מתכון

קדרת עוף ותפוחי אדמה

שידכנו רוטב סויה למיץ תפוזים רענן ולדבש והתוצאה היא קדרת עוף שמשלבת מתיקות יחד עם מליחות

96,456 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2016
קדרת עוף ותפוחי אדמה. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
קדרת עוף ותפוחי אדמה. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

מאות רכיבי הטעם של רוטב הסויה מאפשרים לו להשתלב במגוון רחב של מאכלים ולייצר הרכבי טעם מגוונים – ממלוחים ועד מתוקים, מיפניים שורשיים ועד אירופאיים מסורתיים. כאן שידכנו את רוטב הסויה למיץ תפוזים רענן ולדבש (הסויה אוהב מתוק) והתוצאה היא עוף נימוח במיוחד עם סיומת שמשלבת נגיעות של מתיקות יחד עם מליחות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקדרה:

אופן ההכנה

1

מערבבים את חומרי המרינדה בקערה גדולה ומשרים את נתחי העוף מ-4 שעות ועד לילה.

2

מחממים תנור ל-180 מעלות.

3

מוציאים את העוף מהמרינדה ושומרים את הנוזלים.

4

מחממים שמן זית בסיר כבד שיכול להיכנס לתנור על להבה בינונית-גבוהה. צורבים את נתחי העוף כ-2 דקות מכל צד להשחמה ומוציאים מהסיר לצלחת.

5

מסדרים בתחתית הסיר תפוחי אדמה קטנים וגדולים בשכבה אחידה, מסדרים עליהם את נתחי העוף, יוצקים את המרינדה, מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים כ-3/4 מכמות התימין.

6

מכסים ומעבירים לתנור לשעה. מסירים את המכסה, מערבבים בעדינות את תפוחי האדמה (כך שחלקם יעלו מעל העוף) ויוצקים על העוף מהנוזלים שבתחתית. אופים 15 דקות נוספות (רצוי מדי פעם להמשיך וליצוק מהנוזלים שבתחתית). מפזרים תימין ומגישים חם.

מנפלאות הסויה
כמה שימושים שלא חשבתם עליהם:
שקדים קלויים ומקורמלים בסויה עם טעם ממכר וזיגוג מבריק ויפהפה: אופים כוס שקדים טבעיים במשך 10 דקות בתנור שחומם ל-180 מעלות. מוציאים מהתנור, מצננים ומורידים את חום התנור ל-120 מעלות. שמים 2 כפות סויה, כף סוכר חום, כף מים ומעט צ’ילי גרוס במחבת ומביאים לרתיחה על להבה בינונית. מוסיפים את השקדים ומבשלים 5 דקות תוך כדי ערבוב עד שהשקדים סופחים את הנוזלים. מוסיפים 1/2 כפית שמן ומקפיצים כדקה. מסדרים בשכבה אחת בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 5 דקות מכל צד.

רוטבי טבילה רוטב סויה הוא בסיס נהדר לרוטבי טבילה לקציצות עוף או בקר, ירקות מטוגנים, אגרול ודים סאם.
רוטב בסיסי: טורפים 1/4 כוס חומץ אורז, 1/3 כוס רוטב סויה, כף שמן שומשום, כפית ג’ינג’ר מגורר, שן שום קצוצה ואם רוצים גם פלפל חריף פרוס דק.
רוטב בוטנים: בכלי גבוה שמים שן שום כתושה, כפית ג’ינג’ר מגורר, 4 כפות סויה , 1/2 כוס חמאת בוטנים וכף לימון ומערבבים לרוטב אחיד בעזרת מוט ריסוק ידני.