מיי גודנס: המסעדה הטבעונית הכי מושחתת בתל אביב השתדרגה, ובגדול

גודנס. צילום אסף קרלה
גודנס. צילום אסף קרלה

כאשר הדיינר הטבעוני הוקם לפני 7 שנים המודעות לבעלי חיים עוד לא השתלטה על תל אביב, ומסעדה על טהרת הצומח היתה עדיין דבר נדיר. עכשיו כשבכל פינה אפשר למצוא המבורגר מ"בשר חדש", הגיע הזמן שיעברו לפינה חדשה על קינג' ג'ורג' ויכניסו לתפריט כמה מנות חדשות. זה בדיוק מה שהם עשו

4 ביוני 2023

טיפ לקוראינו הטבעונים: אם חיפשתם את Goodness בלוקיישן הישן ולא מצאתם, תעבירו את המבט כמה מטרים משם אל מעבר לכביש, ותמצאו אותם ממש בפינת הרחובות קינג ג'ורג' ובורוכוב בתל אביב, בחלל שאכלס בין היתר את בר "המעוז" ובית הקפה "קולומבוס". במסגרת המעבר, שינה הדיינר הוותיק את פניו למסעדה, בית קפה ומעדניה. התפריט התרחב, אך עדיין אפשר למצוא בו מנות מהזן המושחת – טבעוניות כמובן. "את גודנס הקמתי על רקע אידאולוגי לפני שבע שנים, כשהטבעונות עוד הייתה יחסית בחיתוליה", משחזרת הבעלים אילאיל יהב. "עם השנים המודעות לטבעונות ולחיים טבעיים ובריאים הלכה והתרחבה וכבר הפכה חלק ממיינסטרים בסיסי של היומיום. אנשים מודעים יותר לגוף שלהם, לחיבור גוף ונפש, ומחפשים אלטרנטיבות בריאות שמתכתבות עם חזרה למקורות ולצומח. ההתרחבות שלנו הגיעה כדי לתת מענה לקהל אוכלי כל שרוצים לצמצם את צריכת הבשר מבלי לוותר ולהתפשר על טעמים, איכות וגיוון".

בוקר טואוב. גודנס (צילום אסף קרלה)
בוקר טואוב. גודנס (צילום אסף קרלה)

בלוקיישן החדש, שעוצב בהשראת הטבע וגן מאיר הסמוך מוגשות כעת ארוחות בוקר כל היום, מנות ללא גלוטן ומנות חדשות שמתכתבות עם טרנדים וחידושים בעולם הטבעונות. לדוגמה, בוקר גודנס – אומלט על בסיס קמח שקדים ואורז עם בצל ירוק, מוצרלה קשיו ופטריות/שתי ביצי עין טבעוניות עם סלט אישי, מטבלים וטורטיית כוסמת לל"ג (68 ש"ח); סלמי מעושן בקרואסון עם "ביצת עין" על בסיס דלעת ערמונים, איולי שום רוקט ועגבנייה וסלט אישי (68 ש"ח) ושייקים על בסיס חלב שיבולת שועל, או חלב אורז כגון כגון שייק שוקולד אגוזים, שייק ירוקים ושייק טרופי כתמתם (32 ש"ח).

>> מעדיפים לבשל בבית? כל המתכונים הטבעוניים באתר השולחן

בהמשך היום תוכלו להזמין גירוס רידיפיין מיט עם צזיקי נענע וצ'יפס (72 ש"ח), מרקי קובה סלק וקובה חמוסטה במילוי רידיפיין מיט (56 ש"ח) וגרסאות סקסיות לאוכל רחוב – שווארמה סייטן, פטריות יער ובצל בצלחת, טורטיה או ג'בטה (56/64 ש"ח), סלופי ג'ו (56 ש"ח), שניצל בחלה מנתח סייטן (62 ש"ח), נאגטס פטריות יער ופורטובלו (36 ש"ח) וההמבורגרים המוגזמים על בסיס פטריות, רידיפיין מיט וביונד מיט (54-64 ש"ח). לאגף הקינוחים נוספו קרפ כוסמת עם שוקולד לוז, פירות יער, טופי ופקאן מקורמל (44 ש"ח) ועוד מנות אחרונות מושחתות ללא גלוטן. כחלק מהאידאולוגיה של המקום הוחלט על צמצום בכלי חד"פ, שימוש בכלים הניתנים למיחזור ותרומה לעמותות למען בע"ח ונשים במצוקה. המסעדה אף מעסיקה בני ובנות נוער בסיכון כדי להשלים את שילובם בחברה.

גבוה מעל קינג ג'ורג'. גודנס (צילום אסף קרלה)
גבוה מעל קינג ג'ורג'. גודנס (צילום אסף קרלה)

לצד המסעדה נפתחה בחלל החדש והמרווח מעדנייה המציעה מוכן במשקל. לדוגמה: שווארמה סייטן ופטריות יער ותבשיל צ'ילי נון קרנה (40 ש"ח לחצי ליטר/75 ש"ח לליטר), מארז המבורגרים של גודנס על בסיס סויה, פטריות ושום קונפי (4 יח' 50 ש"ח/8 יח' 90 ש"ח), המבורגרים של ביונד מיט מחלבון אפונה ללא גלוטן (2 יח' 36 ש"ח/4 יח' 70 ש"ח), סלטים, ממרחים, רטבים ועוד. ולא פחות חשוב – המרפסת בצל העצים, ספוט אידיאלי לפתוח לפטופ, לנשנש קפה וכריך תוך כדי עבודה ולחלום שאתם בכל מקום אחר חוץ מאשר בתל אביב.
קינג ג'ורג' 32 תל אביב, ראשון-שישי 10:00-23:30, שבת 10:00-23:00