חדשות האוכל

מקסיקנית טעימה במיוחד ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

מנות מהתפריט ב-Le Mala. צילום: אנטולי מיכאלו
מנות מהתפריט ב-Le Mala. צילום: אנטולי מיכאלו

מקסיקנית חדשה ומעולה, מאפה מלוח מושלם, עוגת גזר אלוהית וקופסת מתנות משוק מחנה יהודה - המלצות השבוע

2 בספטמבר 2019

מנת דוס קלמרוס בלה מעלה, תל אביב

לוקח זמן עד שמוצאים את המיקום המדויק של המסעדה החדשה של אנשי א לה ראמפה, שגרם מדרגות אחורי בתוך בניין תעשייה מוביל אליה. אבל החיפוש שווה את זה –  החלל צבעוני וסקסי, השירות ידידותי ומועיל, הדרינקים מעולים, והתפריט המקסיקני מזמין מאוד. המנה שהכי ריגשה אותנו הייתה דוס קלמרוס ממולאים (58 שקלים) – קלמרי במילוי מושחת של כל החומרים מהם מורכבות המנות הטובות ביותר: בייקון, גבינת עיזים, בשר סרטנים וחלפיניו והיא מוגשת על מצע גוואקמולי מעט חריף וסלסת מנגו, שנמצא עכשו בשיאו ועוטף הכל במתיקות עדינה. מסוג המנות שבקלות יכלו להישמע טוב ולהיות חירטוט בצלחת אבל ניכר שכאן יודעים בדיוק מה הם עושים והביצוע הוא לעילא ומשאיר טעם של עוד.
[גרדה גלזר – עורכת משנה]

לה מעלה – כל הפרטים

כל הדברים הטובים במנה אחת דוס קלמרוס בלה מעלה. צילום: גרדה גלזר
כל הדברים הטובים במנה אחת דוס קלמרוס בלה מעלה. צילום: גרדה גלזר

דייניש גבינה מלוחה ועשבי תיבול בבולנז'רי 96, תל אביב

בכל פעם שאני מגיע לבולנז'רי 96 אני עומד מול הויטרינה העמוסה ומתלבט דקות ארוכות מה בא לי להזמין, כי תמיד אני רוצה לטעום מהכל. הפעם הגעתי בשעה יחסית מאוחרת ביום שישי, ובאיזור של מאפי השמרים נותרו רק שניים, אחד מתוק ואחד מלוח, אז כמובן שהזמנתי את שניהם. המתוק היה קרואסון פטל (15 שקלים) שהיה טעים גם הוא, אבל השוס העיקרי היה המאפה המלוח, דייניש גבינה מלוחה ועשבי תיבול (15 שקלים). בצורתו הוא פחות מזכיר דייניש ויותר נראה כמו בורקס פיצה מפונפן, אבל הבצק החמאתי, הציפוי הנדיב של גרעיני החמניה הפריכים ומלית הגבינה המתובלת משתלבים בצורה מושלמת, וכל ביס יותר טעים מקודמו. יחסית למחיר גם מדובר במאפה גדול ונדיב במיוחד, כך שבכלל שווה לנסות להשיג אותו.
[גיל גוטקין – עורך המסעדות]

בולנז'רי 96 – כל הפרטים

גם טעים וגם משתלם דייניש גבינה ועשבי תיבול בבולנז'רי 96. צילום: גיל גוטקין
גם טעים וגם משתלם דייניש גבינה ועשבי תיבול בבולנז'רי 96. צילום: גיל גוטקין

אפרטיבו בצ'יקטי, תל אביב

עסקיות צהריים הן דבר נפלא, אבל לרוב לא רלוונטיות עבור רובנו שסועדים מול מסך המחשב במשרד. לכן, אחד הטרנדים המבורכים של העת האחרונה הוא ה-האפי אוור לאחר שעות העבודה. בצ'יקטי לא מדובר בהכרח במשהו חדש, אבל מצאתי את עצמי שם רק לאחרונה – וכמה נהניתי. אולי זו העובדה שמצאתי סידור לילדים ואולי זו קיבולת האלכוהול הנמוכה שגרמה לי להסתחרר כבר בדרינק הראשון והיחיד שלי ואולי זה הכל ביחד: לסיים יום עבודה על הבר, עם אוכל צבעוני, טעים ומושלם לחלוקה, אווירה מעולה עם הרבה סועדים מסביב, ברמנים מחוייכים ותפריט נגרוני מסקרן שעושה חשק לנסות את כולו.
[מתן שופן – עורך משנה]

