ברי יוגב
תחנת קמח
אופה. בעל מאפייה בניו ג'רזי וחי על אוכל מטוסים. מאמין גדול בלואו-טק וחולה על תהליכים מורכבים. מונע על ידי כל מה שעדיין לא גיליתי ומאמין שמחר יהיה טוב יותר.

בייגלה ירושלמי לפי הספר

בייגלה ירושלמי שחום ופריך מבחוץ ורך ואוורירי מבפנים. הקפדה על כמה פרטים קטנים תהפוך את הבייגלה שלכם למושלם

27 במרץ 2019
בייגלה ירושלמי של ברי יוגב. צילום: שרון ויין
בייגלה ירושלמי של ברי יוגב. צילום: שרון ויין

הבייגלה הירושלמי הוא מאפה פשוט ומנחם. קל להכין אותו והוא מעולה לבראנץ' ים תיכוני עם גבינות מקומיות, שקשוקה, חומוס, לבנה וכל מאכל ישראלי אחר. הוא גם שורד מצוין הקפאה אז אפשר להכין כמות גדולה ולהקפיא כ-10 דקות אחרי האפייה. מפשירים מחוץ למקפיא כשעה לפני שמתיישבים לאכול, או נותנים לבייגלה מכת חום בתנור שחומם ל-160 מעלות.
בייגלה ירושלמי המתכון המלא

כדי שהבייגלה יצאו בול כמו שצריך שוקלים את כל הרכיבים – בעיקר בגלל שהצלחה של הכנת בצק תלויה ביחסים בין המרכיבים שלו. כאשר שוקלים אין מקום לטעויות. נסו פעם לשקול כוס קמח שעבר ניפוי וכוס קמח לאחר שדחסתם אותו מעט ותראו את ההבדל. בקיצור, בשלב ראשון, חשוב לשקול את כל המרכיבים בנפרד בהתאם למתכון.

חוץ מזה, מכיוון שהעונג הכי גדול בבייגלה טמון בניגוד בין הקראסט המתפצח והשחום, ללב הרך והאוורירי מקפידים על ציפוי הקראסט בביצה טרופה עם מעט מים, מלח וסוכר. למה מים ומלח? המלח עוזר לביצה להתערבל והמים מדללים את כל העסק כך שלא נקבל מעטה של חביתה אפויה. גם הסוכר שמתווסף לציפוי של השומשום הכרחי כי הוא מעמיק את הגוון השחום של הקראסט.