מה חדש?

חדשות האוכל: 5 דברים שחייבים לטעום השבוע

מארי סקיי בר של אביב משה בנתניה. צילום: אמיר מנחם
מארי סקיי בר של אביב משה בנתניה. צילום: אמיר מנחם

מקדש הבשרים החדש בדרום תל אביב, אביב משה מגיע לגג הכי שווה בנתניה והרבה יין ישראלי. כל מה שטעים השבוע

24 במרץ 2022

1. לבדוק את מסעדת הבשרים החדשה

בלוקיישן קצת מפתיע, ממש על גבול חולון, נפתחה לא מזמן סטקיית הבוקרים – אחות לזו החיפאית שהיא מוסד קולינרי של כמה עשרות שנים. המסעדה, שפתח יוסי טוכנר, מסעדן ותיק שעבד עד כה באזור הצפון, מבוססת על הקונספט של פונדקי דרכים אמריקאיים עם מטבח טקסני-מרכז אמריקאי. היא גדולה, כוללת 170 מקומות ישיבה וגם חלל שמתאים לאירועים פרטיים או קבוצות.

התפריט, באופן טבעי, מתמקד בבשרים – מסטייקים מבשרים טריים שמגיעים מרמת הגולן, דרך נקניקיות מיוחדות וכלה בתבשילי בשר. אפשר ללכת על מנות קונבנציונליות כמו סטייק פילה, אנטריקוט או צלעות טלה או ללכת על מנות קצת אחרות, כמו חזה עוף במילוי קורנביף וגבינת גאודה, או כבד אווז נוגט בקרואסון נוגט וריבת פירות יער (נשבעים).

מתי: ראשון-שבת

איפה: סטקיית הבוקרים 

איך תכינו את הסטייק המושלם בבית?

יש הכל מהכל סטקיית הבוקרים תל אביב. צילום: אנטולי מיכאלו
יש הכל מהכל סטקיית הבוקרים תל אביב. צילום: אנטולי מיכאלו

2. לנסות אוכל תאילנדי, קצת אחר

עוד מצטרפת חדשה לסצנה הקולינרית התל אביבית היא אהן תאי, מסעדה צפון-תאילנדית של השף מידד סטבינסקי ששב לישראל אחרי שהות של 10 שנים בתאילנד. המקום החדש ברחוב לילינבלום מבוסס על המטבח האיסאני (כלומר, של האזור הצפון-מזרחי של תאילנד) שמתהדר במנות גריל אסיאניות מסורתיות. אפשר למצוא בתפריט מנות כמו ירך עוף מעושן וצלוי ארוכות על הגריל או שרימפס וקלמרי בגריל. ויש כמובן גם מנות תאילנדיות שפופולריות במיוחד בקרב הקהל הישראלי כמו סלטי סום טאם מסוגים שונים. פאד תאי, אגב, אין.

מתי: ראשון-שבת

איפה: אהן תאי

כל מה שתצטרכו לדעת לפני שאתם מזמינים מקום

בא לכם פאד תאי בכל זאת? יש לנו מתכון

התאילנדית החדשה בשכונה אהן תאי. צילום: יעל יצחקי
התאילנדית החדשה בשכונה אהן תאי. צילום: יעל יצחקי

3. לעלות לגג הכי שווה בנתניה

גם מחוץ לתל אביב מתחדשים: בנתניה נפתחה לאחרונה Maree, המסעדה החדשה של השף אביב משה (מסה). המסעדה, שהיא שיתוף פעולה בין משה למסעדן איציק רוסו, שוכנת על גג מלון Vert שעל קו החוף בעיר. גודלה 900 מטר והיא נחלקת לכמה חללים שונים. המקום מוגדר כ"סקיי לאונג'", ומטרתו היא לשלב בין חוויה קולינרית לבילוי לילי. התפריט שרקח משה כולל מנות כמו קרפצי׳ו טונה עם חרדל אמרנה, סורבה חרדל ושומשום קלוי או פילה לברק עם ניוקי, ראגו פטריות, קציפת פורצ׳יני וקראנצ׳ עגבניות.

מתי: ראשון-שבת

איפה: מארי סקיי לאונג'

עוד מסעדות מומלצות בנתניה

לילה על הגג מארי לאונג' בר של אביב משה בנתניה. צילום: אמיר מנחם
לילה על הגג מארי לאונג' בר של אביב משה בנתניה. צילום: אמיר מנחם

4. להתרשם מהחיבור הקולינרי החדש בצפון

מצפינים עוד קצת: יעקב חיאט, מי שהיה הבעלים של אחת המסעדות הצפוניות האהובות בארץ, שראביכ, חובר בימים אלה למוסד קולינרי צפוני אחר – מסעדת ראי בכפר ראמה. כניסתו של חיאט לראי מביאה איתה גם מגוון של מנות חדשות בתפריט, רובן מבוססות על חומרי גלם אותם הוא מלקט מהאזור, ומכניסות קצת מהמטבח הערבי המסורתי אל תוך התפריט שסבב עד כה סביב המטבח הבולגרי.

מתי: ראשון-שבת

איפה: ראי

עכשיו עם שחקן חיזוק מסעדת ראי בכפר ראמה. צילום: גלעד הר שלג
עכשיו עם שחקן חיזוק מסעדת ראי בכפר ראמה. צילום: גלעד הר שלג

5. לשתות יין (בכל זמן, בכל מקום)

אכלנו ואכלנו, לא נשתה משהו? כמה עניינים חדשים ומסקרנים בתחום היין מתרחשים ברחבי הארץ בימים האלה:

הראשון הוא Pop up wine bar, מיזם חדש של היזם והמפיק אייל נאור, שיארח מדי שבוע יינות של יקב ישראלי אחר. המפגשים יתקיימו בחללים "חדרפרטי" או "לילי מטבח שף" – שניהם בבית פנורמה בדרום תל אביב, ויציגו בכל פעם שלוש סדרות של יינות בשלוש רמות מחיר שונות. את היינות אפשר יהיה לטעום את היינות, לרכוש בקבוקים וגם להנות מהיין במקום לצד מנות קטנות, מוזיקה ובריזה מהמרפסת.

מתי: 25.3, 1.4, 5.4 מזמינים מקום כאן

השני הוא יריד "זמן יין" שיתקיים בשבת הקרובה בפעם השמינית בגליל המערבי: הוא יכלול הפעם ארבעה יקבים מקומיים: יקב משק אופיר, יקב שטרן, יקב כישור ויקב ג'וליה שיציגו את היינות שלהם – חדשים לצד ותיקים. כל זה יקרה בחורשת אקליפטוסים לצד גבינות של חוות רום המקומית, פודטראק של הסועד הנודד עם מאפים חמים ודבש בעבודת יד של משק אופיר.

מתי: 26.3. נרשמים באתר עמותת גליל מערבי

השלישי הוא "בציר הזמן", אירוע שיתקיים זו השנה השנייה באוניברסיטת אריאל (בשיתוף "איש הענבים")ויציג את יקבי אזור יהודה ושומרון, אחד מאזורי היין העתיקים בעולם. לצד היקבים המקומיים שישתתפו את היינות שלהם יתקיימו גם סדנאות והרצאות בשיתוף האוניברסיטה.

מתי: 30-31.3, הזמנת כרטיסים באתר איש הענבים

יין, תמיד בא טוב פסטיבל בציר הזמן. צילום: תום גץ
יין, תמיד בא טוב פסטיבל בציר הזמן. צילום: תום גץ