן ההכנה

1

מכינים רוטב פלפלת: מביאים חמאה, יין לבן וציר עוף לרתיחה בסיר ומבשלים 3 דקות על להבה בינונית עד שמצטמצם מעט. מוסיפים שמנת מתוקה, מביאים לסף רתיחה ומבשלים עוד 5 דקות על להבה בינונית לצמצום. מורידים מהכיריים, מוסיפים מלח וגרגרי פלפל ירוק ושומרים במקום חמים עד ההגשה.

2

סמוך להגשה צולים את צלעות הטלה: מחממים מחבת או גריל, מוסיפים מעט שמן וחמאה וצולים את הצלעות בכמה מחזורים 3-2 דקות מכל צד.

3

מגישים את הצלעות מייד עם הרוטב לצידן או עליהן.