מתכון

פטריית ירדן צלויה ברוטב יין אדום

המרקם של פטריות הירדן מוצק ובשרני, ולכן הן מושלמות לצלייה

7,172 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
פטריית ירדן צלויה ברוטב יין אדום של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה
פטריית ירדן צלויה ברוטב יין אדום של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה

פטריות היער ירדן (שנקראות גם אויסטר) נמכרות באשכולות בגדלים שונים. לפעמים אפשר אפילו למצוא בשווקים פטריית ענק, שממנה חותכים את הכמות הרצויה. הפטריות האלה מגירות פחות נוזלים מפטריות מסוגים אחרים והמרקם שלהן מוצק ובשרני, ולכן הן מושלמות לצלייה. חשוב להשתמש במחבת ברזל כבדה, שאוצרת חום ומתלהטת מספיק בשביל ליצור על הפטריות מעטה צרוב.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב יין אדום

אופן ההכנה

1

יוצקים את כל חומרי הרוטב למחבת קטנה ומביאים לרתיחה, מנמיכים להבה לבינונית ומבשלים כ-10 דקות עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך מעט.

2

במקביל, מלהיטים מחבת ברזל כבדה עם שמן הזית. מתבלים את הפטריות במלח ים אטלנטי ובפלפל שחור משני הצדדים ומעבירים למחבת. מוסיפים גבעולי תימין ועלי מרווה. גוזרים נייר אפייה בקוטר מעט גדול יותר מגודל הפטריות, מניחים אותו מעליהן ומניחים מעל הנייר סיר מלא במים, שישמש כמשקולת כבדה שתשטח את הפטריות. צורבים מעל להבה בינונית כ-5 דקות, עד שהחלק התחתון של הפטריות צרוב ועם סימני חריכה עדינים.

3

מסירים מהלהבה את הסיר ונייר האפייה, הופכים את הפטריות, מכסים שוב בנייר, מניחים עליו את הסיר המלא במים וצורבים את הפטריות כ-4 דקות. מסירים מהלהבה, מעבירים לצלחת הגשה, יוצקים מעל רוטב יין אדום ומגישים.

תודה לעלה הביתה על חומרי הגלם למדור.