חדשות האוכל

טעים אש: 7 דברים שמוכרחים לאכול השבוע

מנה במסעדת פריזם של גל בן משה | צילום: בן פוקס
מנה במסעדת פריזם של גל בן משה | צילום: בן פוקס

ארוחת מישלן בישראל, ספינג' בקארי, תאילנדי עד הבית והקינוח ששיגע את המדינה. כל מה שחייבים לטעום השבוע

19 ביולי 2021

1. להתרשם מהאוכל של השפים הבאים

זה שנתיים שמשתרך מדי יום שישי בבוקר תור ארוך בנמל תל אביב. כל זה הודות לסקרנים שבאים לטעום את המאפים של פופ אפ הקונדיטוריה של דנון – בית הספר למצוינות קולינרית, שבו מככבים מאפים מגניבים במיוחד, עליהם אמונים התלמידים בבית הספר. ועכשיו – הגיע תורם של המבשלים בחבורה. מדי יום חמישי בערב יבשלו התלמידים של דנון אוכל "שטבחים אוהבים". מנות כמו שרקוטרי אווזים בעבודת יד, שרימפס טוסט עם בצל ירוק ושומשום ועוד. לצד כל אלה גם יהיו מוזיקה ובירות וכל עוד הם מגדירים את עצמם בתקופת הרצה – יש גם 20 אחוז הנחה על כל התפריט. אנחנו צופים לא מעט תורים גם במקרה הזה.

מתי: כל חמישי מ-20:00

איפה: דנון

עכשיו תורם סטודנטים לבישול בדנון. צילום: דניה ויינר
עכשיו תורם סטודנטים לבישול בדנון. צילום: דניה ויינר

2. להתאהב עם מנות מישלן

השף הישראלי עטור כוכב המישלן, גל בן-משה מ-Prisem בברלין, יתארח השבוע במלון דן בתל אביב. במסגרת חבילת אירוח מיוחדת לט"ו באב, יבשל בן-משה ארוחה עם שף המלון עובד אלפיה. בארוחה, שתהיה כנראה הכי פיין דיינינג שתוכלו למצוא במחוזותינו, יככבו מנות כמו סלט אבטיח עם עגבניות מותססות, זיתים שחורים, זעתר ושמן זית; אוסובוקו טלה עם בצל ממולא, דובדבנים, קשיו, ורדים עשויים בסו-ויד וראס אל-חנות; ושורט ריבס עגל עם כרוב בלאדי שרוף, רוטב ברביקיו, תמרים וציר יין אדום. למחרת הארוחה, ביום שישי, יתקיים שיח אחד על אחד לאורחים עם השף המכוכב, בהנחיית איש הקולינריה דוד קישקה, שבו יספר בן-משה על הדרך שלו אל כוכב המישלן המיוחל.

מתי: 22-24.7

איפה: מלון דן תל אביב

בין ברלין לתל אביב מנה של השף גל בן-משה. צילום: בן פוקס
בין ברלין לתל אביב מנה של השף גל בן-משה. צילום: בן פוקס

3. לגמוע בירה בבירה

150 סוגים שונים של בירות מהארץ ומהעולם ישתתפו בפסטיבל הבירה בירושלים שיתקיים השבוע. מדובר בפסטיבל הבירה הגדול בארץ והוא מתקיים זו השנה ה-16 ברצף. הפעם, תוכלו למצוא בו בין השאר, בירה עם נגיעות ציפורן ובננה של בירה ג'מס, סיידרים אלכוהוליים חדשים של בירבזאר והמתססה, בירה עם ריחות תבלינים של מבשלת אלכסנדר ועוד מבחר ענק של בירות ממבשלות ישראליות – מהבוטיקיות ועד הגדולות והמבוססות. במקביל, תוכלו לבדוק גם את החידושים בתחום בעולם עם בירות ממבשלות בינלאומיות כמו לופולוס הבלגית, קירין היפנית וצ'אנג התאילנדית. יהיו גם טעימות מודרכות, דוכני אוכל וסדנאות מקצועיות וגם הופעות מוזיקליות של טונה, יסמין מועלם ורביד פלוטניק. וכל זה – הכי חשוב – נטול הלחות התל אביבית.

