מתכון

קרמבו תפוח בדבש

הטעמים הקלאסיים של תפוח בדבש נכנסים פה לתוך הקרמבו, שמצופה כמיטב המסורת בשכבת שוקולד דקיקה

1,587 בשלנים התעניינו במתכון זה
קרמבו תפוח בדבש של אלדד שמואלי. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: דלית רוסו
קרמבו תפוח בדבש של אלדד שמואלי. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: דלית רוסו

אם תרצו לפשט את המתכון תוכלו להכין מרנג (כמו במתכון לפבלובה), לזלף אותו על העוגיות האפויות, לקרר מעט ואז לצפות בשוקולד

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לעוגיות

למלית

לכלורופיל (*ראו מתכון, לא חובה)

לציפוי שוקולד

אופן ההכנה

1

מכינים את העוגיות: מערבלים את המרכיבים במיקסר עם וו גיטרה כ־2 דקות עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות. מחממים תנור ל־150 מעלות. מרדדים את הבצק לעובי ½2 מ"מ, קורצים עיגולים בעזרת קורצן או כוס בקוטר 4 ס"מ ומסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים כ־20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות.

מכינים את המלית

2

מערבבים בקערה על אש בינונית חלמונים, דבש, סירופ תפוחים וקורנפלור עד שהתערובת מסמיכה. טועמים בזהירות כדי לוודא שהקורנפלור נטמע בתערובת. אם צריך ממשיכים לבשל עוד כדקה ובודקים שוב. מסירים מהאש, מוסיפים ג'לטין ומערבבים היטב. מצננים כ־15 דקות. מוסיפים כלורופיל ומערבבים.

3

מקציפים חלבונים עם סוכר עד לקבלת קצף יציב. מקפלים את הקצף לתערובת החלמונים עד לקבלת מרקם אחיד. מעבירים לשקית זילוף עם צנתר בקוטר של 14 מ"ל (אפשר גדול או קטן יותר) ומזלפים את המלית על העוגיות בעדינות ליצירת צורה של קרמבו. מקפיאים.

מצפים את הקרמבו

4

ממיסים שוקולד בבן מארי. מוסיפים שמן זית ומערבבים היטב. מצננים מעט. מוציאים את הקרמבו מהמקפיא ומסדרים במרווחים על רשת. מוזגים את השוקולד הפושר בעזרת מצקת על הקרמבו עד לכיסוי אחיד ומלא. אם הציפוי דק מדי השוקולד חם מדי – המתינו כמה דקות וחזרו על הפעולה. מחזירים את הקרמבו למקפיא – אחרי שהם קופאים מעבירים לקופסה אטומה. מוציאים מהמקפיא כרבע שעה לפני ההגשה.

*להכנת כלורפיל

5

טוחנים בבלנדר כוס מים עם צרור פטרוזיליה או תרד. מסננים דרך מסננת דקה או בד חיתול. מרתיחים את הנוזל בסיר עד שהכלורופיל צף (הוא נראה כמו עיסה ירקרקה). מוציאים את הכלורופיל מהמים בעזרת מסננת קטנה ושומרים בצד.