נבחרה המסעדה הטובה בעולם לשנת 2019

מנה במסעדת מיראזור בצרפת. צילום: אינסטגרם
מנה במסעדת מיראזור בצרפת. צילום: אינסטגרם

אמש התקיימה התחרות הנחשבת ביותר בתחום המסעדנות שמכתירה את המסעדה הטובה בעולם. אז מי המנצחת?

25 ביוני 2019

תחרות המסעדה הטובה בעולם התקיימה אמש (25 ביוני) בסינגפור. התחרות, "The World's 50 Best" בחסות סן פלגרינו, מכתירה מדי שנה את 50 המסעדות המובילות בעולם הקולינריה ונחשבת לתחרות החשובה ביותר בתחום כיום. במקום השלישי נבחרה מסעדת Asador Etxebarri מספרד, במקום השני מסעדת Noma הדנית בגרסתה המחודשת – ובמקום הראשון מסעדת Mirazur שממוקמת במנטון שבריביירה הצרפתית, בקירבה לגבול האיטלקי. את Mirazur, שהגיעה בשנה שעברה למקום השלישי, מוביל שף מאורו קולאגרקו, שמגיש מנות בהשראת המורשת האיטלקית-ארגנטינאית שלו בשילוב עם תוצרת צרפתית מקומית. קולאגרקו מרבה להשתמש בחומרי גלם אזוריים, בהם ירקות ופירות ים טריים. אחת מהמנות המפורסמות במסעדת היא מנת אויסטרים עם טפיוקה המוגשת לצד קרם שאלוט ואגסים.

דגש על מקומיות מנה במסעדת מיראזור בצרפת. צילום: אינסטגרם
דגש על מקומיות מנה במסעדת מיראזור בצרפת. צילום: אינסטגרם

הדירוג בתחרות נערך על ידי גוף שופטים הכולל שפים, כותבים ומשפיענים מתחום הקולינריה. הרשימה כוללת מדי שנה את 100 המסעדות המובילות בעולם ואילו השנה באופן חד פעמי ברשימה מופיעות 120 מסעדות, מכיוון שהשנה מציינים יום הולדת 120 לסן פלגרינו.

שווארמה פטריות במסעדת נומה המציאה את עצמה מחדש והגיעה למקום השני. צילום: באדיבות המסעדה
שווארמה פטריות במסעדת נומה המציאה את עצמה מחדש והגיעה למקום השני. צילום: באדיבות המסעדה

בשנים האחרונות נשמעו גם לא מעט ביקורות כלפי התחרות שמנציחה את אותן המסעדות שנים על גבי שנים בצמרת העולמית, בעיקר בחמישייה המובילה – מסעדות אירופאיות לרוב, שעל המטבח שלהן מנצחים גברים לבנים. יתכן ומסיבה זו הוחלט לעשות שינוי מרענן בצמרת עם חוק חדש: מסעדות שקטפו את המקום הראשון לא יכולות לחזור לרשימה. לכן נעדרות השנה מסעדות כמו אוסטריה פרנסיסקנה האיטלקית של שף מאסימו בוטורה, אלבן מדיסון פארק של שף דניאל הום בניו יורק, ואל סלאר דה קאן רוקה הספרדית של האחים רוקה – כולן מחוץ לרשימה. מכיוון שנומה, שזכתה בעבר, המציאה את עצמה מחדש בגרסת נומה 2.0, היא רשאית להכנס שוב לרשימה.

50 המסעדות הטובות בעולם – הרשימה המלאה