ארוחה תאילנדית שווה ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

סלט נתח קצבים בקואה קון לק בבית תאילנדי. צילום: יהונתן בן חיים
סלט נתח קצבים בקואה קון לק בבית תאילנדי. צילום: יהונתן בן חיים

ארוחה תאילנדית מסעירה, פופ אפ גלידה בטעמים מעלפים, קיווי צהוב ולחם מושלם בלי גלוטן - המלצות השבוע שלנו

5 באוגוסט 2019

ארוחה בקואה קון לק, החדר הפרטי של בית תאילנדי

ארוחות בבית תאילנדי הן כמעט תמיד עניין כיפי, אבל הארוחה בקואה קון לק, החדר הפרטי החדש יחסית של המסעדה, היא חוויה אחרת לגמרי. זה מתחיל בזה שאכן מדובר בחדר פרטי לגמרי, מופרד מהמסעדה, עם כניסה נפרדת וצוות שירות נפרד וממשיך בתפריט הייחודי שמוגש שם, שלא דומה לאף תפריט תאילנדי אחר. את הארוחה אפשר להרכיב מראש יחד עם הצוות, על פי ההעדפות של הסועדים, אבל בכל מקרה מדובר במנות עם חומרי גלם ייחודים כמו אשכולות פלפל שחור שעוד לא הבשיל, כיסונים מבצק אורז וטפיוקה שמכינים פה לבד ועוד שפע מנות מרתקות. לא זול פה (מחירי הארוחות מתחילים ב-280 שקלים לאדם), וצריך גם לאסוף מינימום של עשרה אנשים, אבל לאירועים מיוחדים מדובר באחת הארוחות הכיפיות והמיוחדות בארץ.
[גיל גוטקין, עורך מסעדות]

בית תאילנדי – כל הפרטים 

מנת דג בקואה קון לק בבית תאילנדי. צילום: יהונתן בן חיים
מנת דג בקואה קון לק בבית תאילנדי. צילום: יהונתן בן חיים

פופ אפ גלידה של איקה כהן

קשה להחליט איזה מבין ששת טעמי הגלידה שהשוקולטיירית איקה כהן רקחה לפופ אפ גלידה החדש שלה (בשיתוף עם רסטרטו) הוא הטוב ביותר, אולי מפני שכולם – בדיוק כמו הפרלינים שלה – מצוינים. משילובי הטעמים המעלפים (השלישייה הפותחת שלי היא: גלידת שומשום שחור מקורמל עם רוטב יוזו וקרמבל קצח; גלידת שוקולד 70% עם פולי קקאו מקורמלים ורוטב שוקולד; גלידת קפה לימון עם שברי שוקולד לבן וקפה טחון) ועד המרקם הקרמי המושלם – איקה כהן מוכיחה שהיא לא רק שוקולטיירית מחוננת, אלא גם גלסיירית נפלאה. את הגלידות ניתן לרכוש בשוקולטרי עד סוף אוגוסט תמורת 40 ש"ח ל-250 גרם. קצת יקר, אבל שווה כל כפית. איקה, תעשי לנו גלידרייה.
[מרב סריג, עורכת ראשית]

איקה – כל הפרטים

שווה כל כפית גלידת שומשום שחור מקורמל ב-IKA. צילום: איקה כהן
שווה כל כפית גלידת שומשום שחור מקורמל ב-IKA. צילום: איקה כהן

קיווי צהוב בכל השווקים והחנויות

פירות קיץ הם דבר משמח באופן כללי, אבל התגלית הכיפית של הקיץ הוא קיווי צהוב, שנמצא עכשיו בשיא העונה. בדומה לקיווי הירוק יש לו חמיצות נעימה, אבל הוא מתוק יותר ורך ממנו.
בניגוד לשנים הקודמות אפשר למצוא אותו כמעט בכל סופרמרקט וירקנייה – פשוט שימו לב למדבקה שעליה כתוב Sungold ומבדילה בינו לקיווי הרגיל.
[לי גיל, עורכת משנה]

השנה קל להשיג אותו קיווי צהוב. צילום: shutterstock
השנה קל להשיג אותו קיווי צהוב. צילום: shutterstock

עוגת גבינה במשק עפאים בבית הנסן

בית הקפה הירושלמי של משק עפאים בבית הנסן הוא מקום קסום ורומנטי עד כדי קלישאה; שוכן בבית אבן ישן מרובה חללים ומפלסים בתוך מתחם של תרבות ואומנות, ומציע תפריט מבוסס גבינות טובות בייצור עצמי וירקות אורגניים בעונתם. רבות דובר על הבורקאסון – בורקס מבצק קרואסון עם מילויים משתנים, אך כדאי לשים לב גם לתפריט הקינוחים ובמיוחד – לעוגת הגבינה העשירה (39 שקלים), ללא ספק מהטובות ביותר שתמצאו, העשויה מגבינת עזים לבנה אותה הם מייצרים בעצמם במשק ביישוב עידן שבערבה.
[מתן שופן – עורך משנה]

משק עפאים – כל הפרטים

גבינה בייצור עצמי עוגת גבינה של משק עפאים. צילום: מתן שופן
גבינה בייצור עצמי עוגת גבינה של משק עפאים. צילום: מתן שופן

לחם בלי גלוטן בלחם פומרנץ

מגמת ההימנעות מגלוטן הולכת ומתרחבת, בלי תשובה ברורה למה אמור לעשות אדם שרגיל לפתוח את היום עם פרוסת לחם וממרח. המענה מסתתר במאפייה הקטנטנה של עקיבא פומרנץ בשכונת פלורנטין, שהדבר היחיד שמסגיר את קיומה הוא שלט קטן. בפנים ישנה ממלכה קסומה של כיכרות לחם שונות על בסיס מחמצת – לחם טף, לחם אורז אדום וגולת הכותרת – לחם הגרעינים המפורסם של המקום. ופה נכנס הקסם לתמונה: בלחמים אין חלב, שמרים, ביצים או סוכר. לרוב, לחמים ללא גלוטן נוטים להיות עוגתיים אבל כאן המרקם והטעם הוא של לחם לכל דבר והתוצאה משלבת בהצלחה טעם ובריאות. קחו בחשבון שמחירי הלחמים נעים סביב ה-40 שקלים, מחיר פעוט לשלם כשמדובר בבריאות שלכם.
[גרדה גלזר, עורכת משנה]

לחם פומרנץ,  פלורנטין 13, תל אביב. 03-5607856