אריאל בן חמו
Ariel Ben Hemo

עוגיות שוקולד צ'יפס בריאות מקמח "קוסמים"

בבלוג חדש תסביר אריאל בן חמו ("בריאלי") איך אופים בריא יותר. תחנה ראשונה - עוגיות שוקולד צ'יפס מקמח כוסמין

9 בדצמבר 2019
עוגיות שוקולד צ'יפס מקמח כוסמין מלא של אריאל בן חמו. צילום: אריאל בן חמו
עוגיות שוקולד צ'יפס מקמח כוסמין מלא של אריאל בן חמו. צילום: אריאל בן חמו

אני מודה ומתוודה, ההתאהבות שלי בקמח כוסמין מלא קצת יצאה משליטה. כבר אין שיחה או פגישה שבה לא מחקים אותי מתלהבת מקמח כוסמין וכל כינוי אפשרי שקשור לכוסמין כבר הודבק לי. אבל אין לי שליטה על זה! זאת כבר לא התאהבות, זאת אהבה אמיתית. כמו בכל קשר טוב למדתי להכיר אותו ולאהוב אותו על יתרונותיו וחסרונותיו.

ההתלהבות שלי סביב קמח הכוסמין נולדה כשגיליתי את אחוזי הגלוטן הנמוכים שבו. אני אוותר לכם הפעם על מאמר ארוך ואנסה להסביר במשפט – גלוטן הוא חלבון החיטה המתחבר לרשת חלבונים כלכך חזקה שהיא מצליחה להחזיק את האוויר בתוך מאפים וכך יוצרת מאפים אווריריים במיוחד. אז מה הבעיה?

רשת הגלוטן חזקה מאוד ולגוף שלנו קשה לעכל אותה בעיקר בכמויות שאנחנו צורכים אותה בתזונה המערבית. ולכן, רבים מעידים שיותר קל להם לעכל קמח כוסמין ועוברים לאפות איתו. אתם בטח אומרים – יופי, נעבור לאפות רק עם קמח כוסמין. רגע, רגע, לא כל כך מהר, בואו נכיר אותו באמת בשביל שנדע לעשות שידוך שיוביל לחתונה. אמרנו שהגלוטן אחראי על האווריריות של המאפה. אז מה יקרה אם נבחר להשתמש בקמח שהגלוטן בו חלש להכנת מאפה אוורירי, כמו חלה, למשל? כן, בדיוק מה שאתם חושבים. החלה תהיה במרקם דחוס יותר.

אבל אם נשדך לקמח כוסמין אפייה של מאפים שאינם מתבססים על תכונות הגלוטן – מדובר בסיפור אחרת בתכלית, כי אנחנו רוצים אותם קראנצ'ים ופריכים: כמו עוגיות, בצק פריך ועוגות בחושות. עכשיו אנחנו כבר מדברים! השידוך יהיה מושלם. אז רק מהצצה הקטנה הזו בכרטיס הביקור של קמח הכוסמין באתר היכרויות, אתם יכולים להתאהב בו כמוני ולקחת כל מתכון של עוגיות או עוגות בחושות שאוהבים אצלכם בבית, "להבריא" אותו ולצאת לבליינד דייט. גם אם אלה מתכונים של אמא או סבתא רבא העוברים במסורת המשפחה, הם יעבדו עם קמח כוסמין. מחליפים אחד לאחד בלי שינויים ובלי כאבי ראש. כמו שעשיתי בעוגיות הרכות האלה של מרתה סטיוארט שהכי אוהבים אצלנו בבית.

המתכון המלא לעוגיות שוקולד צ'יפס מקמח כוסמין של אריאל בן חמו

מחפשים עוד מתכוני אפייה בריאה? לבלוג של אריאל בן חמו "בריאלי"