דיינר חדש למקום של בשר ועוד מסעדות להכיר החודש

דיינר בשרים שווה בהוד השרון, יפנית מסקרנת, מסעדה מולקולרית בחיפה ועוד מקומות לוהטים שאתם חייבים להכיר החודש

מנות ב-DINER - מקום של בשר. צילום: יהונתן בן חיים
מנות ב-DINER - מקום של בשר. צילום: יהונתן בן חיים
7 באוגוסט 2019

דיינר – מקום של בשר, הוד השרון

אחרי 11 שנות פעילות, מסעדת מקום של בשר מנווה צדק פותחת אחות קטנה בהוד השרון. דיינר היא הגרסה הקצת יותר משוחררת של המסעדה התל אביבית. אמנם התפריט כולל את הקלאסיקות של מסעדת האם – סטייקים שמגיעים עם רטבים של ציר בקר/ חרדל שמנת/ גבינה כחולה וטבעות בצל פריכות, אך לצידן יוגשו גם מנות חדשות כמו המבורגרים שונים (למשל עם גבינת אמנטל ופנצ'טה טלה או חמאת כמהין – ואפילו המבורגר טבעוני של ביונד מיט), כריך בשר מפורק, ספגטי מיטבולס ועוד כמה מנות קלילות שהופכות את המקום ממסעדת בשר לדיינר של ממש.

דיינר- מקום של בשר – כל הפרטים

אחות קטנה למסעדת האם המבורגר בדיינר – מקום של בשר. צילום: יהונתן בן חיים
אחות קטנה למסעדת האם המבורגר בדיינר – מקום של בשר. צילום: יהונתן בן חיים

קיטו קאטו, תל אביב

קיטו קאטו (קיט קט ביפנית) היא המסעדה החדשה של שף יאמה סאן (TYO) שרוצה להכיר לקהל הישראלי אוכל יפני מסורתי וקלאסי באמצעות תפריט שמכיל כ-30 מנות, בהן: יובה – הקרום הדק שנוצר במהלך בישול הסויה ומוגש על סלט חסות עם שורש לוטוס ורוטב כמהין; צ'ואן מושי – ביצה מאודה (מעין פודינג ביצים) שמוגשת עם עוף, דג או שרימפס; לברק סקאמושי – דג לברק מאודה עם אצות קומבו, פטריות, סאקה ורוטב שעועית שחורה וצ'ילי. אי אפשר כמובן בלי סושי, ולכן בפינת המסעדה ממוקם בר סושי קטן עם מנות סושי קלאסיות וגם כמה הפתעות. בעלי המסעדה הם אנשי חיי הלילה דרור בן חמו ואור ביטון, אז צפו לאווירה משוחררת ולתפריט אלכוהול מתוחכם.

קיטו קאטו – כל הפרטים

יפני אמיתי סוקי יאקי בקיטו קאטו. צילום: דרור עינב
יפני אמיתי סוקי יאקי בקיטו קאטו. צילום: דרור עינב

פיתה מונטנה, תל אביב

טרנד פיתות השף מסרב לדעוך ומגיע הפעם לנמל תל אביב. במיקום המיתולוגי של גלידה מונטנה שעמדה שם עשרות שנים פתחו השפים דודו אלמקייס ויוסי שטרית (דוד ויוסף) דוכן פיתות כשר יחד עם הקצב אודי גינדי, שגם יספק את הבשר. כפי שהשם מסגיר, רוב המנות כאן מגיעות בפיתה (ומי שירצה, גם בלחם פרנה) וכוללות קבב עיראקי, שקדי טלה, נתח קצבים, שרשרת נקניקיות מרגז חריפות, פרגיות וספיישלים יומיים מתחלפים. מי שירצה בכל זאת לחסוך בפחמימות יכול להזמין סטייק בצלחת או שיפוד של כנפי עוף מהגריל.

פיתה מונטנה – כל הפרטים

הכל בפיתה פיתה מונטנה. צילום: אפיק גבאי
הכל בפיתה פיתה מונטנה. צילום: אפיק גבאי

NYX BURGER, תל אביב

במלון הבוטיק NYX נפתחה החודש מזללת המבורגרים חדשה שמצטרפת לעשרות ההמבורגריות בעיר. שף המלון ירון גיל יצר תפריט מזללות מודולרי שבו אתם אלה שמרכיבים את הבורגר. בוחרים את סוג הקציצה (בקר, עוף, טבעוני או בשר וואגיו מובחר), את התוספת, את סוג הלחמנייה ואת הסגנון של ההמבורגר מתוך מבחר שכולל בורגר שחיתות עם חמאת בוטנים, קריספי טלה, מייפל ואננס טרי, או סמוקי טקסס עם ספריבס טלה ורוטב ברביקיו. אם אתם הרפתקנים פחות יש גם המבורגר קלאסי שעליו אפשר לשים תוספות שגרתיות יותר.

NYX בורגר – כל הפרטים

שחיתות המבורגר ב-NYX בורגר. צילום: גל זהבי
שחיתות המבורגר ב-NYX בורגר. צילום: גל זהבי

HFA, חיפה

מי שמתעניין בבישול מולקולרי מכיר ככל הנראה את השם שחר דבח, שעומד עכשיו בראש מסעדת HFA במלון דיאנה החדש. התפריט במסעדה הוא שילוב של מנות צרפתיות, איטלקיות ואוכל מקומי, רובן עם אלמנטים מולקולריים כלשהם. עראייס עם קציפת פלפל שיפקה אוורירית, כבדי עוף מוקפצים עם חלוקי נחל שמתפוצצים בפה, פרגיות עם ספרת ציר עוף וקצף עשבי תיבול או לברק עם קרם אפונה וספגטי מולקולרי עשוי מתרד. יש גם מנות לילדים עם שעשועים דומים וקינוח ענקי אשר מגיע למרכז השולחן ונקרא דיסנילנד.

HFA – כל הפרטים

משחקים מולקולריים מנה ב-HFA. צילום: יקי סיצ'נקו
משחקים מולקולריים מנה ב-HFA. צילום: יקי סיצ'נקו