מתכון

עוגיות גרנולה קלות להכנה

עוגיות גרנולה שיוצאות פריכות, מתוקות וממכרות. ממש מזכירות בטעמן חטיפי גרנולה משובחים.

112,536 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
עוגיות גרנולה קלות להכנה. צילום: דניה ויינר | סגנון: רותם ניר
עוגיות גרנולה קלות להכנה. צילום: דניה ויינר | סגנון: רותם ניר

שימו לב שלפני ההכנה יש לתת להן לשהות במקפיא כשלוש שעות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

כל מוצרי החשמל למטבח עכשיו בהנחה מיוחדת באתר THREE SIXTY FIVE by MASHBIR

אופן ההכנה

1

מערבלים קמח, שיבולת שועל, חמאה, סוכר ותמצית וניל במערבל עם וו לישה עד לקבלת מרקם פירורי. מוסיפים חלב ומערבלים לקבלת כדור בצק מעט דביק. מוסיפים צימוקים וגרעיני דלעת ולשים בידיים לפיזור אחיד בבצק.

2

מחלקים את הבצק לשניים, ומגלגלים כל מחצית לגליל בקוטר 4 ס”מ. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקפיא ל-3 שעות. מחממים תנור ל-160 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.

3

מוציאים את הבצק מהמקפיא, ופורסים לפרוסות בעובי 1/2 ס”מ בעזרת סכין חד. מניחים בתבנית.

4

אופים כ-20 דקות, עד שהעוגיות זהובות מעט. העוגיות צריכות להיות רכות כשהן יוצאות מהתנור ולהתקשות רק בצינון.

5

מצננים היטב ומעבירים לכלי אטום.

שומן בריא
כשרוצים לאפות בריא, יש לשכוח מהמרגרינה ולהתרכז בחמאה (שהיא שומן טבעי ובריא למי שאינם סובלים מכולסטרול) ובשמן קנולה – שמן איכותי, בעל רמה נמוכה של חומצות שומן רוויות וברמה גבוהה של אומגה 3, עם מינימום טעמי לוואי וטמפ’ שריפה גבוהה (עד 230 מעלות). עוד שמנים שבאים בחשבון הם שמני זית עדינים.

קמח מלא – אבל במה?
קמח מלא מופק מכל חלקי גרעין החיטה, כולל הסובין והנבט, מה שמעלה פלאים את ערכו התזונתי. הוא מכיל גם סיבים, ברזל, ויטמינים מקבוצה B, ניאצין, מגנזיום, זרחן ואבץ. ערך בריאותי רב נזקף גם לזכותה של התאית, שמעכבת את הפיכת הקמח לסוכר בדם. בשפה המקצועית מדברים על הערך הגליקמי של חומרי הגלם. זה של הקמח המלא נמוך מזה של הקמח הלבן. קמחים מלאים הפכו לחומר גלם מבוקש גם בתעשיית מוצרי הצריכה. כך למשל החברות המובילות לדגני בוקר מצהירות על כך שילדינו נהנים מדגנים מלאים בלבד.