אריאל בן חמו
Ariel Ben Hemo

המתכון שחיפשתם הכי הרבה בגוגל

הטרנד שסחף את המדינה, יצר מחסור בשווקים ובסופר ואפילו הגיע לדיווחים בחדשות

30 בדצמבר 2019
בורקס דפי אורז. צילום: אריאל בן חמו
בורקס דפי אורז. צילום: אריאל בן חמו

בואו נדבר רגע על השם שלו – בורקס מדפי אורז. בעיני כל תגלית דפי האורז היא מופלאה. חומר גלם ניטרלי ומהנה שמקבל אליו באהבה כל מילוי. הבעיה שלי זה השם. יש כל כך הרבה מאפים או מאכלים טעימים בעולם הבריאות אבל הם תמיד מקבלים את השמות של מאכל אחר שגדלנו עליו שיוצר מערכת ציפיות שנידונה לאכזב.

מתכון לבורקס דפי אורז של אריאל בן חמו 

לדוגמה, אם אגיד לכם שיש לי מוקפץ ממש מגניב שעוד לא יצא לכם לאכול עם מלא תבלינים ובצל מטוגן. נשמע מגניב לא? תאכלו בהנאה. אבל אם אני אגיד לכם שאני מגישה שווארמה ואז תקבלו טופו איך תגיבו? (בהנחה שאתם לא טבעונים). כנראה שתתאכזבו.

כך אני מרגישה עם בורקס דפי אורז. הוא יכול לתת קרב הוגן לבורקס. אבל למה? למה שלא יקבל את הכבוד הראוי לו ויתחרה בקטגוריה משלו? יש לנו פה מאפה קראנצ'י מבחוץ מלא בגבינה מפנקת מבפנים, ללא שמן בבצק ואפילו ללא גלוטן. בקיצור, מאפה ללא רגשות אשם. תודו ששכנעתי אתכם!

למה המחסור בסופרים אתם שואלים? נחזור לדבר על חומר הגלם שלשמו התכנסנו היום. דפי אורז.

הם מגיעים אלינו מהמטבח האסיאתי ומהווים תחליף נפלא לבצק. הסערה סביבם היא בעיקר בעקבות העובדה שהם לא מכילים גלוטן ולכן מתאימים לחולי צליאק או לכאלה שבוחרים להפחית בגלוטן בתזונה שלהם. כמובן שגם השומרים על הגזרה אימצו את דפי האורז כי כמו שכבר אמרנו אין פה שמן ויש פה משמעותית פחות קלוריות ממאפה שנכין מבצק שמרים או בצק עלים.

אנחנו מכירים אותם בעיקר בגרסה המטוגנת שלהם "ספרינג רולס". אך דפי האורז הנפלאים האלה הם בסיס לעוד המון מאכלים. אפשר להכין איתם מנות קרות, למלא בשפע ירקות ולהגיש "נא" או לאפות "בורקס" עם כל מילוי שאתם יכולים לדמיין.

איך משתמשים בהם?

מכינים לכם קערה עם מים פושרים בגודל שמספיק לדף האורז.

טובלים כל דף אורז כ – 10-15 שניות. (הוא צריך להתרכך ולהיות נוח לעבודה אך לא רך מדי, מכיוון שהוא עלול להידבק לעצמו).

מניחים על משטח עבודה – שיש או קרש חיתוך וממלאים.

בורקס: ממלאים במרכז, סוגרים לריבוע ומעבירים לתבנית אפייה (הסבר מפורט במתכון).

רול: מניחים את המילוי בשליש התחתון של דף האורז, סוגרים משני הצדדים ומגלגלים לסגירה.

ברגע שמבינים את הקטע – דפי האורז הופכים להיות החברים הכי טובים שלכם. זה משהו שתמיד יש לי במזווה, זה מחזיק לנצח ומקבל באהבה כל מילוי.

כשאתם לא יכולים לראות יותר חביתה לארוחת ערב או בא לכם להפתיע ואפילו כשבא לכם להפעיל את הילדים בארוחת הערב ולתת להם לגלגל ירקות להנאתם – שלפו אותם. מי אמר שהם לא אכלו את כל הירקות שבצלחת?

לבלוג של אריאל חמו – בריאלי