טל סורסקי
מה יש לאכול היום
הייטקיסט ביום ובלוגר אוכל בלילה. לפעמים גם בסדר ההפוך. כותב את הבלוג "מה יש לאכול" מעל ל-13 שנים ועל הדרך מאכיל 3 ילדים רעבתנים ואניני טעם. בבלוג של טל תוכלו למצוא בעיקר אוכל ליום-יום שילדים אוהבים לאכול אבל גם שפע של מתכונים לאירוח ולכל אירוע.

איך מכינים מוקפץ מושלם שילדים אוהבים

במקום להוסיף רטבים קנויים למוקפץ שלכם, תראו כמה קל זה להכין בבית מנה של מוקפץ שהילדים שלי מתים עליו

17 באוקטובר 2021
מוקפץ של סל סורסקי. צילום: טל סורסקי
מוקפץ של סל סורסקי. צילום: טל סורסקי

אחד הדברים שלימדתי את הילדים שלי מגיל צעיר מאוד, זה לקרוא את התוויות של מוצרי המזון שלנו.

זה לא שאין לנו בבית דגני בוקר מהגהינום – יש מלחמות שמראש אני בוחר לא להיכנס אליהן – אבל מצד שני הילדים מבינים שמה שיש להם בצלחת בזמן ארוחת הבוקר, זאת לא "ארוחת בוקר" אלא חטיף עם חלב. אם תלכו למדפי הרטבים בסופרים, אני מבטיח לכם שתמצאו עשרות סוגים של רטבים לאוכל מוקפץ: רוטב למוקפץ סיני, רוטב למוקפץ תאילנדי, רוטב למוקפץ כזה ורוטב למוקפץ אחר. המכה המשותף לכל הרטבים אלו כמויות הסוכר (על צורותיו השונות) ברטבים האלה. 

שלא תבינו לא נכון, אני מכין המון דברים מתוקים, אבל שאצלינו בבית אוכלים משהו מתוק, זה לא במסווה של ארוחת צהרים. אתם לא תראו אצלי תוספת של סילאן או רוטב צ'ילי מתוק כשאני מכין רוטב בולונז רק כדי שזה יהיה מתוק לילדים. יש הפרדה ברורה מאוד בין מתוק שאוכלים לקינוח לבין אוכל (למעט מקרים שיש תפקיד לסוכר לאזן טעמים אחרים, כמו למשל באוכל תאילנדי). במקום להוסיף רטבים קנויים למוקפץ שלכם, בואו תראו כמה קל זה להכין בבית מנה של מוקפץ שהילדים שלי מתים עליו. ואם אני במקרה תקוע בשיחה בזמן האוכל – יש סיכוי שהירושה של מישהו תיפגע, בגלל שגמרו גם את המנה שלי. 

למתכון של טל למוקפץ מושלם שהילדים אוהבים

במוקפץ שלי יש 5 חומרי גלם שתמיד יהיו במנה והם אלו שנותנים לה את הטעמים שלה: בצל, שום, ג'ינג'ר, שמן שומשום ורוטב סויה. עם הבסיס הזה אפשר כבר לשחק לפי הירקות שיש לכם במקרר, עם התוספות (נודלס או אורז) ועם החלבון – חזה עוף, רצועות בקר או טופו.

לבלוג של טל סורסקי – מה יש לאכול