חדשות האוכל

מאפים מחתרתיים מושלמים ועוד מנות שעשו לנו את השבוע

קנלה של ויניל פטיסרי. צילום: מתן שופן
קנלה של ויניל פטיסרי. צילום: מתן שופן

מאפייה מחתרתית שמייצרת מאפים נהדרים, קצבייה משובחת ומפתיעה, איטלקית כיפית ושניצל מיתולוגי - המלצות השבוע שלנו

26 באוגוסט 2019

קנלה של ויניל פטיסרי

באופן כמעט מחתרתי, השותפים ג'סיקה קבי ומור יצחקי, שפועלים תחת המותג "ויניל פטיסרי", מפליאים ביצירת קינוחים מושקעים, מדוייקים ויפהפיים ובאפיית לחמי מחמצת. הם לחלוטין עונים על ההגדרה הרומנטית, כמעט קלישאתית, של "יצרנים קטנים ארטיזנליים", ומכינים כמעט הכל בעצמם באופן אובססיבי: החל מקמחי מורשת שהם טוחנים בעצמם ועד הכנת בצקים מדופדפים לעילא. הכל טעים, אין ספק, אך מומלץ לשים לב למאפה הקנלה הצרפתי שנאפה בתבניות נחושות כמיטב המסורת: מבחוץ הוא פריך, מבפנים עסיסי, רך ואוורירי ויש לו טעם עדין משובח של וניל ומתיקות מאוזנת.
[מתן שופן, עורך משנה]

לבירורים והזמנות: 054-6226607 או דרך עמוד הפייסבוק

פריך מבחוץ ורך מבפנים קנלה של ויניל פטיסרי. צילום: מתן שופן
פריך מבחוץ ורך מבפנים קנלה של ויניל פטיסרי. צילום: מתן שופן

מנטי טלה בביסטרו מיכאל, מושב לימן

כמה אני אוהבת את תפריט הספיישלים המשתנה של ביסטרו מיכאל הגלילי, שכתוב בגיר על לוח ירוק המוצב בגב הבר האינטימי. הפעם התבייתתי בו על מנת מנטי (כיסונים) נהדרת, שמפלרטטת עם הבלקן ועם הלבנט. הכיסונים הרכים עשויים מבצק פשוט של קמח ומים, כשהמילוי (בקר טחון עם שומן טלה מתובל בעדינות האופיינית לשף מיכאל גרטופסקי עם ראס אל חנות, בהרט, הריסה, נענע, פטרוזיליה ופלפל שחור) קורץ לשישברק הערבי. הם הוגשו עם יוגורט כבשים סמיך, חמצמץ וטוב ופונקו בזיגוג של חמאה, עגבניות ובצל שרופים על האש (שפגשתי גם במנה מוצלחת אחרת), מעט עלי תבלין ושום פריך. המנטי יוגשו עד שיתקרר בחוץ, אז רוצו. מיכאל, מתכון בבקשה.
[מרב סריג, עורכת]

מיכאל ביסטרו מקומי – כל הפרטים

אנחנו חייבים מתכון מנטי טלה בביסטרו מיכאל. צילום: מרב סריג
אנחנו חייבים מתכון מנטי טלה בביסטרו מיכאל. צילום: מרב סריג

בשר מקצביית נתחים, יבנה

כשחושבים על קצביות טובות יבנה היא אולי לא המקום הראשון שעולה לראש, אבל הבשר מ"נתחים", של הקצב יאיר מנדלוביץ', מעולה ממש.  לצליה בבית רכשנו צלעות טלה, אנטריקוט מיושן, שקדי עגל ושיפודי פרגית, כולם היו מצוינים. צלעות הטלה היו בשרניות ורכות, והפרגיות, שנקנו בעיקר עבור הילדים, היו עסיסיות וגם המבוגרים נהנו מהן. נקנה גם קרפצ'יו בקר שמגיע משוטח מראש ורק צריך לתבל אותו. בזכות המיקום של הקצביה במרכז שכונת מגורים אפשר למצוא שם גם מוצרים חוסכי זמן כמו שניצלים מצופים מראש או תערובת לקציצות ביתיות.
[טל גולדמן, מפיקה]

בשר איכותי גם ביבנה קצביית נתחים. צילום: באדיבות המקום
בשר איכותי גם ביבנה קצביית נתחים. צילום: באדיבות המקום

לינגוויני קרבונרה טלה ברוברטה וינצ'י, פרדס חנה

בניצוחו של שף עידו פיינר מסעדת רוברטה וינצ'י מצליחה לרקוד על כמה חתונות: היא גם מסעדה איטלקית טובה, גם ידידותית למשפחות וגם כזאת שמציעה ערך מוסף לפודיז בדמות ירקות טריים מהחווה של פיינר וזוגתו שי שבח, וספיישלים של שף אמיתי. מנת הלינגוויני קרבונרה טלה היא דוגמה לשילוב הרבדים הזה – מצד אחד מנה שמפלרטטת עם המבוגרים, עם פסטה טריה בעבודת יד ופרוסות פנצ'טה טלה קריספיות שממלאות את הצלחת בטעם, ובאותה הנשימה, גם ילדי "רק פסטה בלי כלום" שואבים אותה בהנאה.
[גרדה גלזר, עורכת משנה]

רוברטה וינצ'י – כל הפרטים

גם לגדולים וגם לקטנים קרבונרה ברוברטה וינצ'י. צילום: שני הלוי
גם לגדולים וגם לקטנים קרבונרה ברוברטה וינצ'י. צילום: שני הלוי

מנת שניצל בצלחת, שניצל איילה (חיים בויה), נתניה

השניצלייה הוותיקה הזו נחשבת לאגדה עבור הנתנייתים, ודי ברור למה. חיים מכין פה שניצלים בצלחת או בבגט מאז שנות ה-70, וכל נתנייתי אכל אצלו לפחות פעם אחת. השניצלים הם מהסוג הביתי של פעם, בלי פירורי לחם אלא עם ציפוי רך. המנות ענקיות ונדיבות, ונראה אתכם מצליחים לסיים אותן. מנת ה"שניצל בצלחת" כוללת הרבה יותר מצלחת אחת. הצלחת הראשונה מגיעה מלאה בסלטים טריים, הצלחת השניה עמוסה בצ'יפס ביתיים ושמנוניים יחד עם פרוסות חצילים מטוגנות והצלחת השלישית נושאת קבוצה מכובדת של שניצלים לוהטים (ול תשכחו לבקש מעל רוטב לימון). אם תרצו תוכלו גם לקבל צלחת רביעית עם חומוס וטחינה, וגם פיתות בצד. ואיך השניצלים? הם לא פריכים כמו שניצל סטנדרטי אבל מפצים בהמון עסיסיות וטעם, והציפוי לא רק טעים אלא גם עמוס בנוסטלגיה. רק שימו לב: קיים בעיר סניף של רשת המכונה "שניצל איילה", אבל מדובר בבעלות שונה ולכן גם שניצל שונה.
[גיל גוטקין, עורך המסעדות]

שניצל איילה (חיים בויה) – כל הפרטים

כמו של פעם שניצל בצלחת בשניצל איילה. צילום: גיל גוטקין
כמו של פעם שניצל בצלחת בשניצל איילה. צילום: גיל גוטקין