מתכון

קוביות טראפלס שוקולד

שלפתי מהבוידעם מתכון משפחתי עתיק לקוביות טראפלס ואותו אני מתכנן להכין לווסמוי מרתה הקרוב

20,283 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
קוביות טראפלס שוקולד. צילום: טל אייזנמן
קוביות טראפלס שוקולד. צילום: טל אייזנמן

לעיתים קרובות אני נהנה להפתיע את אשתי במשהו טעים עם שוקולד. לעיתים רחוקות יותר אני מפתיע אותה בזר פרחים. אבל יש שלושה מועדים בשנה בהם אני חייב להביא לה פרחים (ורצוי גם משהו טעים עם שוקולד), אחרת אני עלול לבלות את הלילה על הספה: האחד הוא יום הולדתה, השני הוא יום הנישואין שלנו. השלישי – ולא פחות חשוב מהאחרים – הוא השמונה במרץ, יום האישה הבינלאומי.
ככה זה אצל רוסים. כלומר, לפחות לגבי כל רוסי שפגשתי עד כה ובמיוחד לגבי הרוסייה שאיתה התחתנתי: "ווסמוי מרתה" (Восьмое марта, שמונה במרץ) הוא יום חג לכל דבר. אני לא יודע מה בדיוק חוגגים, אני לא בטוח שזה משנה: בכל שנה אני קונה לאשתי זר פרחים ומכין לה משהו טעים עם המון שוקולד, ובתמורה היא עושה פרצוף מופתע ואומרת "הו, לא היית צריך!"
השנה, מיד לאחר שביררתי איפה חנות הפרחים הקרובה ממנה אזמין את זר הפרחים ביום שלפני, שלפתי מהבוידעם מתכון משפחתי עתיק לקוביות טראפלס ואותו אני מתכנן להכין לווסמוי מרתה הקרוב. זה לא מסובך, זה מאוד טעים, ואני בטוח שזה ירחיק אותי מלילה על הספה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

ממיסים את השוקולד במיקרוגל או על בן מארי יחד עם החמאה.

2

מביאים שמנת מתוקה (או את השמנת והליקר) לסף רתיחה, מוסיפים קורט מלח ומוזגים אל השוקולד.

3

מערבבים הכל לתערובת חלקה.

4

מרפדים כלי מרובע בניילון נצמד. אני השתמשתי בקופסת פלסטיק בגודל 15x20. אם תשתמשו בכלי גדול יותר יצאו לכם טראפלס נמוכים יותר ואז תוכלו לחתוך אותם רחבים יותר.

5

מוזגים את תערובת השוקולד לכלי ומכניסים למקפיא לכמה שעות טובות.

6

מחכים. מחכים. מחכים.

7

שמים קקאו בכלי אחר. מוציאים את השוקולד מהמקפיא, מקלפים את הניילון הנצמד וחותכים לקוביות. מניחים אותן בכלי עם הקקאו, סוגרים אותו ומנערים קלות כדי שהקקאו יעטוף את הטראפלס מכל הכיוונים.

8

מוציאים את הטראפלס מכלי הקקאו ומניחים בקופסה. שומרים במקפיא.

גיוון: לגרסה אלכוהולית אפשר להפחית את כמויות השמנת המתוקה ל-100 מ"ל ולהוסיף 25 מ"ל ליקר כלשהו – למשל ליקר קפה.