קרנבל הניוקי מגיע לישראל ועוד אירועים שווים השבוע

פופ-אפ ניוקי בעבודת יד, נקניקיית מרגז בתוך ג'חנון וההאפי אוור החדש של תל אביב - האירועים החמים של השבוע

ג'מה. צילום: ספיר בן עמי
ג'מה. צילום: ספיר בן עמי
27 בפברואר 2020

מסעדת 02 בחגיגה ארמנית

הרובע הארמני בירושלים נחשב מוקד עלייה לרגל עבור ארמנים מכל העולם. בהשראת התרבות, המסורת והטעמים של הרי הקווקז, חבר שף נמרוד נורמן ממסעדת 02 שבמלון ענבל לבשלנית ארפינה קוזויאן דימרג׳אן. יחד יצרו השניים תפריט המורכב ממנות ארמניות מסורתיות וכאלה שעברו במשפחתה של דימרג'אן ושילבו בהן חומרי גלם ירושלמיים וטכניקות בישול עכשוויותהתפריט המיוחד יוגש למשך שבועיים בכלים בעבודת יד, לצד משקאות המושפעים מהמסורת הארמנית וכן גם ברנדי ארמני מסורתי. את האווירה תשלים מוזיקה מאזור הקווקז. בין המנות בתפריט: מאפה ממולא עוף בכמון, פלפל שחור ובצל; כיסוני בשר עגל; דלעת ממולאת אורז, אגוזי לוז ופירות יבשים; גאטה אגוזים ותבלינים ארמני ועוד.

מתי? החל מ-3 במרץ ולמשך שבועיים. מסעדת 02 – לפרטים נוספים

חגיגה בהשראת הרובע הארמני מסעדת 02. צילום: נועם פריסמן
חגיגה בהשראת הרובע הארמני מסעדת 02. צילום: נועם פריסמן

רוברטה וינצ'י בת 4

לפני ארבע שנים פתח המסעדן רז אלמוג את מסעדת רוברטה וינצ'י בכרכור. את יום ההולדת יציינו במסעדה בארוחת טעימות מיוחדת אותה רקח שף המסעדה עידו פיינר שמציין שנה מאז תפס את המושכות של המטבח. התפריט משלב בין מנות מהמטבח האיטלקי לחומרי גלם מקומיים כמו גדילן, סרפד, זעתר, ברווזים מגידול מקומי, פרחי חרדל ועוד. מחיר ארוחת טעימות לזוג 444 ש"ח.

מתי? 4 במרץ החל מהשעה 18:00 בהזמנה מראש בלבד. רוברטה וינצ'י – לפרטים נוספים

תגידו מזל טוב! פיצות של מסעדת רוברטה וינצ'י. צילום: שני הלוי
תגידו מזל טוב! פיצות של מסעדת רוברטה וינצ'י. צילום: שני הלוי

פסטיבל הניוקי של ג'מה

אחת לשנה חוגגים בעיר ורונה שבאיטליה קרנבל צבעוני וחגיגי שמוקדש כולו למנה איטלקית עממית אחת – הניוקי. הקרנבל משמר מסורת עתיקה, והשנה הוא מגיע גם למסעדת ג'מה ביפו שתציע במסגרתו תפריט ניוקי מיוחד בעבודת יד לאורך חודש מרץ. בין המנות: ניוקי סולת רומאי וגבינת פיקורינו (48 ש"ח), ניוקי דלורית וערמונים בחמאת מרווה (64 ש"ח), ניוקי תפו"א ופיסטוק עם שרימפס (88 ש"ח) ועוד.

מתי? במהלך חודש מרץ. ג'מה – לפרטים נוספים

הקרנבל מגיע לארץ ניוקי במסעדת ג'מה. צילום: ספיר בן עמי
הקרנבל מגיע לארץ ניוקי במסעדת ג'מה. צילום: ספיר בן עמי

ספיישל מאכלים תימניים בקובייה

במסעדת הקובייה הממוקמת בשוק התקווה משיקים תפריט ספיישל כמחווה למסורת הסאלוף של השוק. את התפריט ירכיבו מאכלים תימניים עם טוויסט מקומי כמו מעורב ירושלמי בתוך קובנה (66 ש"ח), שקדי  עגל על סאלוף (88 ש"ח) או ומלווח צ'ילי קון קרנה (64 ש"ח). 

מתי? במהלך חודש במרץ. הקובייה – לפרטים נוספים

מחווה לסאלוף ספיישל תימן במסעדת הקובייה. צילום: יניר תלמור
מחווה לסאלוף ספיישל תימן במסעדת הקובייה. צילום: יניר תלמור

EARLY HOURS בקפה פופולר

בקפה פופולר משיקים תפריט מיוחד לשעות הערב המוקדמות בשיתוף פעולה עם מותג השמפניה Laurent-Perrier. בתפריט שיוגש בין השעות 20:00-18:00 מדי ערב ניתן יהיה למצוא מנות כמו מול מרינייר, תותים בשמנת מתוקה ושני אוייסטרים מסוג ז'ילרדו (38 ש"ח למנה) לצד כוס שמפניה של המותג (38 ש"ח). בנוסף, בשעות אלו תינתן הנחה של 30% על התפריט הרגיל. 

מתי? החל מה-2 למרץ בכל ימות השבוע (כולל סופ"ש) . קפה פופולר – לכל הפרטים

שעות שמחות אויסטרים ושמפניה בקפה פופולר. צילום: אריאל עפרון
שעות שמחות אויסטרים ושמפניה בקפה פופולר. צילום: אריאל עפרון

פרויקט "אסופה"

בשנים האחרונות עבד גיא אשל, היינן הראשי של יקב "דלתון", על פרויקט בהשראת הזרם "קליפורניה החדשה" – שילוב זנים שונים שלא שולבו בעבר, יישום שיטות התססה שונות ושימור היינות בכלי קיבול אלטרנטיביים במקום בחביות העץ הסטנדרטיות. סדרת "אסופה" כוללת חמישה יינות (שלושה אדומים ושני לבנים) שיוצרו על פי כללי הז'אנר. שמות היינות מייצגים כל אחד תחנה אחרת בחייו של אשל ותוויות הבקבוק אוירו בידי אמנים ישראלים. היינות ימכרו במרכז המבקרים של יקב "דלתון" בגליל העליון, בחנויות יין נבחרות ובמסעדות ברחבי הארץ.

בין היינות בסדרה: MAJESTIC 2018 – יין אדום יבש מענבי קריניאן שגדל על אדמת חימר כבדה ועשוי בחלקו בהתססה קרבונית; COAST TO COAST 2018 – יין אדום יבש המורכב מבלנד של ענבי זינפנדל, שיראז ופטיט סירה. כרם הזינפנדל מגודל תחת עקרונות הקיימות ובמהלך העונה לא מקבל מי השקיה בכלל.

מחיר: יינות לבנים – 85 ש"ח. יינות אדומים – 100 ש"ח. יקב דלתון לפרטים נוספים

בהשראת הזרם מקליפורניה היינות של פרויקט אסופה. צילום: אורי גרון
בהשראת הזרם מקליפורניה היינות של פרויקט אסופה. צילום: אורי גרון