מתכון

עוגת שמן זית עם דלעת בסיד, קרם סולת וקרם מי הדרים

קינוח שהוא כולו שיר אהבה למטבח הלבנוני

5,173 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2021
עוגת שמן זית עם דלעת בסיד, קרם סולת וקרם מי הדרים של גל בן־משה | צילום: אנטולי מיכאלו, כלים: סטודיו עדי ניסני
עוגת שמן זית עם דלעת בסיד, קרם סולת וקרם מי הדרים של גל בן־משה | צילום: אנטולי מיכאלו, כלים: סטודיו עדי ניסני

קינוח שמתכתב עם הקינוח הלבנוני ליאלי ביירות, אבל כולל גם תוספת של דלעת בסיד – גם היא מנה מוכרת מהמטבח הלבנוני – כך שהצלחת היא מעין שיר אהבה למטבח הזה. הסיד כובש את הדלעת ומעניק לה מרקם מיוחד, ששומר עליה פריכה ומקורמלת מבחוץ אך רכה ועסיסית מבפנים, וזאת בלי שהדלעת תתפרק. כל אחד מהקרמים טעים בפני עצמו, ובטח ובטח גם העוגה או הדלעת. אתם יכולים להכין אותם גם בנפרד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לדלעת בסיד

לקרם מי הדרים

לעוגה

לקרם סולת־תפוז

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הדלעת בסיד:

1

מערבבים סיד ו־1 ליטר מים קרים בקערה רחבה ללא מגע יד (בעזרת כף ובידיים עטויות כפפות), מוסיפים קוביות דלעת, מערבבים ומשרים את הדלעת 3 שעות. מדי פעם מערבבים כדי להבטיח שהסיד לא ישקע. הימנעו ממגע ישיר עם תערובת הסיד. מסננים ושוטפים את הדלעת ביסודיות בתוך המסננת.

2

מרתיחים ליטר מים, סוכר וגרגירי מסטיקה טחונים. כשהנוזל רותח מוסיפים את הדלעת, מנמיכים את הלהבה לנמוכה ומבשלים שעה וחצי. מסירים מהכיריים ושומרים את הדלעת בתוך הנוזל.

בזמן שהדלעת מושרית בסיד מכינים את קרם מי ההדרים:

3

מניחים את כל חומרי הקרם למעט מי זאהר בסיר עמוק ומביאים לרתיחה מעל להבה בינונית. מרגע הרתיחה מבשלים תוך ערבוב מתמיד כ־15 דקות (אל תפסיקו לערבב – הקורנפלור והסוכר עלולים להידבק לתחתית ולהישרף). כשהתערובת מתחילה להסמיך מעבירים לקערה, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות. כשהתערובת קרה מערבבים לתוכה את מי הזאהר.

מכינים את העוגה:

4

מחממים תנור ל־160 מעלות ומשמנים תבנית אינגליש קייק בחמאה או שמן.

5

מערבבים קמח, אבקת אפייה וסולת בקערה רחבה.

6

מקציפים ביצים וסוכר בקערת המיקסר בעזרת בלון הקצפה לתערובת בהירה ותפוחה.

7

מנמיכים את מהירות ההקצפה לאטית ומוסיפים לסירוגין מעט יוגורט ומעט מתערובת הקמח והסולת. ממשיכים כך עד שמסיימים להוסיף את כל היוגורט וכל תערובת הקמח ומקבלים תערובת אחידה. מוסיפים שמן זית בזילוף עדין תוך הקצפה אטית עד שהוא נטמע בתוך התערובת. יוצקים את הבלילה לתבנית ומעבירים לתנור. אופים 25 דקות, עד שקיסם שנכנס ללב העוגה יוצא יבש.

מכינים את קרם הסולת־תפוז:

8

מביאים חלב ושמנת לרתיחה, מסירים את הסיר מהלהבה, מוסיפים סוכר, סולת, גרידת תפוז וחמאה ומערבבים עד שהתערובת מסמיכה. נותנים לתערובת להתקרר לגמרי ומעבירים למיקסר, מוסיפים ריקוטה ומערבבים בעזרת וו הגיטרה לתערובת אחידה.

מרכיבים ומגישים:

9

פורסים את העוגה לפרוסות בעובי של כ־½1 ס"מ ומעבירים לצלחות הגשה. מורחים כף מקרם הסולת על פני כל פרוסת עוגה ומסדרים מעל מעט מקוביות הדלעת בסיד. מוסיפים כף קרם מי הדרים ומקשטים בפיסטוקים קצוצים.