כל מה שחם

חדשות האוכל: 8 דברים לעשות השבוע

הדסון לילינבלום | צילום: דן פרץ
הדסון לילינבלום | צילום: דן פרץ

שוקולד למען נשים בסיכון, דו קיום וקולינריה בנצרת ומקדש הבשרים שהגיע ללב תל אביב. כל מה שטעים השבוע

1 ביולי 2021

1. לשלב בין אוכל מתוחכם ליין טבעי

את התפריט ההו-כה-מקורי של השפית שיראל ברגר ב"Opa" כבר בטח טעמתם, ואם לא – לפחות שמעתם עליו. השבוע, באופן חד פעמי, תתארח במסעדה הסומליירית נטלי שפריר מ"עסיס – יינות טבעיים", שתתאים יינות מיוחדים מאוד למנות המיוחדות מאוד בתפריט הטעימות של ברגר. כך למשל – למנה של תירס בייבי צרוב, מוברש בציר תירס מצומצם עם קמבוצ'ה תירס, חמאת תירס וקוג'י ופופקורן מיובש – התאימה שפריר יין אדום גיאורגי בתסיסה קרבונית שמזכיר בטעמו קירש דובדבנים. שפריר מספרת כי ההתאמה בין המנות ליין, שנעשית מתוך רצון להעצים את הטעמים – הן של האוכל והן של היין – היא מורכבת במיוחד כיוון שכמעט כל אחת מהמנות של ברגר מכילה בתוכה את חמשת הטעמים השונים. אנחנו סומכים עליה שתצליח, לא?
מתי: שלישי, 6.7.21, מ-19:00
איפה: Opa

יין שמעצים טעמים מנת תירס ב-OPA. צילום: אביב שקורי
יין שמעצים טעמים מנת תירס ב-OPA. צילום: אביב שקורי

2. לטעום את ההמבורגר שכל העיר מדברת עליו

עוד לא טעמתם את ההמבורגר החדש של גיא גמזו? זה הזמן. "בינגו בורגר" שנפתח בשבוע שעבר על חוף הים הוא בדיוק המקום הזה שכל העיר מדברת עליו עכשיו. שף מוערך ("אריא", "נונונו"), לחמניות של רשת "שייק שאק" האמריקאית המצליחה, לוקיישן מנצח (בעיקר בקיץ) ומחירים נגישים מאוד – מה בעצם עוד צריך כדי לגרום לכם לרוץ לשם? אה כן, עכשיו אפילו לא חייבים לרוץ – הוא גם יכול להגיע אליכם הביתה דרך וולט. אז בכלל אין תירוצים יותר.

מתי: כל יום, 12:00-22:00
איפה: בינגו בורגר

הלחמניות של "שייק שאק" בינגו בורגר. צילום: יונתן בן חיים
הלחמניות של "שייק שאק" בינגו בורגר. צילום: יונתן בן חיים

3. לנפוש בנצרת עם מנות שף

נצרת, שהפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים הקולינריים המעניינים בארץ, מקבלת בסוף השבוע הקרוב חיזוק בדמותו של השף עינב אזגורי ("בושוויק"). אזגורי יגיע להתארח בסוף שבוע של קולינריה ודו קיום במלון רמדה אוליבייה בעיר, שמאז פתיחתו שם דגש על הפן הקולינרי. מלבד הארוחה המשותפת של אזגורי עם שף המלון רמי אבו ליל, בה תוכלו לטעום מנות כמו קובה נייה טלה וקרפ כנאפה, יתקיימו במהלך סוף השבוע שיח עם עיתונאית היין מירה איתן בנושא יינות ים תיכוניים (עם טעימות. כמובן), סדנת צילום אוכל בסלולר שיעביר הצלם גיל אבירם וסיור קולינרי בעיר שיוביל איש האוכל דוד קישקה (2,950 שקלים לזוג לשני לילות + השתתפות בכל הפעילויות).

מתי: חמישי-שבת, 8-10.7.21

איפה: מלון רמדה אוליבייה, נצרת. להזמנות: *9410

דו קיום בצלחת השפים עינב אזגורי (משמאל) ורמי אבו ליל. צילום: חיים יוסף
דו קיום בצלחת השפים עינב אזגורי (משמאל) ורמי אבו ליל. צילום: חיים יוסף

4. לנשנש סמוסה הודית אותנטית

זוהי התראת ערב הודי חדש: במסעדת גרינברג סאן באזורי חן יוצע בכל יום שלישי (מעתה ועד הנצח!) תפריט הודי תחת ניצוחה של השפית סרנדה דילבסקי (אותה אתם אולי מכירים מהעונה הרביעית של "מאסטר שף"). דילבסקי, שנולדה בהודו למרגלות ההימלאיה, כבר הספיקה להוביל את המטבחים של "פו סושי" ו"קיסו", ועתה היא חוברת לשף הקבוצה אליאב גולדנברג. בערב ההודי בימי שלישי אפשר יהיה למצוא מנות כמו סמוסה במילוי בשר טלה ותפו"א, צנוברים נענע וגראם-מסאלה, או "צ'ולה בטורה" – תבשיל חומוס עם עגבניות בצל ותערובת תבלינים, שיוגש עם לחם פאטורה הודי. וגם מנגו לאסי פלוס גרסה אלכוהולית שלו. יאמיייייייייי. כמו כן, יצטרפו לתפריט הקבוע במקום לאורך כל השבוע מנות בהשראת המטבח ההודי כמו באטר צי'ן נודלס וטנדורי רול פרגיות. נמסטה.
מתי: ימי שלישי מ-18:00

