עשו לנו את השבוע: הבראנץ' הלוהט של החורף

בראנץ' מרים שמספק עונג שישי עתיר פיתויים, ארוחה גיאורגית נדיבה, כוס קפה מושלמת ועוד תופינים שעשו לנו את השבוע

פרנץ' טוסט במסעדת אייבי. צילום: מרב סריג
פרנץ' טוסט במסעדת אייבי. צילום: מרב סריג
11 בדצמבר 2019

בראנץ' סופ"ש באייבי, ת"א

אם אתם אוהבים את הערב באייבי (אנחנו אוהבים מאוד), בראנץ' שישי החדש של המסעדה ירגש אתכם לא פחות. הבראנץ' הלא מחייב מחולק למחלקות (תזמינו מה שבא לכם, כמה שבא לכם): "ארוחת בוקר" (הכוללת שתי קטנות לבחירה, מנת בוקר לבחירה, לחם וקפה; 72־92 ש"ח), "בוקר לא מחייב" עם מנות כיפיות ממש כמו טוסט אבוקדו, מיסו חומוס וסרירצ'ה (המוכר ואהוב מדוק), "אוכל של שיכורים" מפנק עם צלחת שרקוטרי דגים למשל (105 ש"ח), "מאפים"של המקום (17 ש"ח) ו"קינוחים" (שאליהם עוד נגיע בהמשך; 36-34 ש"ח). אכלנו ואהבנו מאוד: מקושקשת סרטנים עם גבינת שחת על לחם קלוי, לאבנה וסלט גרגר נחלים; שקשוקה ירוקה עם תבשיל חמציץ, תרד תורכי וג'רג'יר ביין לבן ושמנת מתוקה וסלט ניסואז עם ביצה רכה, שעועית ירוקה, חסה, תפו"א ופלמידה אדומה מעושנת. את כל הטוב הזה ניגבנו בחלה של ויז'ניץ, שכדרכה מרימה כל ביס לשחקים, ואולי אלו הקוקטיילים המשובחים שהרימו אותנו אל-על (ג'ין כורכום, ערק סלרי, וייס שפריץ ואחרים – 35 ש"ח). במחלקת הקינוחים התרגשנו מהפרנץ' טוסט עם הקרם פרש וריבת גויאבות מופתית (הלחם המטוגן הכי טוב בעיר), אבל גם הפאי פקאן והבוואריה היו נהדרים. עונג שישי, באווירה לא מחייבת שמסדרת את כל הסופ"ש (שישי 15:30-10:00).

[מרב סריג – עורכת ראשית]

אייבי – לכל הפרטים

מפלט חמים קפה ומאפה בבית הקפה HOC. צילום: עמית זאטנקרן
מפלט חמים קפה ומאפה בבית הקפה HOC. צילום: עמית זאטנקרן

כוס קפה ב-HOC, תל אביב

בטיולים בבתי קפה קטנים וחמימים בחו"ל, נוצרת לעתים תחושה מתסכלת שבעוד שאזרחי העולם נהנים מבתי קפה מעוצבים לעילא, בישראל גם בבית הקפה הכי מתקדם יש תמיד אלמנט של "שכונה". בית הקפה החדש HOC מצליח סוף סוף לשכפל את האווירה החו"לית מהמסד עד הטפחות, ומתייחס לחוויה של שתייני הקפה ברצינות תהומית. החל מעיצוב סקנדינבי מינימליסטי ובריסטה שמתייחס לקפה בחרדת קודש (כולל שאלות לגבי טעמי הקפה שאתם אוהבים לפני שפוצחים בהכנה), דרך ההגשה המדוקדקת על מגש העץ ועד למאפים ועוגיות מעוררי תאבון  (מבית מאפיית FIKA), או לחילופין ללכת על תה איכות של פלה דה תה וגם כריכים וסלטים. בעלי המקום התגוררו מספר שנים ביפן וזה ניכר בטקסיות שבה הם מעניקים את כרטיס האשראי ובעציצים המוקפדים שמככבים אפילו בשירותים. מפלט חמים מושלם לברוח אליו בחורף, להתענג על כוס קפה מושלמת, להתבונן בגשם ולדמיין שאתם משלמים ביורו.

