מתכון

לחם פלפל חריף וגבינה מעושנת

הוא נראה כמו לחם רגיל אבל הוא בעצם הר געש של טעמים עזים: פלפלים חריפים חרוכים, גבינה מעושנת וקצת דבש (לאיזון)

1,940 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2019
לחם פלפל שרוף וגבינה מעושנת של ברי יוגב.צילום: שרון ויין
לחם פלפל שרוף וגבינה מעושנת של ברי יוגב.צילום: שרון ויין

שימו לב: הכיכר ממשיכה להיאפות גם אחרי שהיא יוצאת מהתנור, לכן מחכים עוד כשעה שעתיים אחרי האפייה ולפני שפורסים. רוצים אקסטרים אמיתי? תמרחו על הלחם החריף ממרח נוטלה. עוד מחשבות על חריף ועל לחם בבלוג של ברי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

חורכים את הפלפל החריף מעל להבת הגז כ-5 דקות עד שהוא מתרכך והקליפה משחירה מעט. כשהקליפה חרוכה מעבירים את הפלפל לקופסה סגורה או שקית ניילון לכמה דקות (כדי שהחום ימשיך לרכך אותו). קוטמים את הראש, נפטרים מהגרגרים וקוצצים (עם הקליפה).

2

מכניסים לקערת המיקסר מים ושמרים ומערבבים ידנית עד שהשמרים נמסים. מוסיפים את הקמח הלבן, קמח התירס, הקמח המלא, הדבש והמלח ולשים במהירות איטית 3 דקות עד שהבצק מתאחד. מגבירים את מהירות הלישה ולשים במהירות גבוהה 6 דקות. מוסיפים את הפלפל חריף והגבינה המעושנת ולשים במהירות נמוכה 2 דקות שהם נטמעים בבצק.

3

מוציאים את הבצק למשטח עבודה מקומח ולשים ידנית עוד דקה-שתיים עד שהוא רך וגמיש. מחזירים לקערה מקומחת, מכסים ומתפיחים לשעה או עד שהוא מכפיל את נפחו. שימו לב: בימי שרב הבצק עלול לתפוח מהר מידי, תציצו עליו מידי פעם שלא יגזים.

4

מחלקים את הבצק לשני עיגולים ומעצבים לככרות עגולות, מניחים את הכיכרות על משטח עבודה מרופד בנייר אפייה, מכסים ומתפיחים כ-45 דקות. מחממים את התנור ל-240 מעלות ומניחים בתחתית התנור תבנית מלאה במים.

5

חורצים את הכיכרות בסכין קטנה וחדה ואופים 15 דקות (במהלכן אסור לפתוח את התנור). מוציאים את תבנית המים מתחתית התנור, מורידים את הטמפרטורה ל-210 מעלות ואופים 25 דקות נוספות. נוקשים בתחתית הכיכר ושומעים צליל חלול המעיד על כך שלא נשאר בצק שלא נאפה. מניחים לשעה - שעתיים לצינון.