מתכון

קליפות אבטיח ממולאות בטרטר דג

אין כנראה בית בישראל שאין בו אבטיח בקיץ. כולנו נהנים מהחלק האדום אבל בתרבויות מסוימות החלק הלבן והקליפה נחשקים לא פחות

6,094 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2020
קליפות אבטיח ממולאות בטרטר דג של שף תומר טל. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה
קליפות אבטיח ממולאות בטרטר דג של שף תומר טל. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה

אצל העולים מרוסיה מקובל לכבוש אותם למשל. בקיצור, החלק הלבן לא חייב להיזרק והוא חיבור טבעי לדג נא מבחינת המרקם והטעמים. את הסלסה אפשר להכין עד יומיים מראש (אם קוצצים אותה ביד) וסמוך להכנה (אם מכינים במעבד מזון).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לסלסה ירוקה

אופן ההכנה

מכינים את האבטיח למילוי

1

מחלקים חצי אבטיח ל־ 2 פלחים, חותכים את החלק האדום. מסירים בזהירות את החלק הלבן (כמה שיותר צמוד לקליפה הירוקה). מחלקים כל נתח לבן ל-4 חלקים כך שיתקבלו שני ריבועים של 5x5 ס"מ ממרכז הנתח ו־ 2 משולשים מקצוות הנתח. את המשולשים זורקים (או אוכלים כפי שהם) ואת הריבועים פורסים במנדולינה או בסכין חדה ליריעות דקות ככל הניתן (רצוי בעובי של כ-1 מ”מ). בסופו של דבר אמורות להתקבל כ-20 יריעות של 5x5 ס”מ.

מכינים סלסה

2

מגררים עגבניות ירוקות ועגבנייה אדומה על החורים הדקים של הפומפייה. מעבירים למסננת, מניחים להגרת נוזלים ל-4-5 דקות. מעבירים את תכולת המסננת לקרש חיתוך וקוצצים. אם מכינים את הסלסה ממש סמוך להכנה אפשר לטחון במעבד מזון ואחר כך לסנן. מעבירים את העגבניות הקצוצות לקערה. מוסיפים צ'ילי, בצל, קליפת ליים מגוררת, מיץ ליים, מיץ לימון, כוסברה, מלח ושמן זית ומערבבים לאיחוד.

מכינים מלית

3

מערבבים את כל חומרי המלית בקערה בעדינות בעזרת כף (נזהרים שלא לפרק את הדג).

ממלאים ומגישים

4

מניחים את יריעות האבטיח על משטח עבודה בחמש קבוצות של ארבע. מניחים במרכז כל יריעה רצועה של מלית ומגלגלים לסגירה מהצלע הקרובה אלינו אל הצלע הרחוקה; מסיימים כשהתפר פונה מטה. מגלגלים כל קבוצה של ארבע יריעות יחד, גליל אחר גליל, ומצמידים את הגלילים המתקבלים זה אל זה - זה ימנע מהם להפתח.

מגישים

5

מניחים כמות נדיבה של סלסה בצלחת הגשה, מניחים 3־ 4 גלילים בכל צלחת. מגישים מיד.