מתכון

קרפ סוקה ללא גלוטן במילוי פטריות, אגוזים ופקורינו

סוקה (Socca) היא משהו בין לחם שטוח לקרפ שמכינים מקמח חומוס ולכן היא גם נטולת גלוטן

5,875 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
סוקה ממולאת בפטריות, אגוזי מלך ופקורינו של סבינה ולדמן. צילום: גל בן זאב | סגנון: אוריה גבע
סוקה ממולאת בפטריות, אגוזי מלך ופקורינו של סבינה ולדמן. צילום: גל בן זאב | סגנון: אוריה גבע

מקורה בחבל ליגוריה שבאיטליה והיא פופולרית גם בחופי דרום צרפת – מונאקו וניס. נדלקתי על המעדן הזה בתקופה שניסיתי לחיות ללא גלוטן. הניסוי נכשל, אבל הסוקה הפכה לאחד ממתכוני הבית שלי. במתכון הזה נשארתי קרובה למקורות האיטלקיים ומילאתי את הסוקה בתערובת של פטריות מוקפצות, אגוזי מלך ופקורינו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לסוקה

למלית

לסלסה עגבניות

אופן ההכנה

מכינים את הסוקה

1

מערבבים את החומרים עם מטרפה לקבלת תערובת חלקה ונטולת גושים.

2

מחממים מחבת בעלת ציפוי מונע הידבקות עם 2 כפות שמן קנולה. יוצקים בכל פעם מצקת קטנה מהתערובת ומטגנים 2 דקות עד שהתחתית מזהיבה ונפרדת בקלות מהמחבת. הופכים, מטגנים דקה נוספת ומעבירים לצלחת. מטגנים כך את כל הבלילה. אמורים להתקבל 4 קרפים.

מכינים את המלית

3

מחממים מחבת רחבה עם 2 כפות שמן זית ומטגנים שן שום חצי דקה עד שעולה ניחוח. מוסיפים פטריות ואגוזי מלך ומטגנים על להבה גבוהה עד שהפטריות מזהיבות ומאבדות מנפחן.

4

מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים שמנת מתוקה ומבשלים דקה נוספת עד שהיא נתפסת בפטריות.

5

מסירים מהכיריים ומוסיפים עלי בזיליקום.

בזמן שהפטריות על האש מכינים את הסלסה

6

מערבבים את חומרי הסלסה בקערה ושומרים בצד עד ההגשה.

ממלאים את הסוקה ומגישים

7

מניחים 2 כפות מהמלית בשליש התחתון של כל קרפ, מפזרים פקורינו ומגלגלים לגליל. מניחים 2 כפות סלסה על כל קרפ ומגישים.