גן עדן חדש למאפים בתל אביב ועוד חדשות אוכל

כריכי קרואסון בנורדיניו. צילום: עינב אזגורי
כריכי קרואסון בנורדיניו. צילום: עינב אזגורי

בשורות משמחות לחובבי הפחמימות בתל אביב ובמבשרת ציון ועוד חדשות אוכל טעימות במיוחד

15 באוגוסט 2019

נורדניו, הקונדיטוריה-מעדניה של קפה נורדוי נפתחה, תל אביב

אחרי לא מעט עיכובים נפתחה השבוע נורדיניו, הקונדיטוריה והמעדניה הקטנה של קפה נורדוי. בחלל הקטן אפשר לקנות כריכים בקרוסון או בבגטי ענק. בין הכריכים: מיני קרואסון עם אנשובי, מוצרלה, חלפיניו כבוש, פלפל קלוי ורוקט; מיני קרואסון עם סלמי ואמנטל; קרואסון במילוי ברי וריבת פטל; כריך חמאת בוטנים וטאלאג׳יו – ריבת פטל, פרי עונתי ואגוזי מלך; בגט במילוי מורטדלה, עגבנייה, בצל מוחמץ, רוקט, מוצרלה, חרדל וקורנישונים ועוד. בצד המתוק תמכר פה עוגת הגבינה האהובה מתפריט הקינוחים של קפה נורדוי, ריבועי קראק פאי קטנים, בלונדיז עם פקאן, ריבועי עוגת מרציפן ב-3 צבעים על בסיס שקדים ועוד.
מתי: ראשון-שישי, 19:00-08:00

קפה נורדוי – כל הפרטים

בקטנה כריכי בגט בנורדיניו. צילום: עינב אזאגורי
בקטנה כריכי בגט בנורדיניו. צילום: עינב אזאגורי

Beer Garden חדש במלון דן בירושלים

מלון דן ירושלים משיק Beer Garden במרפסת המלון, עם תפריט הולם של מנות מהמטבח הגרמני שיצר שף המלון צחי בן שבת. בין המנות: פרעצל, שניצל וינאי, נקניקיות עגל עשויות בעבודת יד, חזה עוף מטוגן בבלילת תירס, המבורגר אנטרקוט מובחר וכריך קורנביף, לצד בירות כמו היינקן, קרלסברג, טובורג, קורונה ו-ויינשטפן מהחבית.

לחי 32, ירושלים, 02-5331234

במרפסת של מלון דן כריך קורנביף בביר גארדן של מלון דן. צילום: אנטולי מיכאלו
במרפסת של מלון דן כריך קורנביף בביר גארדן של מלון דן. צילום: אנטולי מיכאלו

פר דרייר חוגג 10 שנים, תל אביב

הבר התל אביבי פר דרייר חוגג 10 שנים להיווסדו במסיבת צהרי שישי ב-23 באוגוסט. האורחים יכלו ליהנות מדוכני משקאות ב-10 שקלים, של כהילים ממזקקת פלטר, הבירה הצרפתית 1664 בלאנק, והאפרטיף הצרפתי לילט. לצד תפריט הבראנץ' הרגיל יוגש תפריט ספיישלים בין 10 מנות, שחלקו הגדול ילווה את המסעדה עד סוף חודש אוגוסט: סלט אנדיב, גבינה כחולה, פקאן סיני, אגוזי מלך, רוטב הדרים ופטל מיובש (62 שקלים); סשימי סלמון, סלמון טרי, סלט ויאטנמי חריף (66 שקלים); זרועות תמנון פרובנציאל, כרובית שרופה, כוסברה ולימון (44 שקלים). מליטות מטוגנות ופלפל חריף (69 שקלים); סרטנים כחולים ברוטב צ׳יפוטלה וחמאה שרופה (115 שקלים) ועוד.
מתי: יום שישי, 23 באוגוסט, 18:00-12:00

