מתכון

צלעות כבש ברוטב ברביקיו-טחינה ומטבל שזיפים

טיפ: בחרו שדרת צלעות טלה שלמה שמכסה השומן שלה אינו עבה מאוד, וכך לא תצטרכו להתעסק עם הסרת השומן לפני שאתם מפרידים את השדרה לצלעות בודדות

2,327 בשלנים התעניינו במתכון זה
צלעות כבש ברוטב ברביקיו־טחינה ומטבל שזיפים של שרית פקר ואיתמר סרולוביץ, מתוך הספר Chasing Smoke (צילום: פטרישיה ניבן)
צלעות כבש ברוטב ברביקיו־טחינה ומטבל שזיפים של שרית פקר ואיתמר סרולוביץ, מתוך הספר Chasing Smoke (צילום: פטרישיה ניבן)

אזהרה מראש: בגלל נוכחות השומן, הצלייה תניב הרבה עשן, כך שמוטב לצלות את הבשר מחוץ לבית

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב ברביקיו-טחינה

לרוטב שזיפים

להגשה

אופן ההכנה

מכינים רוטב ברביקיו-טחינה

1

טוחנים את כל המרכיבים בעזרת מוט ריסוק ידני או מעבד מזון לרוטב חלק וסמיך. ייתכן שתצטרכו להוסיף מעט יותר מים כדי להגיע למרקם דמוי מיונז – תלוי בסוג הטחינה שבה אתם משתמשים.

מכינים רוטב שזיפים

2

מניחים פלחי שזיפים, סוכר, שום, צ'ילי, פלפל, רכז רימונים ועלה דפנה במחבת קטנה ומביאים לרתיחה מעל להבה גבוהה. מבשלים 5 דקות, עד שהשזיפים מתרככים ומתחילים להתפרק. מסירים מהלהבה ומוסיפים מלח וחומץ.

3

מברישים צלעות טלה מכל הצדדים ברוטב ברביקיו־טחינה. את יתר הרוטב שומרים בצד להברשת הצלעות במהלך הצלייה.

4

מניחים את הצלעות על רשת הצלייה של הגריל, צולים 2 דקות, הופכים ומברישים את חלקן העליון ברוטב ברביקיו־טחינה. צולים 2 דקות נוספות, הופכים ושוב מברישים ברוטב. חוזרים על תהליך הפיכת והברשת הצלעות עד שהן נצלות 6 דקות מכל צד. מרפדים צלחת הגשה בעלי סלק ומעבירים אליה את הצלעות.

5

מניחים את חצאי השזיפים על רשת הגריל כשהצד החתוך שלהם כלפי מטה. צולים כדקה, רק כדי שהם יתחממו, ומוסיפים אותם לצלחת ההגשה. מגישים לצד רוטב שזיפים.

להכנה ללא גריל: מלהיטים מחבת צלייה כבדה משומנת במעט שמן זית וצולים את הצלעות והשזיפים בדיוק כמו שצולים אותן על הגריל. שימו לב, הצלייה כרוכה בהרבה עשן.