מתכון

חומוס של רפי כהן

הדרך של רפי כהן לחומוס מושלם וקטיפתי במיוחד, בעל טעם מתקתק ועם מינימום חמיצות

49,609 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2016
חומוס של רפי כהן. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר
חומוס של רפי כהן. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר

השף רפי כהן חולק איתנו את חוכמת החומוס שלו ואת המתכון שלו למשחת חומוס קטיפתית וטעימה במיוחד:

״אל הפיצוח שלי לממרח הלאומי הגעתי אחרי המון נסיונות. מתקבלת משחה קטיפתית במיוחד, בעלת טעם מתקתק ועם מינימום חמיצות. אל תוותרו על תוספת הגרגרים החמימים שמניחים מעל הממרח – הם מאזנים את המליחות שלו בעזרת המתיקות הטבעית שלהם״.

קחו בחשבון שמתחילים בהכנות לילה קודם כי צריך להשרות את החומוס במשך 12 שעות. 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למטבל פלפל חריף:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים את ממרח החומוס:

1

מסננים את גרגרי החומוס ממי ההשריה ושוטפים אותם היטב תחת מי ברז.

2

מעבירים את הגרגרים לסיר גדול ועמוק (למשל סיר פסטה). יוצקים מים לכיסוי ועוד 10 ס"מ (כ-½3 ליטרים), מוסיפים סודה לשתייה ומביאים לרתיחה. מבשלים על להבה גבוהה וברתיחה מלאה (הגרגרים צריכים לקפץ בסיר כל הזמן) כשעה וחצי עד שהגרגרים רכים והנוזלים מאוד עמילניים.

3

מעבירים 2 כוסות מגרגרי החומוס ו-2 כוסות מהנוזלים לסיר קטן. מסלקים את הקליפות עד כמה שאפשר (הן יצופו במים ויהיה קל יחסית לקפות אותן) ומבשלים עוד 15-10 דקות על להבה בינונית עד שהמים כמעט מתאדים לגמרי ובסיר נותרת מחית גרגרי חומוס זהובה. מערבבים מדי פעם כדי שהגרגרים לא יידבקו לתחתית הסיר ויישרפו. שומרים חם.

4

מעבירים את יתר גרגרי החומוס יחד עם הנוזלים שנותרו בסיר למטחנת ירקות ידנית (מולי) וטוחנים עד שכל הקליפות נותרות בחוץ ומתקבלת משחה דלילה יחסית. מכסים בניילון נצמד ומצננים לטמפ' החדר. אם לא מגישים מייד, שומרים במקרר (לא יותר מיומיים-שלושה) ואפשר גם להקפיא במנות ולהפשיר לפי הצורך.

לפני ההגשה מתבלים:

5

מוסיפים למשחת החומוס שום, מיץ לימון, 100 גרם טחינה, מלח ושמן זית וטורפים במטרפה ידנית לקבלת למשחה חלקה וקטיפתית. מוסיפים עוד טחינה לפי הסמיכות הרצויה.

מכינים מטבל פלפל ירוק:

6

מערבבים את חומרי המטבל בקערית.

מגישים:

7

יוצקים את החומוס לקעריות אישיות ומניחים במרכז כל אחת מעט מתבשיל הגרגרים החמים ששמרנו בצד ו-1/2 כף מטבל פלפל חריף. יוצקים שמן זית בנדיבות.

8

מגישים עם פיתות, בצל, צנוניות וזיתים.