מתכון

קינוח קוקוס ונוגט

שף-קונדיטור זיו סנדלר מוכיח שגם קינוחים טבעוניים ראויים למקום של כבוד בשולחן החג

2,344 בשלנים התעניינו במתכון זה
קינוח קוקוס ונוגט של שף קונדיטור זיו סנדלר. צילום: שרית גופן. סטיילינג: נועה קנריק
קינוח קוקוס ונוגט של שף קונדיטור זיו סנדלר. צילום: שרית גופן. סטיילינג: נועה קנריק

הכנות מראש: מקררים פחית קרם קוקוס לילה במקרר, מקררים את קרם הנוגט שעתיים ומקפיאים את העוגה לילה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לעוגת הקוקוס

לקרם הנוגט

לציפוי

אופן ההכנה

לעוגת הקוקוס

1

מערבבים בקערה את כל החומרים הרטובים: מים, קרם קוקוס, שמן קנולה ומחית תפוחי עץ. מוסיפים את שאר החומרים: קוקוס טחון, סוכר, קמח, אבקת אפייה וקורנפלור. מערבבים עד קבלת תערובת אחידה ויוצקים לתוך 2 תבניות אינגליש קייק נמוכות (אם משתמשים בתבנית שאינה קפיצית או חד-פעמית, רצוי להניח נייר אפייה בתחתית).

2

אופים את העוגות בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות כ-25-20 דקות, עד שסכין שחודרת לעוגה יוצאת נקייה. מניחים להתקררות.

לקרם הנוגט

3

מוציאים את פחית קרם הקוקוס מהמקרר, הופכים אותה על ראשה ופותחים אותה מצדה התחתון. שופכים 50 גר' מהנוזל השקוף לסיר קטן ומביאים לרתיחה. שופכים אותו על השוקולד בקערה קטנה. טורפים את השוקולד עד שיימס לחלוטין ומקבלים גנאש מבריק ואחיד. מוסיפים לגנאש את מחית הנוגט ואת הנוזל הלבן הסמיך (ללא הנוזל השקוף כלל) שנשאר בפחית קרם הקוקוס. מערבבים עד שהקרם אחיד ומעבירים למקרר לפחות לשעתיים.

4

לאחר שעוגות הקוקוס התקררו, בעזרת סכין משוננת, חותכים את חלקן העליון כך שייווצר מלבן ישר בגובה התבנית. מוציאים את העוגות מהתבנית וחותכים כל אחת ל-4 חלקים שווים. מקציפים במיקסר את קרם הנוגט שהתקרר עד קבלת קרם יציב (לא להקציף יותר מדי, הקרם נוטה להישבר בקלות).

5

מעבירים את הקרם לשק זילוף ומזליפים 5 גבעות על כל אחד מ-8 חלקי העוגה. מקפיאים לילה.

לציפוי

6

את הציפוי מכינים למחרת: מרתיחים את קרם הקוקוס ושופכים אותו על השוקולד בקערה. טורפים את השוקולד עד שנוצר גנאש מבריק ואחיד. מניחים את העוגות מעל רשת ובעזרת מצקת שופכים את הגנאש לציפוי העוגות. בעזרת פלטה מדורגת מעבירים את העוגות המצופות חזרה לקירור ולאחר כ-15 דקות ניתן לקשט בברס לוז.