מתכון

בורקס שורשים ברוטב פטריות צלויות

השם של המאפה הזה נוסטלגי, אבל אין הרבה דמיון בינו לבורקס עתיר השמנת מהעבר

13,204 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
בורקס שורשים ברוטב פטריות צלויות של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה
בורקס שורשים ברוטב פטריות צלויות של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה

הבצק הדקיק דורש זמן, אבל הוא קל מאוד להכנה ולעבודה והוא בריא (מבוסס על קמח מלא ובלי טיפת חמאה) וטעים מכל בצק קנוי. את המלית מכינים מתפוחי אדמה וקולורבי עם קרם אגוזי קשיו ואת הרוטב מכינים מפטריות טריות, רצוי אורניות מלוקטות.

שימו לב: יש להתחיל בהכנת הבצק יום מראש.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לשימון הבצק

למלית

לקרם קשיו

לרוטב אורניות צלויות

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מערבבים־לשים את כל חומרי הבצק ידנית עד לקבלת בצק אחיד, חלק ורך. מכסים את הקערה ומניחים בצד ל-30 דקות מנוחה.

2

מוציאים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות. משטחים ליריעה, מקפלים לשניים ושוב לשניים, ומחזירים לקערה. מכסים את הקערה ומעבירים ללילה במקרר. כשעתיים לפני העבודה מוציאים מהמקרר.

3

כשעתיים אחרי שהוצאנו את הבצק מהמקרר, מחלקים אותו ל־ 10 כדורים,מורחים כל כדור בשמן זית, מניחים בתבנית משומנת במעט שמן זית, מכסים בניילון נצמד ומשהים ל־ 30 דקות.

מכינים את המלית

4

מחממים תנור ל־200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים בתבנית קולורבי ותפוחי אדמה בקליפתם, מפזרים 2 כפות מלח ומעבירים לתנור. צולים שעה או עד שהירקות מתרככים. מוציאים את התבנית, אך לא מכבים את התנור.

5

קולפים את הקולורבי ותפוחי האדמה, חותכים לקוביות בינוניות ומעבירים לקערה. מוסיפים תרד, זעתר, מלח, פלפל שחור ו־2 כפות שמן זית.

מכינים קרם קשיו

6

מסננים את הקשיו מהמים וטוחנים עם מיץ לימון, מלח ומים בבלנדר או במעבד מזון לקרם חלק. עוצרים, מערבבים וטוחנים שוב לקרם רך ואחיד.

מעצבים ואופים

7

מותחים כדור בצק ליריעה מלבנית דקיקה וכמעט שקופה. מניחים לאורך אחת מהצלעות הארוכות של הבצק פס מלית ברוחב של כ־ 2 ס"מ ומשאירים 1 ס"מ של שוליים נקיים ממלית. מפזרים מעל המלית קרם קשיו.

8

מקפלים את השוליים מעל המלית ומגלגלים לרולדה הדוקה. מפתלים את הרולדה לשבלול ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה. חוזרים על הפעולה עם כל כדורי הבצק ומסדרים את השבלולים בתבנית במרחק של כ־ 2 ס"מ זה מזה. אופים 20 דקות עד שהמאפים זהובים.

בינתיים מכינים רוטב פטריות צלויות

9

מניחים פטריות ושמן זית במחבת רחבה, מוסיפים מלח ופלפל ומטגנים מעל להבה בינונית כ־ 12 דקות, עד שהן מתרככות ומגירות נוזלים.

10

מסדרים את המאפים בצלחת הגשה רחבה, יוצקים מעליהם את רוטב האורניות ומגישים חם.

תודה לעלה הביתה על חומרי הגלם למדור.