מתכון

עוגת שוקולד ללא קמח עם מחית שעועית אזוקי

שעועית האזוקי מעניקה מרקם קרמי וסמיך לעוגה בלי להשאיר שום טעם של שעועית ומייצרת עוגת שוקולד נימוחה וטעימה

9,981 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2017
עוגת שוקולד ללא קמח עם מחית שעועית אזוקי. צילום: שרית גופן. סטיילינג: אוריה גבע
עוגת שוקולד ללא קמח עם מחית שעועית אזוקי. צילום: שרית גופן. סטיילינג: אוריה גבע

לפני שאתם חושבים שירדתי מהפסים תנו לי צ’אנס להסביר. נתקלתי לראשונה בממתקים עם שעועית אזוקי בסין ואחר כך גם ביפן. כך גיליתי שהיא יודעת לתת מרקם קרמי סמיך בלי להשאיר שום טעם של שעועית. והערך התזונתי? תקצר היריעה מלתאר את כל סגולותיה של האזוקי. בקיצור יש לכם כאן עוגת שוקולד נימוחה וטעימה עם ערכים תזונתיים של ארוחה מאוזנת. טוב, כמעט…

טיפ חשוב: אל תגלו מה יש בעוגה לפני שטועמים. ילדים יעשו פרצוף של איכסה, הגדולים סתם יסרבו בנימוס. אחרי שכולם ילקקו את האצבעות אפשר לחשוף את הסוד. יש סיכוי שהילדים בכל מקרה יעשו פרצוף, כי ככה זה ילדים.

תבנית מלבנית בגודל 30×25 או תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקישוט:

אופן ההכנה

מבשלים את השעועית:

1

מעבירים את השעועית לסיר, מוסיפים הרבה מים ואם רוצים גם אצת קומבו (שסופחת את הגזים והופכת את השעועית ידידותית יותר לעיכול). מביאים לרתיחה, מעבירים ללהבה נמוכה, מכסים ומבשלים כ-50-40 דקות עד שהשעועית רכה. מסננים ומודדים 2 כוסות שעועית מבושלת.

מכינים את העוגה:

2

מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים או משמנים תבנית אפייה.

3

טוחנים את השעועית עם תמצית וניל, ביצה אחת ושמן בבלנדר עד שמתקבלת עיסה רכה אך לא נוזלית מדי. אם העיסה דחוסה מדי, מוסיפים מעט מים.

4

ממיסים חלב ושוקולד במיקרוגל או בסיר מעל אדים (בן מארי) ומערבבים היטב.

5

מערבבים קקאו, שקדים טחונים, קינמון, אבקת אפייה ומלח בקערה יבשה.

6

מקציפים את 3 הביצים הנותרות עם סוכר כ-4 דקות לתערובת תפוחה מעט. מוסיפים את מחית השעועית ומערבלים כדקה עם וו גיטרה. מוסיפים את השוקולד המומס והחומרים היבשים ומערבלים רק עד לאיחוד החומרים. מעבירים לתבנית ומשטחים.

7

אופים כ-40 דקות עד שהסכין הננעצת בעוגה יוצאת עם מעט שוקולד לח, אבל לא רטוב לגמרי. מצננים ומקשטים בשקדים ובפירות העונה. שומרים בקירור עד יומיים.


לבלוג של זהר לוסטיגר בשן