מתכון

צלעות טלה עם קפונטה

מנה עיקרית בשרית שהכוכבת בה היא בעצם הקפונטה (שאתם אולי מכירים בשם רטטוי). אל תוותרו על בלסמי העגבניות - הוא הנשק הסודי שמחבר יחד את המרכיבים

ינואר 2023
צלעות טלה עם קפונטה של שף שניר אנג סלע ממסעדת גוז' ודניאל | צילום: שני בריל
צלעות טלה עם קפונטה של שף שניר אנג סלע ממסעדת גוז' ודניאל | צילום: שני בריל

תסמכו על האיטלקים שיקחו את הרטטוי הצרפתי, יוסיפו לו קצת מזג איטלקי וינכסו אותו לעצמם לעולמי עד. הצלעות במנה הן רק תירוץ להכין את הקפונטה הזאת. אל תוותרו על בלסמי העגבניות – הוא הנשק הסודי שמחבר יחד את כל מרכיבי המנה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקפונטה

לבלסמי עגבניות

לצלעות טלה

אופן ההכנה

מכינים את הקפונטה

1

מחממים שמן זית בסיר נמוך ורחב ומטגנים חזה אווז 2 דקות להשחמה. מנמיכים את הלהבה, מוסיפים שום, מערבבים ומבשלים 2 דקות נוספות להזהבה. מוסיפים בצל, מערבבים ומבשלים כ־5 דקות, עד שהוא שקוף. מוסיפים גזר, סלרי וגמבה, מערבבים ומבשלים כ־10 דקות, תוך כדי ערבוב, לריכוך. מוסיפים חציל, מערבבים וממשיכים לבשל 5 דקות לריכוך. מוסיפים קוביות עגבניות, מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר עם שני שלישים מכסה ומבשלים כרבע שעה לצמצום כמעט מלא של הנוזלים. מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים צימוקים ומערבבים. מצננים לטמפרטורת החדר.

מכינים בלסמי עגבניות

2

מביאים לרתיחה בסיר חומץ בלסמי ואת נוזלי העגבניות. מנמיכים את הלהבה לנמוכה ומבשלים 15־20 דקות לרוטב מצומצם וסמיך.

מכינים צלעות טלה

3

מחממים תנור ל־200 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

4

מתבלים טלה במלח ופלפל, מניחים בתבנית עם השומן כלפי מטה ואופים 12־15 דקות למידת עשייה מדיום. מוציאים מהתנור, הופכים את הנתח עם השומן כלפי מעלה ומשהים במקום חמים ל־10 דקות. מפרידים את הקרה לצלעות.

5

מחממים במחבת שמן זית ואנשובי. מוסיפים את הקפונטה, מערבבים ומבשלים 3 דקות. לקראת ההגשה מוסיפים למחבת בזיליקום, צלפים וצנוברים.

6

מזלפים בצלחת הגשה את בלסמי העגבניות, מניחים במרכז את הקפונטה, מניחים מעל את הצלעות ומגישים מיד.