צ'יקטי – כל הפרטים

אוכל צבעוני ישר אחרי העבודה קרפצ'יו דג בצ'יקטי. צילום: מתן שופן
אוכל צבעוני ישר אחרי העבודה קרפצ'יו דג בצ'יקטי. צילום: מתן שופן

שוק מחנה יהודה בקופסה

חן קורן שהדביקו לה כבר מזמן את הכינוי המלכה של שוק מחנה יהודה, יצאה לאחרונה ביוזמה חדשה (שמתווספת לשלל העיסוקים שלה – הובלת סיורי אוכל בשוק מחנה יהודה, הנחיית סדנאות בישול, תפעול האתר, קבוצת הפייסבוק וחשבון האינסטגרם שלה שנותנים הצצה יומיומית לשוק לירושלים ולסירים המפתים בביתה) -בשבועות האחרונים היא שולחת לכל הארץ קופסאות עץ יפות שכוללות טעימות מהטוב שיש למחנה יהודה להציע, אותן היא בוחרת בקפידה מהבסטות השונות (והיא יודעת לבחור כל כך כל כך טוב). קופסה בסיסית (350 שקלים) כוללת למשל בייגלה ירושלמי, רוגלעך מקונדיטוריית מרציפן, עוגיות עבאדי מהמאפייה שבשוק, פיצוחים מקורמלים במייפל ובמלח, בירות  בוטיק, שוקולד מקומי ועוד, קופסה לבשלנים (500 שקלים) תכיל בנוסף על הבסיס גם תערובות תבלינים, ממרחים, גבינות מהדוכן של באשר, יין אזורי, ושמן זית של רמזי, לקראת החגים, תצטרף גם קופסה לחג (450 ש"ח) עם דובשניות של אדם מקפה עפאים, גאודה עיזים דבש של באשר, חתיכה יפה מהדלעת של רמזי, ריבת תפוחים ודבש עם שקדים ורימונים, לחם קינמון של ראסל, תימין טרי, תבלין סודי לתבשיל טלה לחג, בקבוק ערק עגול וחגיגי, ענפי תמרים צהובים, שוקולד דבש וקינמון, ועוד הפתעות מתוקות.
[יונית נפתלי קו-אל – עורכת קולינרית ומגזין]

לינק להזמנות

כל השוק עד הבית קופסא משוק מחנה יהודה. צילום: אבישג שאר ישוב
כל השוק עד הבית קופסא משוק מחנה יהודה. צילום: אבישג שאר ישוב

עוגת גזר ברומנו, תל אביב

כולם מדברים על עוגת הביסקוויטים של רומנו (ובצדק, אין על עוגת ביסקוויטים טובה) ועל המוס שוקולד האלמותי (שמוכר גם ממפעלותיו האחרים של אייל שני), אבל בואו נדבר שנייה על עוגת הגזר המופלאה עם השמנת החמוצה למעלה, שגונבת באופן מפתיע את ההצגה. כי מה כבר אפשר לצפות מעוגת גזר (מלבד שלא יהיו בה צימוקים) – שנרגיש בה את את הגזר, שתהיה לחה במידה, בעלת מתיקות מעודנת ותיבול מדויק, ושיהיה לה טוויסט קטן, למשל של שכבת קרם משמנת חמוצה מוקצפת עם קצת לימון וסוכר מעל. כזאת היא בדיוק עוגת הגזר של רומנו – עוגה שלכאורה אין לה סיכוי מול קינוחי הקרם האחרים – ובכל זאת, כבשה אותנו מהביס הראשון: כל שכבה בנפרד ושתיהן יחד.

[מרב סריג – עורכת ראשית]

רומנו – כל הפרטים