מתכון

פיצה פיתה על פיתה ביתית

קל ומתגמל מאוד להכין פיתות בבית וממש קשה לחזור לקנויות אחרי שמנסים בהכנה ביתית

33,275 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2020
פיצה פיתה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם, כלים ואביזרים Sofi סופי, שוק הפשפשים, יפו
פיצה פיתה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם, כלים ואביזרים Sofi סופי, שוק הפשפשים, יפו

אפשר להכין את הפיתות בתנור או במחבת. הילדים שלידכם ייהנו מלישת הבצק, וגם מהמראה של הבטן ההולכת ותופחת של הפיתות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להכנת הפיצה

אופן ההכנה

1

מערבבים קמח, שמרים, סוכר ושמן במיקסר עם וו לישה כדקה. מוסיפים מים תוך כדי עיבוד ומערבבים כ-2 דקות נוספות. מוסיפים מלח וממשיכים לערבב עוד כ-8 דקות עד שנוצר בצק אלסטי אך מעט דביק. מעבירים לקערה משומנת, מכסים את הקערה ומניחים להתפחה במשך שעה וחצי מחוץ למקרר או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

2

אם אופים בתנור, מחממים אותו ל-230 מעלות. מחלקים את הבצק ל-10 חתיכות שוות. מכדררים כל חתיכה לכדור, מניחים את הכדורים על משטח עבודה מקומח, מכסים במגבת ומשהים ל-10 דקות מנוחה. משטחים כל כדור על משטח עבודה במערוך או ביד לפיתה דקה בקוטר של כ-10 ס"מ. אם הבצק עדיין דביק מקמחים בעדינות את המשטח והמערוך.

3

מעבירים 3 פיתות לתבנית מרופדת בנייר אפייה מקומח ואופים 3-2 דקות. הופכים ואופים 3-2 דקות נוספות עד שהפיתה תופחת ומזהיבה. אופים את יתר הפיתות באותו האופן.

4

אם מכינים במחבת, מחממים מחבת בעלת תחתית כפולה מעל להבה בינונית כ-2 דקות. מניחים פיתה במחבת החמה, קולים כ-3-2 דקות, עד שבּועיות קטנטנות נוצרות על פני הפיתה. הופכים וקולים עוד כ-3-2 דקות או עד שנוצר כיס תפוח. קולים את יתר הפיתות באותו אופן. מעבירים את הפיתות לצלחת הגשה ומכסים במגבת עד השימוש.

להכנת הפיצה

5

חוצים את הפיתות לרוחב, מורחים קטשופ לפי הטעם ומניחים פרוסת גבינה מעל. אופים בתנור שחומם ל-250 מעלות למשך 2 דקות.

שלוש דרכים לפיצה פיתה מושלמת:
עכשיו כשיש לכם פיתות שהכנתם, הכי הגיוני להפוך אותן לפיצה פיתה. העיקרון פשוט – מחממים תנור ל-250 מעלות, חוצים את הפיתות לרוחב, מניחים מעל תוספות שאוהבים ואופים 2 דקות. הקלאסיקה האולטימטיבית היא קטשופ וגבינה צהובה, ואפשר גם קצת אחרת:

פיצה זעתר: מערבבים 2 כפות זעתר מיובש ב-4 כפות שמן זית, מושחים את חצאי הפיתה בשמן המתובל, מפזרים מעל שני חופנים של גבינת מוצרלה מגוררת ואופים.

פיצה טוסט: מערבבים בקערית 2 חופנים נדיבים של מוצרלה מגוררת עם 2 מלפפונים חמוצים קצוצים דק ו-2 זיתים מגולענים ופרוסים, מפזרים מעל חצאי הפיתות ואופים.

פיצה דניאל עמית: דניאל היא בלוגרית אוכל צעירה ומוכשרת שפיצת הפסטה שלה שיגעה את הרשת והפכה למנה בפיצה פיל. כך מכינים אותה: מביאים לרתיחה בסיר קטן מכל שמנת לבישול, חבילת רסק קטנה וקורט מלח. במקביל מבשלים 1/3 חבילת פסטה (קונכיות או פנה) לפי הוראות היצרן ומסננים. מוסיפים את הפסטה לרוטב, מקפיצים דקה או שתיים. מניחים מעל חצאי הפיתות שכבה נמוכה של פסטה, מפזרים שפע גבינת פרמזן מגוררת ואופים.