חדשות האוכל

משמרת ערב: 4 דרכים מרעננות להעביר ערב ביולי אוגוסט

rooftop, אברטו. צילום: אפיק גבאי
rooftop, אברטו. צילום: אפיק גבאי

אם קצת נמאס לכם מעוד ארוחה שגרתית של מנה ראשונה, עיקרית וקינוח, ארבע מסעדות - בתל אביב, חיפה וגדרה - מציעות דרכים חדשות לאכול ולשתות בערבי הקיץ

2 ביולי 2019

הרוף טופ במלון ליר סנס | גדרה

על גג מלון הבוטיק ליר סנס שבגדרה נפתח Rooftop חדש. על הגג הוקם דק, לצד בריכת שחייה ובר ענק שבו יוגשו משקאות ומנות של אסף שטרן, השף של מסעדת אברטו ששוכנת גם היא במלון. בין המנות שבתפריט: פרנה כוסמין, שום קונפי, שמן זית ובלסמי (35 שקלים); פוטטוז – בייבי תפוח אדמה מטוגנים, תערובת תבלינים, איולי פפריקה מעושנת (43 שקלים); סיגרים אברטו – ממולאים בפונדו תרד וגבינות, לאבנה וזעתר, בצל ירוק (57 שקלים); סלט איטלקי, חסה סלנובה, אנשובי, זיתי קלמטה, שאלוט, צנוניות, פרמזן, ארטישוק רוסטיקו וארוגולה (65 שקלים); רול שייטל – טורטיות ביתיות ממולאות בקרפצ'יו, קולי פלפל אדום, שאלוט, טבסקו ועשבים (69 שקלים); טאטקי סלמון – סלמון צרוב, וינגרט עגבניות, קולי ירוק (65 שקלים); ערייס ים – תערובת דגים בתוך פיתה צלוי בתנור, טחינה הר ברכה, חמוצים (87 שקלים) ועוד.

לצד האוכל יוגש תפריט קוקטיילים, ובין השעות 20:00-18:00 תתקיים האפי אוור עם 1+1 על כל הקוקטיילים: בנגקוק סמאש – רום נגריטה, מחית אננס, נגיעה של סודה וצ'ילי (43 שקלים); טרופיקל אפרטיבו – גליאנו אפרטיבו, ג'ין היימנס, פסיפלורה, קוויאר אננס (47 שקלים); לונדון 2019 – ג'ין היימנס, לימונצ'לו, סירופ קיווי, סיידר תפוחים (49 שקלים); הנרי & רמי – כוסברה, הנרי תומאס מנגו, רמי מרטן (63 שקלים) ; טרופיקל אפרטיבו – גליאנו אפרטיבו, ג'ין היימנס, פסיפלורה, קוויאר אננס (43 שקלים); מרגריטה של קיץ – אבטיח טרי, טקילה מילאגרו, קוואנטרו ונגיעה של גוורץ (62 שקלים) ועוד.
מתי: רביעי-חמישי 24:00-18:00, שישי 17:00-12:00, שבת 24:00-18:00

אברטו

פונטנה: גינת אפרטיבו | תל אביב

ברחבת הכניסה של מלון הבוטיק 65 בשדרות רוטשילד, באותו מקום שבו מוגשים בשעות הבוקר הבראנצ'ים של קפה 65, נפתחת בימים אלה "פונטנה", גינת אפרטיבו שתיפתח כבר בשעות אחר הצהריים ותגיש משקאות אלכוהוליים כמו ג'ין, וורמוט ושפריץ, בשיתוף פעולה עם קבוצת ברי הקוקטיילים "אימפריאל" לצד אוכל של גולן חייק, השף של קפה 65. בשעות הבוקר ימשיך לפעול במקום קפה 65 במתכונת הבראנץ' שלו.

תפריט האלכוהול מחולק כאן לשלושה חלקים: משקאות מבוססי טוניק, משקאות מבוססי שפריץ וקוקטיילים. בגזרת הטוניק אפשר למצוא משקאות כמו ג'ין אנד טוניק פורסטה – ג'ין בומביי ספייר, תמצית יער, גרניום, אקליפטוס ומי טוניק (42 שקלים); ג'ין אנד טוניק מדיטראנו – ג'ין בומבייי ספייר, זיתים, עגבניות שרי, קליפת תפוז ומי טוניק (42 שקלים); וורמוט&טוניק פומפלמו – מרטיני ביאנקו, תמצית טוניק-לימון ועלי פלפל, אשכולית, פלפל ורוד, אנגוסטורה ביטרס ומי טוניק (38 שקלים). בקטגוריית השפריץ אפשר לשתות שפריץ אמריקנו ביאנקו – מרטיני דריי, דולין בלאן, לוקסרדו ביטר ביאנקו, מי צלפים, סלרי ביטרס וסודה (38 שקלים); אקסנטריקו שפריץ – מטואה סוביניון בלאן, קורדיאל מנדרינות ולמון גראס, ענבים, גרניום וסודה (38 שקלים)