[גרדה גלזר – עורכת משנה]

התבור 2 (פינת יצחק אלחנן 13) תל אביב. 03-9501313

גאונות שיווקית בריסקט בקצביית מיטמרקט. צילום: מתן שופן
גאונות שיווקית בריסקט בקצביית מיטמרקט. צילום: מתן שופן

נתח בריסקט בקצביית מיטמרקט, תל אביב

בביקורי האחרון בקצביית מיטמרקט בשוק הכרמל, אחרי שנעדרתי משם זמן רב, שמתי עין על ויטרינת הבשרים המשומרים שלהם. השעון הראה 09:00 בבוקר, אבל הבטן שערה מ־05:00 הייתה כבר מוכנה לכריך עמוס בפרוסות דקות של בשר. בהמלצת הקצב בחרתי בבריסקט (חזה בקר) מעושן, ובזמן שפרס אותו תהיתי היכן ארכוש את הבאגט המיוחל. באופן קוסמי למדי, או שמא מדובר בגאונות שיווקית, ערמת באגטים טרייה נחה לה שם על הדלפק שלהם. הוספתי מיד אחד כזה לסל הקניות שלי, בצעתי את קצהו כדי להצדיק את הדרכון הצרפתי שלי ואצתי הביתה להרכיב לי כריך עם ירקות טריים ומיונז. לא צריך יותר מזה, מדובר בביס שהוא חלום. בהיעדר רישיון יצרן, הם מייצרים את הבשרים המשומרים במקום אחר לפי מתכון שלהם. המחיר לבריסקט עומד על 15 שקלים ל-100 גרם, אך מי שאין סבלנות לחכות עד הבית יכול לבקש מהם להרכיב לו כריך.
[מתן שופן – עורך משנה]

יום טוב 3, תל אביב. 03-5173086

בראנץ' גיאורגי מתוגבר ארוחה של שפית מיקה שמעונוב והקונדיטורית מיה הופמן. צילום: שרון בן דוד
בראנץ' גיאורגי מתוגבר ארוחה של שפית מיקה שמעונוב והקונדיטורית מיה הופמן. צילום: שרון בן דוד

ארוחת eatwith גיאורגית, יפו

השפית מיקה שמעונוב והקונדיטורית מיה הופמן הן שתי מארחות ותיקות ב-eatwith שעשו שינוי בחיים: שמעונוב עברה לדירה יפהפיה במתחם נגה והופמן נפרדה מהשותפות "מיה&יונתן". כעת הן משלבות כוח נשי בבראנץ' גיאורגי מתוגבר בקינוחי בוטיק. שמעונוב, שגם מוציאה טיולי אוכל לגיאורגיה, פותחת שולחן עם חצ'אפורי, בדריג'אני, גבינות, ממרחים וחמוצים גיאורגיים, והופמן אחראית על השוטי (לחם גיאורגי קלאסי) ועל הקינוחים – פאי פקאן וויסקי, גלידת יוגורט וריבת ענבים עם פלפל שחור ועוד. צ'צ'ה, סנגריה ויין נמזגים חופשי ומקימים את האורחים לרקוד לצלילי מוזיקה גיאורגית, אפילו ששבת בבוקר. הארוחה הבאה תתקיים ב-4 בינואר. מחיר: 200 ש"ח.
[שרון בן דוד – כתבת אוכל]

לכל הפרטים

ולקינוח, השראה מעוררת תאבון: עמוד האינסטגרם של מונה וודפיין

ב-2017 מונה וודפיין (Woodfine), קנדית חובבת אפייה קיבלה מהבן שלה כמתנת יום הולדת את הספר Sweet של הלן גו (Helen Goh) ויותם אוטולנגי (שף ישראלי בריטי בעל רשת מסעדות מצליחה בלונדון, מחבר ספרי בישול ובעל טור אוכל בגרדיאן הבריטי). בחודש האחרון, גו, מחברת הספר, שף קונדיטורית ממוצא סיני שגדלה במלזיה ובאוסטרליה (שם היה בבעלותה בית קפה וקונדיטוריה מצליחים אשר עובדת לצד אוטולנגי כבר 15 שנה) העלתה לחשבון האינסטגרם שלה קולאז' צפוף של עשרות מאפים מעשה ידיה של מונה. מסתבר שמונה – אם מסורה במיוחד- רצתה להביע הערכה כנה למתנה שקיבלה מבנה ולקחה על עצמה את האתגר לאפות את כל (!) המתכונים מהספר. לקח לה שנתיים אבל המשימה (המקסימה) הושלמה. הצילומים של מונה לא תמיד הכי מוצלחים אבל ההתמסרות והתשוקה שלה ממלאים בהשראה.
[יונית נפתלי – עורכת משנה]

לעמוד האינסטגרם של מונה