מתכון

קארי דלועים אדום

דלועי קיץ מכל הסוגים עם מחית קארי ביתית שמותאמת לחומרי הגלם בישראל - בתאילנד רשימת הרכיבים ארוכה בהרבה

8,043 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
קארי דלועים אדום של שפית לילך רווה ושף גיא רובננקו. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: ענת לבל
קארי דלועים אדום של שפית לילך רווה ושף גיא רובננקו. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: ענת לבל

הכנת המחית קלה מאוד והיא טעימה ועדינה בהרבה מכל מחית קנויה, כך ששווה להצטייד בחומרי הגלם הנדרשים ולהכין.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למשחת קארי

לתבשיל

אופן ההכנה

1

חותכים את פלפלי הצ'ילי המיובשים לטבעות דקות בעזרת מספריים. מניחים בקערה, מכסים במים רותחים וממתינים 10 דקות עד שהם סופגים מים ומתרככים. מסננים ומשאירים במסננת לייבוש.

מכינים את משחת הקארי

2

כותשים צ'ילי ומלח גס במכתש ועלי כ־8 דקות עד לקבלת משחה חלקה. מוסיפים למכתש למון גראס, גלנגל, שורשי כוסברה, שום ושאלוט - אחד אחד ולפי הסדר. אחרי הוספת כל אחד מהמרכיבים כותשים למשחה אחידה ורק אז מוסיפים את המרכיב הבא.

3

מחממים שמן קוקוס בסיר רחב. מוסיפים 1/2 כוס קרם קוקוס ומבשלים 2־3 דקות על אש בינונית תוך כדי ערבוב עד שהרוטב נשבר - המראה אינו אחיד והשומן נפרד מהנוזל.

4

מוסיפים את משחת הקארי ומטגנים תוך כדי ערבוב כ־5 דקות. מוסיפים בהדרגה את קרם הקוקוס הנותר תוך כדי ערבוב. מביאים לסף רתיחה על אש קטנה. מוסיפים את קוביות הדלעת ומבשלים 5־7 דקות על אש בינונית־גדולה עד שהן מתחילות להתרכך.

5

מקטינים את האש ומתבלים את הקארי ברוטב דגים וסוכר דקלים בהדרגה - מוסיפים מעט וטועמים, לא חייבים להשתמש בכל הכמות - הקארי צריך להיות מלוח, חריף ומעט מתוק. מסירים מהאש. אם הרוטב סמיך מדי מוסיפים מעט מים. לפני ההגשה (וכשהקארי חם) מוסיפים עלי קפיר ליים ועלי בזיליקום תאילנדי.