לצד כל האלכוהול אפשר יהיה גם לנשנש מנות כמו סלט ניסואז – טונה אורטיז, אספרגוס סיני, חצי ביצה קשה (55 שקלים); קרפצ'ו דג ים בצ'ימיצ'ורי שזיפים (52 שקלים); כריך קורנביף עם חרדל, פרמזן, רוקולה ועגבניות לחות (48 שקלים); כרובית צלויה עם קרם ארטישוק ירושלמי ולימון כבוש (44 שקלים);  ברוסקטה ארטישוק ובייקון עם שמנת חמוצה, עגבניות לחות וצלפים (38 שקלים) ועוגת גבינה באסקית עם קצפת רכה (42 שקלים) ועוד.
מתי: ראשון־שבת, 24:00-17:00

פונטנה בקפה 65

ויש גם הפי האוור פונטנה. צילום: בן יוסטר
ויש גם הפי האוור פונטנה. צילום: בן יוסטר

"בראנץ" ערב בלייבררי | תל אביב

בבר הלייבררי של מלון הנורמן בתל אביב יוצאים לדרך עם ארוחה מסוג חדש: Brinner שהוא קיצור של Breakfast for dinner. בשיתוף עם מסעדת אלנה ששוכנת במלון יגישו בימי רביעי החל מהשעה 18:00 תפריט של מנות מושחתות שמזכירות ארוחות בוקר, אבל מותאמות לערב. בין המנות שבתפריט החדש: פרנץ' טוסט עם קרם פרש וקוויאר מקומי (88 שקלים); פרנץ טוסט עם סלמון וקייל (64 שקלים); ברד פודינג מלוח עם קוביות סלק וגבינות (72 שקלים); המבורגר כבד אווז ובייקון דבש (118 שקלים); מאפה פסטליקו וביצה רכה (84 שקלים) וחלומי בדבש ותרד (56 שקלים).

לצד כל הפחמימות והביצים אפשר יהיה לשתות קוקטיילים כמו: רד סנאפר – תערובת של עגבניות, חזרת, צלפים, ותבלינים (58 שקלים); מימוזה מושלמת –  מיץ תפוזים מקולד פרס, קמפארי ויין מבעבע (48 שקלים); שפריץ סוז – סוז ביטר, טריפל סק, יין מבעבע (48 שקלים); מרטני בוקר – וודקה, ריבת משמש, טריפל סק וליים (55 שקלים); שגרת בוקר – רום, בננה חלבה וביטר שוקולד (55 שקלים).
מתי: רביעי, 24:00-18:00

ליבררי 

כמו בבוקר, אבל בערב לייבררי. צילום: גיל אבירם
כמו בבוקר, אבל בערב לייבררי. צילום: גיל אבירם

ערבי דגים בביסטרו וניה | חיפה

שף מיכאל גרטופסקי משיק ביולי אוגוסט בביסטרו החיפאי שלו פופ אפ קיץ – פיש מארקט – שיציע מדי שני בערב חגיגה של של דגים ופירות ים, יינות לבנים, דרינקים מרעננים, מוזיקה ושמחה גדולה. בין המנות בתפריט: אנשובי כבושים מספרד, צ'ילי ושמן זית (22 שקלים); קרפצ'יו סקאלופ עם דואה ושמן זית (58 שקלים); סיגרים פריכים במילוי שרימפס, יוגורטחינה וחריף (68 שקלים); תמנון בפלאנצ'ה עם במייה, זיתים, עלי תבלין ויוגורט (68 שקלים); ניוקי בעבודת יד עם בשר סרטנים, חמאה, שום ויין לבן (86 שקלים) ועוד. כל הקוקטיילים יעלו 32 שקלים והיין הלבן יימכר בבקבוקים ובכוסות (מ-24 שקלים לכוס).
מתי: שני, 24:00-18:00

ביסטרו וניה

פירות ים ודגים לבנים ערב דגים, ביסטרו וניה. צילום: שחר מזרחי
פירות ים ודגים לבנים ערב דגים, ביסטרו וניה. צילום: שחר מזרחי