איפה: גרינברג סאן

בניצוחה של השפית סרנדה דילבסקי תפריט הודי בגרינברג סאן. צילום: גל קלדרון
בניצוחה של השפית סרנדה דילבסקי תפריט הודי בגרינברג סאן. צילום: גל קלדרון

5. לאכול "חלונות ניו יורק" בלילינבלום

להרבה תל אביבים ממרכז העיר ההגעה לרמת החייל היא לא עניין של מה בכך, ועדיין – לא מעט מהם (וגם, כאלה, כמובן, שמגיעים מחוץ לעיר) עושים את זה באופן קבוע רק כדי לאכול בהדסון. ובכן, עכשיו יש אלטרנטיבה! מקדש הבשר של השף מתן אברהמס יפתח השבוע להרצה את הסניף השני שלו ברחוב לילינבלום בעיר. הקונספט מעט שונה – ללא מלצריות, בשירות עצמי ובכלים חד פעמיים – אבל למי אכפת כשהאוכל הוא (כמעט) אותו האוכל, ואותו הבשר הנהדר שאברהמס מצטיין בו כבר שנים. המנה הכי פופולארית במסעדה, "חלונות ניו יורק", מוגשת בסניף החדש בווריאציה מעט שונה שנקראת "חלונות לילינבלום", וגם את "חוק וצ'דר" – ההמבורגר האהוב עם הבייקון והצ'דר ממסעדת האם תוכלו למצוא שם.
מתי: כל יום, 12:00-23:00

איפה: הדסון לילינבלום

אותו הדבר רק בכלים חד פעמיים "חלונות לילינבלום" בהדסון לילינבלום. צילום: דן פרץ
אותו הדבר רק בכלים חד פעמיים "חלונות לילינבלום" בהדסון לילינבלום. צילום: דן פרץ

6. לחוש עצמכם באמריקה

לרגל יום העצמאות האמריקאי שחל השבוע רקחו במעצמת הקינוחים קולקציה במהדורה מוגבלת של בננה פודינג – אחד הקינוחים האמריקאיים האהובים ביותר, וגם אחד המאכלים האמריקאיים היחידים שעוד לא הפכו לטרנד בארץ הקודש. בתפריט: שלושה סוגים של פודינג הבננות הטריות, גם הם בווייב אמריקאי מאוד: אחד עם סמורס' (מרשמלו ושוקולד), שני עם חמאת בוטנים וריבה ושלישי עם וופל בלגי ואוכמניות. כל אלה יימכרו כמובן לצד הקינוחים הרגילים של השואורום, שגם ביום יום לא נופלים באמריקאיות שלהם.
מתי: 4-10.7

איפה: השואורום בייקהאוס

אמריקה בננה פודינג בשואורום בייקהאוס. צילום: טל עוז

7. להתאוורר בליל קיץ ירושלמי

השף אייל אסולין יעלה ביום שלישי הקרוב על הגג של מוזיאון "על התפר" לאמנות עכשווית בירושלים, שם יקיים אירוע מיוחד בשם "לילות קיץ". בגזרת האוכל יהיו מנות קטנות כמו צנצנת חצילים שרופים, עגבניות שרי קונפי, אבן יוגורט ועלי זעתר ומנות גדולות יותר כמו סביצ'ה מוסר ים, תות מותסס וסקוויז תפוז טרי. בגזרת הקינוחים יהיו כאלה מעשה ידיה של הקונדיטורית מיכל גולדנברג, ולצד כל זה תהיה מוזיקה חיה של טריו אליהו דגמי ותפריט יין מושקע שנבנה במיוחד לטובת האירוע. והכי חשוב: ללא לחות (55 שקלים כניסה לאירוע).
מתי: 6.7, 19:30

איפה: מוזיאון על התפר, חיל הנדסה 4 ירושלים. להזמנות: myasomarket.com

8. לקנות שוקולד למען מטרה חשובה

למעלה מ-40 נשות קולינריה בישראל יחברו אחת לשנייה ביום שישי הקרוב באירוע שכולו קינוחי שוקולד, השני של המיזם "אחת אחת". לפני הכל – מדובר באירוע שהכנסותיו ייתרמו למען מטרה טובה וחשובה – עזרה וסיוע לנשים בסיכון. רבים מהקינוחים שיימכרו במקום הם כאלה שאי אפשר לרכוש בשוטף, ולכן זו אחת ההזדמנות היחידות לטעום אותם, למשל: עוגת כדור השוקולד הענקי של רחלי קרוט, בראוניז של נטלי לוין (עוגיו.נט), מרציפן שוקולד של שי לי ליפא ועוד הרבה מהמתוק הזה. את הפרויקט מלווה שירה איסקוב (שגם יצרה קינוח שוקולדי משלה יחד עם קונדיטוריית ביסקוטי), וחברת עלית שתרמה את השוקולדים להכנת הקינוחים.

מתי: 9.7, 10:00-13:00

איפה: מתחם האירועים לוקא, משמר השרון

למען נשים בסיכון חיתוכיות שוקולד וריבה של מאיה דרין. צילום: דניאל לילה; סטיילינג: אוריה גבע (מתוך הספר "דיסקו מתוקים", הוצאת כתר)
למען נשים בסיכון חיתוכיות שוקולד וריבה של מאיה דרין. צילום: דניאל לילה; סטיילינג: אוריה גבע (מתוך הספר "דיסקו מתוקים", הוצאת כתר)