מתכון

רוסט טלה בתיבול רומסקו

הנתח מקבל מעטפת שחומה-אדומה בזכות תיבול ברוטב ספרדי על בסיס פלפלים, שום ומשמשים מיובשים

7,007 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
רוסט טלה בתיבול רומסקו של אלרן גולדשטיין. צילום: עודד מרום. סטיילינג: אוריה גבע
רוסט טלה בתיבול רומסקו של אלרן גולדשטיין. צילום: עודד מרום. סטיילינג: אוריה גבע

סינטה טלה מושלם לצלייה — נוח להשחים במחבת את הנתח הקטן יחסית, והצלייה מעמיקה את טעמיו. תערובת הרומסקו שמצפה את הנתח היא קלאסיקה ספרדית מתקתקה על בסיס פלפלים, שום, אגוזי מלך ומשמשים מיובשים, שמוסיפה למעטה עוד ממד של פריכות. בממרח שנותר אפשר להשתמש כבסיס לכריך מפואר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרומסקו

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-240 מעלות.

מכינים ממרח רומסקו

2

מניחים פלפלים על רשת ותחתיה מגש או תבנית.

3

צולים את הפלפלים בתנור 15 דקות עד שהקליפה משחירה. מדי פעם הופכים. מעבירים לקופסה אטומה ל-20 דקות לפחות (האדים יקלו על הקילוף), קולפים ומוציאים את הזרעים והממברנות.

4

מחממים מחבת עם שמן על להבה נמוכה-בינונית ומטגנים שום 8-6 דקות עד הזהבה וריכוך קל. מעבירים בעזרת כף מחוררת למסננת או לצלחת מרופדת בנייר סופג. אם השום מתחיל להעלות ניחוח שרוף - מדלגים לשלב הבא.

5

מגבירים מעט את הלהבה ומטגנים אגוזים 3-2 דקות עד שהם משחימים ומעלים ניחוח. מעבירים למסננת או לצלחת מרופדת בנייר סופג. מוסיפים למחבת משמשים מיובשים ומטגנים 5-4 דקות עד שהגוון שלהם מעמיק מעט. מעבירים למסננת או לצלחת מרופדת בנייר סופג. מוסיפים למחבת את הפלפלים ומטגנים 7-5 דקות עד הזהבה. מעבירים למסננת או לצלחת מרופדת בנייר סופ

6

טוחנים במעבד מזון את האגוזים, השום, המשמשים והפלפלים כ-5 דקות למרקם אחיד וחלק ומתבלים במלח ופלפל. הממרח יישמר עד 10 ימים בצנצנת סגורה.

מכינים את הבשר

7

מוצאים את נתחי הבשר מהמקרר 40 דקות לפני ההכנה.

8

מחממים תנור ל-200 מעלות.

9

מחממים מחבת עם 2 כפות שמן על להבה בינונית-גבוהה. מתבלים את הבשר במלח ופלפל וצורבים במחבת 3-2 דקות עד השחמה קלה. מוציאים מהמחבת ומעבירים לתבנית. מטגנים כך את הנתחים בכמה מחזורים ולפני כל מחזור מוסיפים 2 כפות שמן למחבת.

10

מניחים לבשר לנוח בתבנית 8-7 דקות לפחות (ועד שעה מחוץ למקרר). מורחים עליו את הרומסקו בשכבה אחידה ובנדיבות ומטפטפים שמן זית על הנתחים.

11

צולים 10 דקות למידת עשייה מדיום רייר (55 מעלות) או 14-12 דקות לדרגת מדיום (66-50 מעלות).

12

נותנים לבשר לנוח כ-15 דקות ופורסים.