פר דרייר – כל הפרטים

חוגג עשור רוסטביף בפר דרייר. צילום: Ovlac
חוגג עשור רוסטביף בפר דרייר. צילום: Ovlac

פסטיבל הבירה הראשון של נהריה מבית אוצרות הגליל

מיזם אוצרות הגליל לעידוד התיירות לגליל המערבי ועיריית נהריה מקיימות את פסטיבל הבירה הראשון של נהריה. במסגרת הפסטיבל יוצגו עשרות מותגי בירה של מבשלות מהארץ ומהעולם ויוקמו לאורך הטיילת במהלך ימי הפסטיבל דוכני אוכל רחוב מסוגים שונים. בפסטיבל גם יערכו הופעות של רותם כהן, בניה ברבי, עומר נצר ולהקת הדג נחש.

מתי: 21-22 באוגוסט, החל מהשעה 18:00 אל תוך הלילה, בטיילת נהריה.

בירה לגדולים והופעות לכל המשפחה פסטיבל הבירה של נהריה. צילום: מיזם אוצרות הגליל
בירה לגדולים והופעות לכל המשפחה פסטיבל הבירה של נהריה. צילום: מיזם אוצרות הגליל

הקונדיטוריה של דוד לאור מתרחבת, מבשרת ציון

כבר שש שנים, הקונדיטור דוד לאור מכין מאפים מושחתים ליודעי דבר במבשרת ציון. בימים אלה, הוא מרחיב את נקודת המכירה שלו והופך אותה לקונדיטוריה ובית קפה של ממש.  במקום ימכרו מאפי בוקר עתירי חמאה, בגטים במלאכת יד, קישים ומאפי קנלה, שוסון, שטרודלים, קרואסונים מתוקים ומלוחים (10-16 שקלים) ובריושים לצד עוגות בחושות ושמרים. המקום יגיש גם כריכי קרואסון כמו עם חמאת כמהין, גרוויר ורשאד (19 שקלים); גאודה, קלמטה ובזיליקום; סנט מור ומרמלדת אגסים (19 שקלים); מגש ובו חצי בגט עם תוספות להרכבה אישית (38 שקלים) ובריוש עם חמאה, ריבה וחריץ גבינה צרפתית (19 שקלים). לצד המאפים תמכור מיכל לודריקס, השותפה של לאור, מרמלדות מפירות עונתיים כמו משמש, קסיס ופסיפלורה; מרשמלו בטעמי פטל, קפה ווניל; טבלאות שוקולד רובי, קרמל מלוח ומריר במלאכת יד לצד בלוקים של שוקולד הנחתכים על פי משקל ועוד.

דוד לאור – כל הפרטים 

כבר לא סוד סנדביץ קרואסון בדוד לאור. צילום: אפיק גבאי
כבר לא סוד סנדביץ קרואסון בדוד לאור. צילום: אפיק גבאי

מסעדת פאו וואו חוגגת חמש שנים, ראשון לציון

חגיגות חמש השנים של פאו וואו יכללו חמישה ערבים מיוחדים, כשבכל אחד מהם יתארחו שני שפים לקרב סכינים מיוחד. חמשת הימים יחלו ביום ראשון, ה-18 באוגוסט: מטבח תאילנדי עם שף סוואלי אלדר ומטבח יפני עם שף איתי לוי; למחרת: מטבח פרסי עם שף דיאנה רחמני ("מאסטר שף") ומטבח הודי עם שף שירה עזרא קיסוס ("משחקי השף"); ביום שלישי: מטבח ארגנטינאי עם שף חן ביבאס ומטבח ברזילאי עם שף רן חכם; ברביעי: מתוקים צרפתים של השפית בר סולו ומאנצ'ים מתוקים מאמסטרדם של הקונדיטורית עמיתוקה וביום האחרון הפתעה שעוד לא נחשפה.

פאו וואו – כל הפרטים 

חגיגת יום הולדת עולמית מנה בפאו וואו. צילום: יחסי ציבור
חגיגת יום הולדת עולמית מנה בפאו וואו. צילום: יחסי ציבור