מתכון

סינייה טבעונית

כשהאביב בפתח החלטנו לחזור לאותם מחוזות של זיכרון נעים והכנו לצד סלטי הבר גם מנה של סינייה טבעונית

סינייה טבעונית
סינייה טבעונית

תקופת האביב מתחברת לנו למאכלים דרוזיים, הצמחייה שופעת בפריחה ואיתה מלאי של צמחי תבלין ועשבייה למאכל.
בתקופה זו נהגנו לאכול מטעמים של אוכל דרוזי אותנטי במסעדות שהגישו בין השאר סלט עולש, פרפחינה, גרגר נחלים, חובזה במילוי אורז, צנוברים ושקדים ו… מנה של סינייה.
היום כשאנחנו טבעונים והאביב בפתח החלטנו לחזור לאותם מחוזות של זיכרון נעים והכנו לצד סלטי הבר גם מנה של סינייה טבעונית.
הטעמים והריחות התחברו לנו בצורה מושלמת ויצרנו מחדש זיכרון של אוכל אותנטי וטעים שאותו אנו שמחים לשתף עימכם, בתאבון!

החומרים טבלת מידות ומשקלות

כל מוצרי החשמל למטבח עכשיו בהנחה מיוחדת באתר THREE SIXTY FIVE by MASHBIR

אופן ההכנה

1

לחמם את השמן במחבת טפלון גדולה ,ולטגן בה את הבצל עד להזהבה.

2

לסנן את העדשים ולהוסיף לבצל. לטגן בערך 10 דקות ומידי פעם לערבב.

3

להוסיף מלח, חוויאג' קארי, פלפל אנגלי ובהרט, לערבב ולהוסיף 2 כוסות מים.

4

להביא לרתיחה ולהוסיף את הקינואה. להמשיך בישול על אש נמוכה עד שהמים מצטמצמים והעדשים רכות. במידה והעדשים קשות והמים כבר הצטמצמו, ניתן להוסיף עוד כוס מים עד לריכוך העדשים (לא יותר מדי - הן אמורות להיות רכות ומתפצפצות) וספיחת הנוזלים.

5

להוריד מהאש ולהוסיף 2 כפות טחינה, 4 כפות קמח חומוס.

6

להעביר לתבנית משומנת מעט, לשטח ולאפות בחום של 180 מעלות כ-20 דקות עד שמתייצב. להכין טחינה דלילה (לא יותר מידי) ולשפוך על הסינייה. להכניס לתנור לעוד 10 דקות. בתיאבון!