מתי: 21-22.7

איפה: גן העצמאות ירושלים

תמזגו, תמזגו פסטיבל הבירה בירושלים. צילום: עידו ניתאי
תמזגו, תמזגו פסטיבל הבירה בירושלים. צילום: עידו ניתאי

4. לפתוח שולחן תאילנדי בבית

קיוב קיטשנס, מיזם מטבחי הרפאים שפרץ לחיינו בשנת הקורונה עם ארוחות שף עד הבית של ארז קומרובסקי, מאיר אדוני, ישראל אהרוני ויוסי שטרית, מגייס לשורותיו טאלנט חדש – השף תומאס זוהר, מתמודד ב"משחקי השף", שברזומה שלו גם עבודה במסעדות כמו קפה פופולאר והתאילנדית בסמטת סיני. זוהר יהיה אמון על תפריט תאילנדי שמשלב טכניקות בישול מסורתיות ומגוונות. הקונספט הוא ארוחה משפחתית, פתיחת שולחן, הכוללת מנות מסוגים שונים: סלטים, מרקים, מנות מהגריל, מנות מהווק ומנות קארי, למשל: כדורי פרגית עם אורז קלוי קשמירי גרוס, רוטב דגים, נאם ג'ים ג'או, וכוסברה או קארי חזה ברווז עם חציל תאילנדי, עלי בטל, גלנגל, כפיר ליים, בוטנים, חלב קוקוס וברוקולי.

מתי: כל יום (למעט שישי)

איפה: הזמנות דרך וולט ואתר קיוב קיטשנס

עד הבית קארי ברווז של תומאס זוהר. צילום: איתן וכסמן
עד הבית קארי ברווז של תומאס זוהר. צילום: איתן וכסמן

5. לטעום יצירות אמנות משוקולד

השף-קונדיטורית ענת עמרם אלון זוכה בימים אלה לתשומת לב רבה הודות להשתתפותה בריאליטי "הקינוח המושלם". במהלך השבוע הקרוב תוכלו לטעום את הקינוחים שאיתם היא כיכבה על המסך הקטן בפופ אפ במלון רויאל ביץ', שבו היא עובדת ביום יום. בתפריט הפופ אפ תמצאו קינוחים מורכבים ומפונפנים כמו גרסת השוקולד לבלון הכלב של האמן ג'ף קונס, העשוי קרם מסקרפונה וניל, קרמו שוקולד חלב ובייליס, קראנץ פאייטה, גרואה ופנינים – ומחירו 85 שקלים (בלבד!); ספירלת שוקולד, העשויה לא פחות משמונה מרכיבים שונים – קרם שוקולד, קרמבל קקאו, פטיסייר בייגלה מלוח, מקרון קקאו, פניני קראנץ', קראנץ' בייגלה מלוח, גלידת שוקולד חלב ורוטב בייגלה מלוח – ועוד. לצד המתוקים יציע בר הג'ין שבמלון תפריט קוקטיילים שהותאם במיוחד אליהם.

מתי: עד ה-23.7

איפה: רויאל ביץ'

שוקולד ופנינים קינוח של ענת עמרם אלון. צילום: איציק בירן
שוקולד ופנינים קינוח של ענת עמרם אלון. צילום: איציק בירן

 

6. לחגוג עם יינות בוטיק גליליים

עמותת זמן גליל מערבי ויקבי הבוטיק באזור מסדרים לכם יריד טעימות, שבמסגרתו ארבעה יקבים מקומיים יציגו את היינות החדשים שלהם: יקב משק אופיר (שגם מארח את היריד), יקב כישור, יקב לטם האורגני ויקב שטרן. לצד הטעימות יוגשו מנות ומוצרים של יצרנים מקומיים כמו גבינות בוטיק של מחלבת אלטו וכריכים בשריים בעבודת יד של חגית שטרן מקייטרינג בריוש.

מתי: חמישי, 22.7

איפה: אלון הגליל (בחורשת האקליפטוסים שמול הכרמים של יקב משק אופיר), 072-3957567

לחיים יריד זמן יין בגליל המערבי. צילום: מורן קורן גודמן
לחיים יריד זמן יין בגליל המערבי. צילום: מורן קורן גודמן

 

7. לנשנש ספינג' במילויים מקוריים

מנת הספינג' של אסף דיי זכתה לביקורות נלהבות משופטי התכנית "מאסטר שף" בעונה האחרונה, שבה כיכב דיי. עכשיו תוכלו גם אתם לטעום אותה ואפילו בווריאציות שונות, שכשפיינליסט התכנית האהוב יפתח פופ-אפ ספינג' בשרונה מרקט. למשך שבוע ימים בלבד יכין דיי את המאכל הצפון-אפריקאי שבמקור הוא מתוק (אפילו מאוד), בפרשנות שלו למנה, שהיא ברוב המקרים רחוקה מלהיות מתוקה. בתפריט – ספינג' עם עוף בקארי, ספינג' עם בשר שפונדרה מפורק, ספינג' צמחוני עם מנגולד וכן, יש גם וורסיה מתוקה – למי שחייב.

מתי: 22-29.7

איפה: שרונה מרקט

ספינג' במילוי עוף בקארי או בשר שפונדרה מפורק אסף דיי. צילום: רותם לבל
ספינג' במילוי עוף בקארי או בשר שפונדרה מפורק אסף דיי. צילום: רותם לבל