2020: שנת משלוחי האלכוהול והיין

קוקטילים מבוקבקים של טוקיו קלאב. צילום: יח"צ
קוקטילים מבוקבקים של טוקיו קלאב. צילום: יח"צ

האונליין, שהתחזק בחסות הקורונה, עשה לתרבות שתיית היין והאלכוהול מה ששנים לא הצליחו לעשות כאן: להגדיל משמעותית את הצריכה הביתית ולבסס אותה

6 בדצמבר 2020

שנה לא פשוטה עברה על ענף היין. לפי דיווחי יקבים רבים, היא התחילה דווקא ברגל ימין, עד שרגע לפני הבציר הגיע שרב כבד וארוך, שגרם לנזקים בחלקים נרחבים מהכרמים. גם הקורונה לא הועילה להם. הייצוא הפך למאתגר ויקבים שעובדים עם מסעדות וברים נתקלו בדלתות סגורות. ענף היין חיפש דרכים יצירתיות לשרוד, ומצא אותן בתרבות הקנייה באונליין ותרבות המשלוחים, שפרחו והשפיעו משמעותית גם על ענף האלכוהול.

משדרגים את חויית הבילוי הביתי קוקטיילים מבוקבקים של ספייסהאוס. צילום: יח"צ
משדרגים את חויית הבילוי הביתי קוקטיילים מבוקבקים של ספייסהאוס. צילום: יח"צ

טוב, לא הייתה ברירה: אין לאן לצאת, ההוצאות על בילוי הצטמצמו משמעותית, אין חו"ל, אין דיוטי פרי ואין מסיבות ואירועים. מה נעשה? נשדרג את חוויית הבילוי הביתי, ממילא לא צריך לנהוג אחר כך לשום מקום, נזמין יין, אלכוהול (רצוי פרימיום) או קוקטיילים מבוקבקים שרק צריך לשקשק ולמזוג, ונברח לעולם טוב יותר.

המספרים מדברים בעד עצמם: רשת החנויות יין בעיר, למשל, רשמה זינוק של 36% במכירות המשקאות אונליין בתקופת הקורונה (בהשוואה לאותה תקופה אשתקד).

לפניכם כמה נתונים* מעניינים שמספקת הרשת על צריכת אלכוהול בתקופה הזאת:

כמה מזמינים? בסגר הראשון נרשמה עלייה חדה במספר המשלוחים. בסגר השני כמות המשלוחים ירדה, אבל ממוצע כמות הבקבוקים למשלוח עלה משמעותית (מחמישה בקבוקים למשלוח בסגר הראשון לתשעה בקבוקים בממוצע למשלוח בסגר השני).

מחיר ממוצע המחיר הממוצע להזמנה כמעט הכפיל עצמו בין שני הסגרים – מ־280 שקלים להזמנה בסגר הראשון ל־450 שקלים להזמנה בסגר השני.

מה מזמינים? יינות פרימיום וודקה בעבודת יד. הערק הזול נזנח לטובת אוזו איכותי.

נוכחות נשית הסגר השני הגדיל את הנוכחות הנשית בהזמנות מהאתר – אם בסגר הראשון הרוב המכריע של ההזמנות היה של גברים (95%), כיום 30% מההזמנות הן של נשים.

*הנתונים מתייחסים לתקופה שבין ה-15 במרץ לנובמבר 2020.